Η επέκταση του αεροδρομίου Χανίων, η ολοκλήρωση του βιολογικού στην Κίσαμο και η κατασκευή βιολογικών καθαρισμών σε Γεωργιούπολη και Παλαιόχωρα, μαζί με έργα οδοποιίας όπως η σύνδεση της οδού Γογονή των Χανίων με τον κόμβο Μουρνιών του Βόρειου Οδικού Άξονα, η περιφερειακή οδός από Σούδα μέχρι Βαμβακόπουλο, η παράκαμψη της σήραγγας Τοπολίων, ο δρόμος Φουρνές-Λάκκοι-Ομαλός, η ανάπλαση της λίμνης της Αγυιάς, βρίσκονται στις πρώτες προτεραιότητες για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Το πρωί της Δευτέρας (17/1) στην διάρκεια ευρείας σύσκεψης στο διοικητικό μέγαρο Χανίων υπο την προεδρία του διοικητή Κρήτης κ. Θανάση Καρούντζου,του Περιφερειάρχη κ. Σταύρου Αρναουτάκη και με την συμμετοχή όλων των δημάρχων και υπηρεσιακών παραγόντων εξετάστηκαν ένα προς ένα τα έργα του Νομού που μπορεί να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ, όπως τα παρουσίασε ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων κ.  Απόστολος Βουλγαράκης.

Πάντως απο την όλη συζήτηση κοινή ήταν η διαπίστωση πως η κατάσταση ωριμότητας των περισσότερων από τα έργα δεν επιτρέπει την άμεση ένταξή τους στο ΕΣΠΑ.

\”Έχω πει πολλές φορές ότι για να απορροφήσουμε πόρους απο το ΕΣΠΑ πρέπει να έχουμε ώριμες μελέτες\” είπε ο κ.Αρναουτάκης τονίζοντας πως \”αυτό το οποίο διαπιστώθηκε είναι ότι δυστυχώς δεν έχουμε αυτές τις ώριμες μελέτες….άρα χρειάζεται συνεργασία απο όλους….ούτως ώστε τα μεγάλα έργα να προχωρήσουν. Και τα μεγάλα έργα είναι το αεροδρόμιο (σ.σ.Χανίων) που πρέπει να δημοπρατηθεί στο πρώτο εξάμηνο, το αργότερο δεκάμηνο του 2011, προυπολογισμού 100 εκ. ευρώ, οι βιολογικοί όλης της Περιφερειακής ενότητας Χανίων και μια σειρά έργων οδοποιίας που χρειάζονται απαλλοτριώσεις τις οποίες πρέπει να επισπεύσουμε\”.

 Χαρακτηριστική ήταν και η σχετική αναφορά του  κ.Βουλγαράκη : \”…Υστερούμε σε μελέτες και σε προτάσεις για τα Χανιά. Το έλεγα και προεκλογικά. πρέπει να διορθώσουμε πάρα πολλά πράγματα στα Χανιά τρέχοντας σαν δρομείς των 100 μέτρων\”

Το στίγμα της πολιτικής ανάπτυξης στην Κρήτη έδοσε ο κ.Καρούντζος ο οποίος αφού ανέφερε πως αντίστοιχες συσκέψεις θα γίνουν και στις άλλες περιφερειακές ενότητες του νησιού , γνωστοποίησε πως μετά απο κάθε τέτοια σύσκεψη θα ακολουθούν επισκέψεις σε κάθε δήμο ξεχωριστά, ειδικά σε ότι αφορά στα Χανιά τόνισε : \”…..Εκείνο που είναι πάρα πολύ επείγον είναι το αεροδρόμιο Χανίων και ζητήσαμε να γίνει συνάντηση σε επίπεδο Αθηνών. Όπως επίσης και για το λιμάνι της Σούδας θα γίνει σε επίπεδο Αθήνας συνάντηση με τους αντίστοιχους γενικούς γραμματείας των υπουργείων. Ταυτόχρονα δεσμευτήκαμε την επόμενη εβδομάδα να γίνει μια σύσκεψη στον Ομαλό προκειμένου να βρούμε λύση για την λιμνοδεξαμενή αλλά και για τον δρόμο Λάκκοι-Ομαλός όπου χρειάζονται απαλλοτριώσεις….\”

Στην διάρκεια της συζήτησης των επιμέρους έργων καταλυτικές ήταν οι παρεμβάσεις της προισταμένης της διαχειριστικής αρχής κ. Μαρίας Κασιωτάκη η οποία μάλιστα ανακοίνωσε πως σύμφωνα με νεώτερη σχετική εγκύκλιο, και καθώς είναι γνωστό πως μόνο πιστοποιημένοι φορείς μπορούν να εντάξουν έργα στο ΕΣΠΑ, λόγω του \”Καλλικράτη\”, για να εντάξει ένας δήμος έργο στο ΕΣΠΑ πρέπει να έχει – ο ίδιος – την ειδική πιστοποίηση. Στα Χανιά μόνο ο δήμος Χανίων είναι πιστοποιημένος και αναγκαστικά θα αναλάβει αυτός όλα τα έργα και των άλλων δήμων μέσω προγραμματικών συμβάσεων, εκτός εάν αποκτήσουν και αυτοί την σχετική πιστοποίηση.
Αυτό βέβαια δημιουργεί κάποια ερωτηματικά αναφορικά με το τι θα γίνει με τον ΟΑΔΥΚ, που έχει την πιστοποίηση, και ο οποίος έως τώρα μπορούσε να προωθήσει τέτοια έργα.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook