Πίσω από κάθε μαύρη, μουντή και απαισιόδοξη εικόνα κρύβεται συνήθως και μία αισιόδοξη αχτίδα φωτός, η φωτεινή της πλευρά. Έτσι και με την σοκολάτα. Έχει συνδεθεί με λίπος, παραπανίσια κιλά και θερμίδες, συχνά μάλιστα ορίζεται ως «γλυκιά αμαρτία». Υπάρχει και η φωτεινή της πλευρά και μάλιστα με αποδείξεις. Σύμφωνα με το περιοδικό American Heart Association (με θέμα την υπέρταση στο τεύχος Αυγούστου) τα φλαβονοειδή που περιέχονται στη μαύρη σοκολάτα μπορούν να βελτιώσουν την γνωστική εξασθένιση. Πάμε να δούμε αναλυτικά την έρευνα:

Στην μελέτη συμμετείχαν ηλικιωμένοι με ήπια γνωστική εξασθένιση, οι οποίοι χωρίστηκαν τυχαία σε 3 γκρουπ. Το πρώτο λάμβανε 990mg φλαβονοειδών (υψηλή δοσολογία), το δεύτερο 520mg (μέτρια/ενδιάμεση δοσολογία) και το τρίτο 45mg (χαμηλή δοσολογία) με βάση γαλακτοκομικά ροφήματα σε γεύση κακάο για 8 εβδομάδες.
Εξετάστηκαν τα εξής: εκτελεστική λειτουργία, μνήμη εργασίας, βραχυπρόθεσμη μνήμη, μακροπρόθεσμων επεισοδίων μνήμη, ταχύτητα επεξεργασίας και παγκόσμια γνώση. Παρακάτω είναι μια βασική περίληψη του τι διαπίστωσαν οι ερευνητές:

Βελτιώθηκαν σημαντικά οι ταχείες απαντήσεις, η εργασιακή μνήμη, η εναλλαγή καθηκόντων και η λεκτική μνήμη στις ομάδες με την υψηλή και ενδιάμεση κατανάλωση. Επίσης σε αυτές τις ομάδες βελτιώθηκε η αντίσταση στην ινσουλίνη και μειώθηκαν η αρτηριακή πίεση και το οξειδωτικό στρες.

Μιας λοιπόν και το κρύο έχει κάνει την εμφάνιση του για τα καλά, πιείτε ένα ζεστό ρόφημα σοκολάτας ή καταναλώστε μικρή ποσότητα μαύρης σοκολάτας. Θα μου πείτε που θα ξέρω πόσα φλαβονοειδή έχει η σοκολάτα που τρώω αυτή τη στιγμή. Ενδεικτικά, μία σοκολάτα με 60% κακάο (40γραμμ.) περιέχει 536mg ενώ ένα φλιτζάνι μαύρης σοκολάτας 261 mg/100ml. Αν δεν θέλετε να μπλέξετε με αριθμούς, απλά να θυμάστε ότι…όσο πιο σκούρα η σοκολάτα τόσο το καλύτερο όπως επισημαίνει ο δρ Jacobs Shani, πρόεδρος του Ινστιτούτου Καρδιάς στο ιατρικό κέντρο Μaimonides στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης. ‘Όσο σκουρότερη είναι η σοκολάτα, τόσο μεγαλύτερη πιθανότητα έχει να είναι πλουσιότερη σε φλαβονοειδή, σύμφωνα με την έκδοση του τεύχους Φεβρουαρίου του Mayo Clinic Health Letter.

Με μέτρο…

Παρά τα οφέλη της, η μαύρη σοκολάτα πρέπει να καταναλώνεται σε λογικές ποσότητες. Περιέχει ζάχαρη και λιπαρά , έτσι η υπερκατανάλωση θα μπορούσε να προκαλέσει αύξηση του σωματικού βάρους. Περίπου 30γρ. μαύρης σοκολάτας περιέχουν γύρω στις 180 θερμίδες, 21γρ. ζάχαρη, 2γρ. πρωτεΐνη και 12γρ. λιπαρά, εκ των οποίων τα 8γρ. είναι κορεσμένο λίπος. Ωστόσο, η περιεκτικότητα της σε θερμίδες και λιπαρά διαφέρουν από εταιρεία σε εταιρεία.
Α
Καταναλώστε λοιπόν με μέτρο μαύρη σοκολάτα, μην αποκλείετε τίποτα από την διατροφή σας και καλό είναι να κλείσετε τ’ αφτιά σας και να διαβάζετε έρευνες, γιατί πολλά ακούγονται αλλά λίγα αποδεικνύονται. Και πάντα να θυμάστε το μότο μου “quality over quantity” (ποιότητα έναντι ποσότητας).

Λιονάκης Γεώργιος,

Απόφοιτος της σχολής fitness, GR.A.F.T.S. Hellas στον τομέα του personal training

Απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας & ΜΜΕ του Εθνικού-Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Απόφοιτος της «Σύγχρονης Ναυτικής Εκπαίδευσης ΑΕ» ως επόπτης ασφαλείας κολυμβητικών δεξαμενών