Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις δηλώνουν οι ναυτεργάτες, οι οποίοι ξεκίνησαν την Πέμπτη 48ωρη απεργία διαμαρτυρόμενοι για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας.

Τα πλοία θα παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια έως τις 6 το πρωί του Σαββάτου, ωστόσο  η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) αναμένεται να συνεδριάσει εκ νέου την Παρασκευή το πρωί, προκειμένου να επανεξετάσει τη στάση της.

Ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων, από τα 14 ναυτεργατικά σωματεία, πραγματοποίησαν την Πέμπτη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο λιμάνι του Πειραιά.

Ο πρόεδρος της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς ζήτησε την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου, θεωρώντας ότι με αυτό θα αυξηθεί επιπλέον η ανεργία στους Έλληνες ναυτικούς και ότι τα ασφαλιστικά τους ταμεία θα οδηγηθούν σε κατάρρευση.

Ο συνδικαλιστικός φορέας των ναυτικών ζητά επίσης την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την παρέμβαση του υπουργείου, προκειμένου να καταβληθούν δεδουλευμένα που οφείλονται από ακτοπλοϊκές εταιρείες σε Έλληνες ναυτικούς.

Τις κινητοποιήσεις των ναυτικών στηρίζουν, σε ψήφισμά τους, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εργαζομένων στη Ναυτιλία και τον Τουρισμό (ΠΑΣΕΝΤ), η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών, η Ένωση Μονίμων Υπαλλήλων ΟΛΠ, ο Σύλλογος Υπαλλήλων ΝΑΤ, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, η Πανελλήνια Ένωση Κυβερνητών - Μηχανοδηγών, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Πλοηγικής Υπηρεσίας, καθώς και η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών

Τι υποστηρίζουν οι ακτοπλόοι

Με τις νέες αλλαγές, μπορεί εν μέρει να πλήττεται η ναυτική εργασία και να επιλύονται κάποια από τα προβλήματα του κλάδου, ωστόσο η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η ακτοπλοΐα είναι σε οριακό σημείο και χρήζει και άλλων διορθώσεων, τόνισαν στο ΑΜΠΕ ακτοπλόοι, σχολιάζοντας το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας.

Εκτίμησαν μάλιστα ότι, ακόμη και αν το νομοσχέδιο αν δεν περάσει τελικά από τη Βουλή, οι επιπτώσεις στη ναυτεργασία δεν αποκλείεται να είναι προς το δυσμενέστερο, καθώς πολλοί πλοιοκτήτες θα προχωρήσουν σε αποδρομολογήσεις και ναυλώσεις πλοίων σε γραμμές του εξωτερικού λόγω κόστους.

Ήδη, στις γραμμές της Αδριατικής είναι δρομολογημένα μόνο έξι πλοία με ελληνική σημαία, σε αντίθεση με 27 που ήταν πριν από 10 χρόνια.

Η πτώση της επιβατικής κίνησης λόγω της οικονομικής κρίσης, η έλλειψη ρευστότητας από τις τράπεζες αλλά και η αύξηση της τιμής των καυσίμων είναι, σύμφωνα με τις ίδιους, οι αιτίες που δεν μπορούν να δημιουργήσουν συνθήκες ισορροπίας στον κλάδο.

Οι ακτοπλόοι έχουν ζητήσει μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στα επίπεδα των ξενοδοχείων, μείωση των λιμενικών τελών και κατάργηση του επίναυλου, ωστόσο τα αιτήματα μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει δεκτά από το υπουργείο Οικονομικών.

Μείωση της επιβατικής κίνησης

Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), η πτώση της επιβατικής κίνησης τα τελευταία τρία χρόνια ήταν στην ακτοπλοΐα 23,34% και 39,09% στην Αδριατική.

Αναφορικά με τα καύσιμα, ο ΣΕΕΝ υποστηρίζει ότι η αύξηση της τιμής των καυσίμων από το 2009 έως το 2012 ξεπερνάει το 100%.

Σύμφωνα επίσης με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), η συνολική διακίνηση επιβατών στους ελληνικούς λιμένες το Β΄ τρίμηνο του 2012, σε σύγκριση µε την αντίστοιχη διακίνηση του Β΄ τριμήνου του 2011, παρουσίασε μείωση κατά 7,8%, έναντι μείωσης 7,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.

in.gr