Στην Ελλάδα θα παράγονται 110 κωδικοί της Unilever που σήμερα εισάγονται από την Ευρώπη για να καλύψουν τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς, καθιστώντας την Ελαΐς-Unilever Hellas στρατηγικής σημασίας πυλώνα για τον Άγγλο-ολλανδικό όμιλο.

Μέσω της απόφασης αυτής όχι μόνο θα μειωθούν οι εισαγωγές, αλλά θα καταστεί βιώσιμη η λειτουργία και άλλων βιομηχανιών, καθώς οι 110 αυτοί κωδικοί δεν θα παρασκευάζονται από τις παραγωγικές μονάδες της Unilever στην Ελλάδα, αλλά από άλλες ελληνικές εταιρείες για λογαριασμό της πολυεθνικής.

Στις ανακοινώσεις αυτές προέβη την Τετάρτη ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Σπύρος Δεσύλλας κατά την παρουσίαση στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης του νέου κέντρου αποθήκευσης και διανομής της εταιρείας που ξεκίνησε να λειτουργεί φέτος στο Σχηματάρι.

Σύμφωνα με την εφημερίδα "Καθημερινή", ήδη οι εταιρείες ΦΑΜΑΡ και Παπουτσάνης παράγουν για λογαριασμό της Unilever τα σαπούνια Lux και μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2013 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για την έναρξη των συνεργασιών και με άλλες βιομηχανίες για την παραγωγή των υπολοίπων κωδικών.

Και οι 110 κωδικοί που θα παράγονται πλέον στην Ελλάδα θα αφορούν τις κατηγορίες των απορρυπαντικών, καλλυντικών και ειδών ατομικής υγιεινής, αλλά όχι την κατηγορία των τροφίμων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η παραγωγή των προϊόντων αυτών γίνεται μέχρι σήμερα σε εργοστάσια της Unilever κατά κύριο λόγο στη Γαλλία, τη Γερμανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η εξέλιξη αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα το 2013 το ποσοστό του τζίρου που πραγματοποιεί η Unilever στην Ελλάδα και προέρχεται από την εγχώρια παραγωγή να ανέλθει στο 60% από 55% σήμερα.

"Για εμάς δεν τέθηκε ποτέ το δίλημμα αν μένουμε ή φεύγουμε. Η ιστορικότητα και η συνέχεια του επενδυτικού μας προγράμματος το επιβεβαιώνει. Η Ελλάδα ήταν, είναι και θα είναι πυλώνας ανάπτυξης για τον όμιλο Unilever", τόνισε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της Ελαΐς-Unilever Hellas.

Ο λόγος για τον οποίο η Unilever προχώρησε σε αυτήν την απόφαση τώρα είναι διότι σύμφωνα με τον κ. Δεσύλλα η παραγωγή έχει γίνει ελαφρώς πιο ανταγωνιστική στην Ελλάδα το τελευταίο διάστημα, ενώ θα υπάρχει όφελος και από τη μείωση του κόστους μεταφοράς.

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο "πείραμα" μεταφοράς παραγωγής από το εξωτερικό στις εγχώριες παραγωγικές μονάδες έγινε ήδη από τις αρχές του έτους στον κλάδο των παγωτών. Στο εργοστάσιο της ΕΒΓΑ, τα σήματα της οποίας εξαγόρασε η Ελαΐς-Unilever Hellas το 2010, παράγεται, πέραν των παγωτών ΕΒΓΑ, και μέρος των παγωτών Algida για την ελληνική αγορά που μέχρι πρότινος εισαγόταν, καθώς και ένα μέρος για την ιταλική αγορά με προοπτική το ποσοστό αυτό να αυξηθεί μελλοντικά.

Στην περίπτωση των 110 κωδικών, πάντως, η παραγωγή προβλέπεται ότι θα καλύπτει σχεδόν αποκλειστικά τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς και όχι τις εξαγωγές και σε κάθε περίπτωση θα εξαρτηθεί και από τις επιδόσεις της κάθε βιομηχανίας-συνεργάτιδος της Unilever.

Η Ελαΐς-Unilever Hellas ήδη πάντως εξάγει προϊόντα σε 19 χώρες συνολικά με τον τζίρο από αυτές να ανέρχεται σε 30 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 7,5% περίπου του συνολικού κύκλου εργασιών της.

Πέραν, βεβαίως, των εξαγωγών και της μεταφοράς παραγωγής, ιδιαιτέρως σημαντικό για τη λειτουργία της εταιρείας στην Ελλάδα θεωρείται το νέο logistics center στο Σχηματάρι, το οποίο κατασκευάστηκε στη θέση όπου βρισκόταν πρώτα το εργοστάσιο της Unilever για την παραγωγή των σημάτων Knorr.

Πρόκειται για έργο ύψους 11 εκατ. ευρώ, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από ίδια κεφάλαια και από τον αναπτυξιακό νόμο, αν και η επιδότηση δεν έχει ακόμη πληρωθεί στην εταιρεία. Με το έργο αυτό ολοκληρώνεται το επενδυτικό πρόγραμμα της Ελαΐς-Unilever Hellas για την περίοδο 2008-2012 συνολικού ύψους 250 εκατ. ευρώ.

Η αποθήκη εμβαδού 15.500 τ.μ. έχει συνολική χωρητικότητα άνω των 15.300 θέσεων και σε αυτήν πέραν των προϊόντων της Unilever αποθηκεύονται και τα ψυγεία παγωτού κατά τη χειμερινή περίοδο. Η εταιρεία, πάντως, βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με άλλες επιχειρήσεις προκειμένου να διαθέτει το κέντρο logistics στο Σχηματάρι και για την αποθήκευση προϊόντων τρίτων.

Μέσω της λειτουργίας του νέου κέντρου αποθήκευσης και διανομής η Unilever έχει ως στόχο την εξοικονόμηση λειτουργικών δαπανών περίπου 2 εκατ. ευρώ. Ερωτηθείς ο κ. Δεσύλλας για τον τρόπο διαχείρισης της κρίσης από την εταιρεία απάντησε χαρακτηριστικά:

"Για να είμαστε καλυμμένοι έχουν λάβει υπόψη το χειρότερο δυνατό σενάριο, ότι δηλαδή η κρίση θα κρατήσει πολλά χρόνια. Εμείς, πάντως, το διάστημα που ακολουθεί θα συνεχίσουμε με πράξεις ανάπτυξης και επιχειρηματικό ρεαλισμό, που στόχο έχει τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και την προετοιμασία της εταιρείας για τη μετά την κρίση εποχή".

Αναφερόμενος, τέλος, στο μείζον ζήτημα της ακρίβειας, ο ίδιος υποστήριξε ότι είναι απολύτως λανθασμένοι οι ισχυρισμοί περί ανατιμήσεων και τους απέδωσε κυρίως στο γεγονός ότι η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) δεν λαμβάνει υπόψη της σειρά παραμέτρων, όπως τις πωλήσεις των προϊόντων σε προσφορά.


news247.gr