Μισθούς Ευρώπης με παραγωγικότητα όμως Τουρκίας ή Αιγύπτου απολαμβάνουν οι εργαζόμενοι στα Ελληνικά Πετρέλαια.

Σύμφωνα με στελέχη της διοίκησης του ομίλου ένας φύλακας βάρδιας μαζί με τις υπερωρίες εισπράττει ετησίως 110.000 ευρώ. Ένας τραπεζοκόμος παίρνει 74.000 ευρώ ετησίως, κλητήρας 67.000 ευρώ, αποθηκάριος 78.000 ευρώ, οδηγός 67.000 και οδηγός πυροσβεστικού 88.000 ευρώ.

Οι εργαζόμενοι των ΕΛ.ΠΕ είναι από τους καλύτερα αμειβόμενους σε σχέση με τους συναδέλφους τους στην Ε.Ε. Βέβαια, οι μέρες απασχόλησής τους είναι οι λιγότερες. Οι Έλληνες δουλεύουν 197 μέρες το χρόνο, στην Ισπανία 211, στην Ιταλία 232, στο Βέλγιο, την Ολλανδία και τη Γερμανία 244 και στην Ουγγαρία, τη Ρωσία και τη Ρουμανία 261 μέρες.

Σε μία περίοδο οικονομικής ύφεσης και λιτότητας για το σύνολο σχεδόν των μισθωτών και συνταξιούχων, το Σωματείο των εργαζομένων στα ΕΛ.ΠΕ, σύμφωνα με όσα υποστηρίζει η διοίκηση του ομίλου, ζητά αυξήσεις 18%. Οι συνδικαλιστές είναι σε διαπραγματεύσεις για τη συλλογική σύμβαση εργασίας και όπως σημειώνουν στελέχη του ομίλου ζητούν αύξηση 4,7% συν 3% που είναι το χρονοεπίδομα και μαζί με διάφορα θεσμικά αιτήματα, το σύνολο των αυξήσεων φτάνει στο 18%. Το 2009 και το 2010 οι εργαζόμενοι είχαν λάβει αυξήσεις 7% και 7%.

Μάλιστα, το ΠΣΕΕΠ (Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια) επειδή δεν ικανοποιούνται τα αιτήματα έχει κηρύξει από την ερχόμενη Κυριακή 3 Απριλίου δύο επαναλαμβανόμενες 10ήμερες απεργίες, που απειλούν να στεγνώσουν την αγορά.

Σύμφωνα με τη διοίκηση των ΕΛ.ΠΕ τα διυλιστήρια έχουν έλλειμμα παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας. Στελέχη του ομίλου, λένε μάλιστα ότι "οι μισθοί είναι ευρωπαϊκοί, και καλώς είναι έτσι, αλλά η παραγωγικότητα είναι Αιγύπτου, Τουρκίας κλπ. Η νοοτροπία είναι Δημόσιο..."

Σύμφωνα με πηγές, η διοίκηση του ομίλου προτείνει στο Σωματείο των εργαζομένων "πάγωμα" μισθών, αύξηση των ωρών απασχόλησης από τις 38 εβδομαδιαίως στις 40 αλλά και είσοδο των νεοπροσλαμβανόμενων σε χαμηλότερο κλιμάκιο.

imerisia.gr