Αυτή την εποχή είναι στο προσκήνιο τα έξυπνα και οικονομικά αυτοκίνητα πόλης. Ενας από τους καλύτερους εκπροσώπους αυτής της κατηγορίας είναι το νέο Skoda Citigo. Ενα προηγμένο μοντέλο, που έχει την τύχη να ελέγχεται σε κάθε σημείο του από το γκρουπ VW. Οι Γερμανοί και στην περίπτωση του νέου Skoda Citigo δεν άφησαν τίποτα στην τύχη.

Με αυτές τις σκέψεις ξεκίνησα ένα μεγάλο test drive με το μικρότερο μοντέλο της Skoda. Το «δικό» μου λευκό τρίπορτο Citigo παραλίγο να γίνει το δεύτερο σπίτι μου. Ετυχε τις ημέρες που το είχα στα χέρια μου, να υπάρχει η απεργία στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Επειτα από 150 χλμ. αναρωτήθηκα αν λειτουργεί σωστά το όργανο μέτρησης της βενζίνης; Στο βενζινάδικο διαπίστωσα ότι δεν έφταιγε ο δείκτης, αλλά η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Μέτρησα ότι το τρικύλινδρο μοτέρ 1.000 κ.εκ., ισχύος 60 ίππων, κατανάλωσε μόλις 4,7 λίτρα/100 χλμ.(επίσημη τιμή 4,5 λίτρα/100 χλμ.). Μια ακόμη απόδειξη ότι στο αστικό περιβάλλον μερικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού υπερτερούν των αντίστοιχων ντίζελ. Με το Citigo έκανα περισσότερα από 1.000 χλμ. και μείωσα σημαντικά τα έξοδά μου για την καθημερινή μετακίνηση. Αρωγός και το εύχρηστο κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Στιβαρό και ευέλικτο

Εκτίμησα όμως και τον τρόπο που εκτελεί τα καθήκοντά του στους μποτιλιαρισμένους δρόμους. Είναι ευέλικτο και με διευκόλυνε να εκμεταλλευτώ τις ευκαιρίες για να αποφύγω την κίνηση. Κάθε στιγμή ένιωθα ότι οδηγώ ένα καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο, που δεν θα προδώσει τον ιδιοκτήτη του μόλις περάσει η τετραετής εγγύηση. Στιβαρό, με καλό τιμόνι και αποτελεσματικές αναρτήσεις. Ενα ακόμη πλεονέκτημα του μικρού αυτοκίνητου, μήκους 3,56 μ., είναι ο περιορισμένος χώρος που απαιτεί στο παρκάρισμα.

Χωρίς τριξίματα

Αν και είχε στην πλάτη του μερικές χιλιάδες δημοσιογραφικά χιλιόμετρα, δεν εμφάνισε σημεία κόπωσης. Απουσίαζαν οι τριγμοί και οι συντονισμοί, που συχνά συνοδεύουν τα ταλαιπωρημένα αυτοκίνητα. Θα ήθελα να κρατάνε τη ρύθμιση τα καθίσματα και να είχε πιο μοντέρνα χρώματα στο σαλόνι.

Στη βασική έκδοση Easy περιλαμβάνονται ABS, αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού, πλευρικοί αερόσακοι κεφαλής/θώρακα, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, κλιματισμός, ηλεκτρομηχανικό υποβοηθούμενο τιμόνι, ηχοσύστημα MP³ player και Aux-in, καθώς και έντονα φιμέ πίσω κρύσταλλα (Sunset). Προς 8.990 ευρώ (8.387 ευρώ με απόσυρση και προσφορά).

real.gr