Μια καινοτόμα ιδέα από τη Βοστόνη φέρνει περισσότερο καθαρό αέρα στις πόλεις, με τη δημιουργία φουτουριστικών τεχνητών δέντρων, που θα μπορούν να απορροφούν το διοξείδιο του άνθρακα και να απελευθερώνουν στην ατμόσφαιρα οξυγόνο. Μάλιστα, το οξυγόνο που θα παράγει ένα τεχνητό δέντρο θα ισοδυναμεί με αυτό που παράγουν 100 φυσικά.

Τα Treepods, όπως ονομάζονται, θα είναι φτιαγμένα εξ ολοκλήρου από ανακυκλωμένο πλαστικό και θα διαθέτουν ηλιακούς συλλέκτες, οι οποίοι θα παράγουν την απαιτούμενη ενέργεια για το φιλτράρισμα και τον φωτισμό τους. Ο σχεδιασμός τους βασίστηκε στη μορφολογία ενός από τα πιο περίεργα και σπάνια δέντρα του κόσμου, με το όνομα Dracaena cinnabari (το αίμα του δράκου), το οποίο φύεται στη Σοκότρα, ένα μικρό σύμπλεγμα τεσσάρων νησιών στον Ινδικό ωκεανό.

Η πρόταση των μελετητών είναι πολύ πιθανό να πάρει σάρκα και οστά, μιας και σκοπεύουν να υποβάλουν προσφορά για την κατασκευή τους. Το θέμα, όπως υποστηρίζει η ομάδα, δεν είναι να τοποθετηθούν μερικές δεκάδες δέντρα που θα είναι διασκορπισμένα στην πόλη. Κατόπιν μελέτης, πολλά επιβαρημένα σημεία της πόλης μπορούν να γεμίσουν με ένα δίκτυο από πλαστικά δέντρα που θα φρεσκάρουν τον αέρα.

Παράλληλα, θα χρησιμεύουν και ως κιόσκια, όπου οι πολίτες θα μπορούν να ξεκουράζονται, αλλά και να μαθαίνουν χρήσιμες πληροφορίες για την προστασία του περιβάλλοντος, μέσω των οθονών που θα τοποθετηθούν στου κορμούς των δέντρων.


Συγκοινωνίες πολλών χρήσεων


Έχοντας κερδίσει ήδη ένα σημαντικό βραβείο στον χώρο του ντιζάιν, τρεις φοιτητές στο Βασιλικό Κολέγιο Τεχνών του Λονδίνου οραματίστηκαν το μέλλον της πόλης και συγκεκριμένα το μέλλον των συγκοινωνιών. Η πρότασή τους με το όνομα «Ο κήπος του Λονδίνου» συνδυάζει ένα δίκτυο ηλεκτρικών λεωφορείων, ταξί και ποδηλάτων, το οποίο θα μπορέσει να εξοστρακίσει από το κέντρο της πόλης τα αυτοκίνητα.



Βασικό στοιχείο του δικτύου αποτελούν τα αναδιπλούμενα ποδήλατα που μπορούν να λειτουργούν με τρεις τόπους: ο χρήστης θα μπορεί είτε να κάνει ποδήλατο με τον τρόπο που όλοι γνωρίζουμε, είτε να επιλεγεί τη «λειτουργία εξάσκησης», όπου η αντίσταση από τα πετάλια μετατρέπεται σε ενέργεια που αποθηκεύεται, είτε -τέλος- θα μπορεί να χρησιμοποιεί την αποθηκευμένη ενέργεια και να μετατρέπει το ποδήλατο σε ηλεκτροκίνητο σκούτερ.

Καθένας θα μπορεί να «παρκάρει» το ποδήλατό του στην οροφή ειδικά διαμορφωμένων κατασκευών, οι οποίες θα λειτουργούν παράλληλα και σαν στάσεις λεωφορείων, αλλά και σαν ενεργειακοί συλλέκτες. Εκτός όλων αυτών, τα ποδήλατα, που θα μπορούν να μεταφέρονται με τα ηλεκτρικά λεωφορεία, θα γλιτώνουν τον ποδηλάτη από το εισιτήριο, αφού κάθε ποδηλάτης θα μπορεί να συνδέσει το όχημά του με το λεωφορείο και να το τροφοδοτήσει με την απαιτούμενη ενέργεια.


real