Με την ταινία με τίτλο «Red Light Revolution» («Η επανάσταση των κόκκινων φαναριών»), που έχει ήδη αποσπάσει θετικές κριτικές από Κινέζους κριτικούς στις αποσκευές του, προσγειώθηκε στο διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου της Σάντα Μπάρμπαρα ο Ελληνοαυστραλός σκηνοθέτης  Σαμ Βούτας.

Εκπροσωπώντας την Κίνα, τη χώρα που έχει επιλέξει για μόνιμη κατοικία του, ο ομογενής ηθοποιός και σκηνοθέτης παρουσιάζει αυτές τις μέρες για πρώτη φορά στο αμερικανικό κοινό μια ταινία-πρόκληση.

Γεννημένος στη Μελβούρνη, μεγάλωσε σε διάφορες πόλεις της Ασίας, αλλά ζει και εργάζεται τα τελευταία πέντε χρόνια στην κινεζική πρωτεύουσα. Η νέα του ταινία ήταν αναμφίβολα μεγάλο ρίσκο για εκείνον, αφού πραγματεύεται το ευαίσθητο για την κινεζική κοινή γνώμη θέμα των sex-shops.

Σύμφωνα με τους κριτικούς, πρόκειται για μία ευχάριστη κωμωδία που συχνά προκαλεί ξεσπάσματα γέλιου. Αφηγείται την ιστορία ενός ταξιτζή, που χάνει τη δουλειά και τη σύζυγό του την ίδια ημέρα και βρίσκει μοναδική διέξοδο καριέρας στη διεύθυνση ενός sex-shop της γειτονιάς του. Όλο το χιούμορ περιστρέφεται γύρω από τη σύγκρουση της συντηρητικής κινεζικής κουλτούρας με τις ξένες επιρροές στις παραδοσιακές αξίες.

Ο Ελληνοαυστραλός σκηνοθέτης σε συνέντευξή του αποκάλυψε ότι δυσκολεύτηκε να πάρει έγκριση για τα γυρίσματα της ταινίας του. «Στην Αυστραλία, όταν θες να γυρίσεις μία ταινία, αρκεί να συμπληρώσεις μία αίτηση για να πάρεις τη σχετική άδεια από το δημοτικό συμβούλιο. Στο Πεκίνο τα πράγματα είναι πιο σύνθετα. Έτσι, αρχίσαμε από νωρίς να χτυπάμε πόρτες προκειμένου να γίνουν όλα απολύτως νόμιμα.

Σημειώνεται ότι ο Βούτας, δεν υπογράφει μόνο τη σκηνοθεσία αλλά και το σενάριο της ταινίας.

Μιλώντας για το σενάριο, ο Σαμ Βούτας αποκάλυψε ότι τα κινέζικα που ξέρει δεν ήταν αρκετά. «Θα χρειαζόμουν δέκα χρόνια διδακτορικού σε Ινστιτούτο Γλώσσας για να γράψω ένα αψεγάδιαστο σενάριο. Έτσι, το έγραψα στα αγγλικά, ένας συνάδελφος το μετέφρασε στα κινεζικά και στη συνέχεια το επεξεργάστηκα με τους ηθοποιούς για να του δώσω το ύφος που ήθελα».

 

Το«Red Light Revolution» είναι το δεύτερο σκηνοθετικό εγχείρημα του Σαμ Βούτα, ο οποίος εργάζεται παράλληλα και σαν ηθοποιός σε κινεζικές τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές. Με την πρώτη ταινία του με τίτλο «Crash test» κέρδισε το δεύτερο βραβείο του Φεστιβάλ της Μελβούρνης το 2000. Εκείνη η ταινία ωστόσο είχε προβληθεί αποκλειστικά στις κινεζικές κινηματογραφικές αίθουσες.

 

Δέκα χρόνια μετά, ο Ελληνοαυστραλός σκηνοθέτης έχει επικεντρωθεί σε σινοκεντρικές ταινίες που προορίζονται για τη διεθνή αγορά, με στόχο την παγκόσμια αναγνώριση, η οποία φαίνεται ότι είναι πολύ κοντά.

 

Του Δημήτρη Ωραιόπουλου