Αποκαλυπτικά στοιχεία για την δράση των λαθρεμπόρων από τα νότια παράλια της Κρήτης φέρνει στο φως της δημοσιότητας το Flashnews.gr.

Αφορμή για τις αποκαλύψεις ήταν η έρευνα του Flashnews για το «τσιγαράδικο» φορτηγό πλοίο “Santa” σημαίας Μολδαβίας που είχε προσαράξει στις 13 Δεκεμβρίου στην περιοχή «Καλόγερος Σκαλωτής» και διαπιστώθηκε η ύπαρξη 445.000 πακέτων λαθραίων τσιγάρων.

Όπως είχε ήδη παρουσιαστεί μέσα από τις σελίδες μας (δείτε εδώ) η προσέγγιση του πλοίου στο συγκεκριμένο σημείο δεν ήταν τυχαία, αλλά αποτελούσε «αραξοβόλι» για λαθρεμπόριο.

Σήμερα δημοσιοποιούμε και τις φωτογραφικές αποδείξεις για την προεργασία που είχε γίνει προκειμένου το πλοίο να ξεφορτώσει το παράνομο εμπόρευμα (όποιο κι αν ήταν αυτό).


Όπως είχαμε αναφέρει, οι λαθρέμποροι χρησιμοποιούσαν ένα κολπίσκο, με την ονομασία «Καλόγερος» Σκαλωτής, όπου έχει ένα σημαντικό χαρακτηριστικό: η προσέγγισή του από ξηράς μπορεί να γίνει μόνο από κάποιον που γνωρίζει καλά την περιοχή, ενώ ο κολπίσκος είναι σε τέτοιο σημείο, που μόνο από την θάλασσα μπορεί να θεαθεί το καράβι.

Το βασικό χαρακτηριστικό είναι ότι η μορφολογία του εδάφους στον κολπίσκο δημιουργεί μία μικρή προβλήτα μέσα στο νερό που ευνοεί την προσέγγιση του πλοίου σχεδόν μέχρι την ακτή, όπου μάλλον με ράμπα οι παράνομοι έμποροι ξεφόρτωναν το φορτίο. Ενώ είχαν χρησιμοποιήσει βράχια και προεξοχές για να δένουν τους κάβους.

Σημαντικό στοιχείο επίσης είναι ότι για να προσεγγίσει ο καπετάνιος του πλοίου τον κόλπο, είχε ειδική γνώση ή καθοδήγηση από κάποιον που γνωρίζει τα νερά, καθότι η είσοδος του κολπίσκου από θαλάσσης, όπως λένε οι ντόπιοι, έχει ξέρες, ενώ μόνο ένα στενό σημείο επιτρέπει την είσοδο ενός τέτοιου πλοίου.

Οι λαθρέμποροι είχαν βοήθεια από ντόπιους 


Το συγκλονιστικό στοιχείο όμως πέραν των παραπάνω είναι ότι στον συγκεκριμένο κόλπο ο αγροτικός δρόμος σταματούσε περίπου 250 μέτρα πριν τον κολπίσκο, όπως φαίνεται και απο την παραπάνω παλαιότερη φωτογραφία του Google Earth (ένθετη η φωτο του πλοίου στο σημείο που προσάραξε και ο “δρόμος” των λαθρεμπόρων).

  
Οι λαθρέμποροι με την χρήση σκαφτικού μηχανήματος είχαν προχωρήσει σε διάνοιξη του υπολοίπου δρόμου, για να μπορεί να προσεγγίσει αυτοκίνητο μέχρι το σημείο φόρτωσης. Ενώ είχαν ρίξει και μερικά βράχια στο νερό για να προεκτείνουν την φυσική προβλήτα.

Δύο βασικά στοιχεία αποδεικνύουν το γεγονός ότι υπάρχουν κάποιοι που γνωρίζουν και έχουν δει την δράση τους:

Το πρώτο είναι το γεγονός ότι για την δημιουργία του δρόμου έγινε χρήση μεγάλου σκαφτικού μηχανήματος, αφού χρειάστηκε να σπάσουν και βράχια για την διάνοιξη του.

Επίσης για την δημιουργία του «δρόμου» χρειάστηκαν παραπάνω από 2-3 ημέρες εργασιών και μάλιστα ο χειριστής έκανε άριστη δουλειά στο σημείο, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες και το video. 

Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο είναι ότι για την προσέγγιση στην περιοχή το σκαφτικό μηχάνημα και τα διάφορα οχήματα μεταφοράς, έπρεπε να περάσουν από αγροτικούς δρόμους που διασχίζουν περιουσίες ντόπιων, να ανοιχτούν ενδιάμεσες κτηνοτροφικές πόρτες και να διανυθεί μια σχετικά μεγάλη διαδρομή μέχρι το σημείο.

Το γεγονός αυτό δημιουργεί πολλά ερωτηματικά:

Πως οι λαθρέμποροι διέσχισαν με ένα μεγάλου τύπου σκαφτικό μηχάνημα ιδιωτικές περιουσίες, όπου βρίσκονται και πρόβατα, τα οποία χρειάζονται καθημερινή φροντίδα, χωρίς να τους δει κάποιος ντόπιος;


Πως είναι δυνατόν να έκαναν εργασίες διάνοιξης για μέρες χωρίς να αναρωτηθεί κάποιος κάτοικος της περιοχής και να ενημερώσει τις αρμόδιες αρχές για το ότι γίνονται εργασίες διάνοιξης δρόμου;

Απαντήσεις ακόμα δεν έχουν δοθεί, είτε γιατί δεν έχουν ερωτηθεί ακόμα οι ντόπιοι, είτε γιατί εμπλέκεται κάτοικος της ευρύτερης περιοχής είτε του Νομού Χανίων είτε Ρεθύμνου, όποτε η παρουσία του στο σημείο δεν προκάλεσε ερωτηματικά.

Η περιοχή ήταν σταθμός για το πλοίο ή τελικός προορισμός;

Σύμφωνα με τα δεδομένα το συμβάν προκλήθηκε όταν ένας κάβος του πλοίου έσπασε κατά τον απόπλου του από το σημείο, μπλέχτηκε στην προπέλα με αποτέλεσμα να χαθεί ο έλεγχος και να προσαράξει στα αβαθή.

Μάλιστα το σχοινί του κάβου βρέθηκε από τους δύτες μπλεγμένο στην προπέλα.

Ωστόσο, μέσα στο πλοίο βρέθηκαν 445.000 πακέτα τσιγάρων, γεγονός που προκαλεί δύο ακόμη ερωτήματα:

Το πλοίο είχε ξεφορτώσει μέρος του εμπορεύματος και ξεκίνησε να αναχωρήσει με το υπόλοιπο που προοριζόταν για άλλη περιοχή;

Τα λαθραία τσιγάρα ήταν το μοναδικό παράνομο εμπόρευμα ή περιείχε και άλλου είδους, όπως όπλα ή ναρκωτικά ;

Από τις πληροφορίες που έχουμε μέχρι τώρα προκύπτει ότι δεν έχει γίνει ακόμα ενδελεχή έρευνα από την Αστυνομία και το Λιμεναρχείο στην περιοχή και δεν πραγματοποιήθηκε συλλογή στοιχείων ή χρήση αστυνομικού σκύλου για πιθανή ύπαρξη ναρκωτικών στο πλοίο.

Να σημειωθεί επίσης σε έναν από τους δρόμους που οδηγούν στην περιοχή, υπάρχει ένα φωτοβολταϊκό πάρκο το οποίο διαθέτει κάμερες ασφαλείας, αλλά είναι άγνωστο αν ζητήθηκε από τον ιδιοκτήτη του το σχετικό οπτικό υλικό εκείνων των ημερών.

«Ξέφραγο αμπέλι» τα νότια παράλια

Το δεδομένο είναι πως «ο κόσμος τόχει τούμπανο και μεις κρυφό καμάρι» για το λαθρεμπόριο που γίνεται με πύλη εισόδου τα νότια παράλια της Κρήτης.

Ανάλογες «υποδομές» σαν αυτή που κατασκευάστηκε και αποκαλύπτει το Flashnews.gr , στην συγκεκριμένη περίπτωση, είναι βέβαιο πως θα υπάρχουν και σε άλλες παραλιακές περιοχές στα νότια του νησιού.

Πόσο δύσκολο είναι για τις αρχές να ερευνήσουν τα νότια παράλια, έστω και με σκάφος που θα πλέει κατά μήκος των ακτών και να εξετάσουν όλους αυτούς τους «τυφλούς» δρόμους που αποδεικνύεται πως οδηγούν σε «πύλες» του λαθρεμπορίου;

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook