Η Toyota επίσπευσε κατά περίπου έναν μήνα το λανσάρισμα του νέου Auris στην ελληνική αγορά. Οι πωλήσεις ξεκίνησαν και οι παραδόσεις στους πρώτους πελάτες θα γίνουν στο τέλος του μήνα.

Ενδεικτικό στοιχείο της σκληρής αντιπαράθεσης στη μικρομεσαία κατηγορία είναι η απόφαση της μάρκας να λανσαριστούν ταυτόχρονα όλες οι διαθέσιμες εκδόσεις. Η νέα γενιά του Auris περιλαμβάνει τέσσερις εκδόσεις όσον αφορά τις μονάδες κίνησης: βενζινοκίνητες 1.33 99 ίππων και 1.6 132, ντιζελοκίνητη 1.6 90 και υβριδική με βενζινοκινητήρα 1.800 κ.εκ. και ηλεκτροκινητήρα συνολικής ισχύος 136 ίππων.

Μου έκανε εντύπωση η στροφή της μάρκας στον τομέα της εμπορικής πολιτικής. Ο τιμοκατάλογος του πεντάθυρου μοντέλου ξεκινά από το χαμηλό επίπεδο της κατηγορίας. Η βασική έκδοση Life 1.33, με σχεδόν πλήρες πακέτο εξοπλισμού, κοστίζει 15.950 ευρώ, 14.990 με απόσυρση. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι, εκτός των γνωστών αξεσουάρ ασφάλειας και άνεσης, προσφέρει στο βασικό πακέτο εξάρι κιβώτιο, χειριστήρια στο τιμόνι, κεντρικό υποβραχιόνιο κ.ά.

Εκτιμώ ότι η νέα εμπορική πολιτική θα είναι το σημαντικότερο ατού της μάρκας για να διεκδικήσει την πρώτη θέση των πωλήσεων το 2013. Στον δρόμο της, όμως, θα συναντήσει την ισχυρή αντίδραση τουλάχιστον δύο ακόμα δυναμικών εταιρειών, που έχουν αποδείξει ότι γνωρίζουν καλά τον δρόμο που οδηγεί στην επιτυχία. Η Opel είναι πρώτη στο φετινό ράλι των πανελλήνιων πωλήσεων και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από τη δεύτερηToyota (άνω των 1.000 αυτοκινήτων). Βασίζεται στα ποιοτικά προϊόντα της, στις χαμηλές τιμές και στην ομπρέλα που έχει στήσει το δίκτυό της σε όλη τη χώρα. Εχει διαγράψει μια εντυπωσιακή πορεία φέτος στην ελληνική αγορά και δεν είναι διατεθειμένη να αφήσει την πρωτοκαθεδρία. Ρίχνει στην αγορά και δύο καινούργια μοντέλα, το SUV Mokka και το εντυπωσιακό αυτοκίνητο πόλης Adam.

Η VW δείχνει την επιθετικότητά της με συντονισμένες κινήσεις από την αρχή της χρονιάς. Επαιξε δυνατά το χαρτί του Polo και υποστήριξε με άψογο τρόπο όλη την γκάμα της. Εχασε, όμως, τη δεύτερη θέση στη γενική κατάταξη τον προηγούμενο μήνα από την Toyota, με διαφορά μόλις 30 αυτοκίνητα. Οπως φαίνεται, ακόμα δεν έχει πει την τελευταία της λέξη. Αν το αποφασίσει, θα διεκδικήσει πάλι τη δεύτερη θέση.

Τέλος, όσον αφορά το νέο Toyota Auris, μένει να αποδείξει την αξία του στον δρόμο. Εχει μεγάλο ενδιαφέρον η σύγκρισή του με το ταλαντούχο Opel Astra, το καλοστημένο VW Golf και το οδηγοκεντρικό Ford Focus.

Οπως καταλάβατε, ξεκίνησε η πιο σκληρή μάχη στη μικρομεσαία κατηγορία, σε μια αγορά που μετράει τις πληγές της. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα βγει κερδισμένος ο καταναλωτής, λόγω του έντονου ανταγωνισμού στις τιμές και στον εξοπλισμό.


real.gr