Εν μέσω έντονων αντιδράσεων ανακοινώθηκαν στη Βρετανία οι λεπτομέρειες της δεύτερης φάσης της σιδηροδρομικής σύνδεσης υψηλής ταχύτητας HS2, συνολικού κόστους 32 δισεκατομμυρίων λιρών.

Η δεύτερη φάση του σχεδίου αφορά στη σιδηροδρομική σύνδεση του Μπέρμιγχαμ με το Λιντς στη βόρεια Αγγλία, με πέντε ενδιάμεσες στάσεις. Όπως και στην πρώτη φάση, που περιελάμβανε τη σύνδεση Λονδίνου-Μπέρμιγχαμ, το σχέδιο επικρίνεται για το μεγάλο οικονομικό κόστος σε περίοδο λιτότητας και για τις επιπτώσεις που θα έχει η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής στο περιβάλλον.

Από την άλλη πλευρά, η κυβέρνηση και οι Δήμοι που θα επωφεληθούν από τη νέα σύνδεση τονίζουν ότι ο χρόνος ταξιδιού θα μειωθεί σχεδόν στο μισό μεταξύ των συνδεόμενων προορισμών.

Ενδεικτικά η απόσταση Λονδίνο-Μάντσεστερ θα καλύπτεται σε 1 ώρα και 8 λεπτά, από 2 ώρες και 8 λεπτά που διαρκεί σήμερα το ταξίδι με το τρένο. Η ταχύτητα του HS2 θα φτάνει τα 250 μίλια την ώρα (402 χλμ/ώρα) και θα είναι η μεγαλύτερη από κάθε άλλης υπερταχείας στην Ευρώπη.

Ο υπουργός Οικονομικών χαρακτήρισε τη σιδηροδρομική σύνδεση μηχανή ανάπτυξης για τη βόρεια και κεντρική Αγγλία.

Οι εργασίες για τη νέα σιδηροδρομική σύνδεση αναμένεται να ξεκινήσουν το 2017, αφού πρώτα εγκριθούν από τη Βουλή των Κοινοτήτων.

 

skai.gr