Όλοι αγαπάμε τους φίλους και την οικογένεια μας. Φανταστείτε αν κάθε χρόνο ένας στους δέκα ανθρώπους στην οικογένειά σας απεβίωνε και αυτό συνέβαινε σταθερά κάθε χρόνο. Ο πόνος θα ήταν δυσβάστακτος κι αδιανόητος. Αιτία όλων αυτών; Η αδράνεια. Αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα που δημοσιεύθηκε πρόσφατα σε μια μελέτη.

Η απάντηση; Κουνηθείτε! Τα τελευταία χρόνια οι ρυθμοί ζωής μπορεί να είναι γρήγοροι αλλά οι περισσότερες δουλειές απαιτούν λίγες κινήσεις -πολλές φορές με απλή πληκτρολόγηση σε έναν Η/Υ- για να ολοκληρωθούν.

Υπάρχουν πάνω από 5,3 εκατομμύρια θάνατοι κάθε χρόνο που συνδέονται με την αδράνεια. Αυτό είναι ισοδύναμο με τον αφανισμό της Γιούτα και της Νεβάδας των ΗΠΑ σε ένα χρόνο. Το επόμενο έτος, ακόμη μερικά κράτη θα πρέπει να έχουν αφαιρεθεί αν ισχύσει αυτός ο ρυθμός. Πρέπει όμως να αποφασίσουμε να κάνουμε κάτι γι 'αυτό.

Η αδράνεια βασίζεται στον πλούτο του κάθε έθνους, απόρροια του παραπάνω τρόπου ζωής. Όσο πλουσιότερο ένα έθνος, τόσο λιγότερο ενεργό βρέθηκε να είναι. Σε ένα παγκόσμιο μέσο όρο, πάνω από 30% των ενηλίκων αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο της νόσου λόγω αδράνειας. Η νέα γενιά βρίσκεται αντιμέτωπη με μια ακόμη χειρότερη απειλή κατά περίπου 80%, ή 4 στους 5 εφήβους. Η απαίτηση για ζωή είναι απλή. Θα πρέπει να πάρει κίνηση. Το Facebook μπορεί να επιβιώσει και χωρίς να ελέγχετε το newsfeed σας κάθε 5 λεπτά.

Η ελάχιστη σύσταση για την καταπολέμηση αυτού είναι 30 λεπτά δραστηριότητας την ημέρα, 5 ημέρες την εβδομάδα. Αυτό το σύνολο είναι μόνο 1,5% του χρόνου σας από κάθε εβδομάδα.

Η δραστηριότητα συνιστάται να είναι μέτριας έντασης. Μέτρια δραστηριότητα θεωρούνται δραστηριότητες που απαιτούν ένα αυξημένο επίπεδο κίνησης. Έτσι, προσφέρω μερικές απλές προτάσεις για να καλυφτεί αυτή η ανάγκη.

Μέτρια δραστηριότητες:
Ποδηλασία - να πάρετε μια ομάδα φίλων και διασχίστε ένα μονοπάτι με τα ποδήλατα σας. Ευχάριστο και διασκεδαστικό.
Προπόνηση με βάρη - μπορείτε να την κάνετε μόνος ή να ενθαρρύνετε έναν φίλο σας για να προπονείστε μαζί.
Περπάτημα - αυτό μπορεί να είναι μια στιγμή χαλάρωσης με ένα φίλο ή τον/την αγαπημένο/-η σας.
Διοργάνωση αθλητικών παιχνιδιών - υπάρχουν όργανα-παιχνίδια σε κάθε πάρκο που μπορείς να αθληθείς (έλξεις, πους άπς κτλ), ή που οι φίλοι μπορούν να παίξουν όπως street μπάσκετ ή ποδόσφαιρο.

Ήρθε η ώρα να σταματήσουμε τις δικαιολογίες. Υπάρχει μία στο εκατομμύριο πιθανότητες να χτυπηθείτε από κεραυνό, αυτό αντιστοιχεί σε ένα κλάσμα του ενός τοις εκατό. Η αδράνεια/μη δραστηριότητα όμως σας θέτει σε κίνδυνο σε ένα ποσοστό της τάξης του 10%! Όλοι θα έχετε ένα φίλο ή μέλος της οικογένειας που δεν κινείται πολύ. Παροτρύνετε το λοιπόν να ασκηθεί και να συμπαρασύρει κι άλλους σε αυτό.


Λιονάκης Γεώργιος,
Απόφοιτος της σχολής fitness, GR.A.F.T.S. Hellas στον τομέα του personal training
Απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας & ΜΜΕ του Εθνικού-Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Απόφοιτος της «Σύγχρονης Ναυτικής Εκπαίδευσης ΑΕ» ως επόπτης ασφαλείας κολυμβητικών δεξαμενών