Καταγγελία δημοσιεύει σήμερα ενημερωτικό portal του Ηρακλείου, για εταιρία που διαφημίζεται σε site της περιοχής και όπως αναφέρει, μετά από έρευνα του υπευθύνου της εταιρίας διαπιστώθηκε ότι η συγκεκριμένη ιστοσελίδα χρησιμοποιεί εικονικά στοιχεία επισκεψιμότητας.

Συγκεκριμένα η πρακτική αυτή έχει ως εξής: Υπάρχουν εταιρίες στο εξωτερικό, κυρίως στην Κίνα και την Ινδία, όπου επί πληρωμή δημιουργούν clicks σε μία ιστοσελίδα, δημιουργούν δηλαδή κίνηση και επισκέπτες. Με την χρήση ενός “robot” λογισμικού δημιουργούνται εικονικοί χρήστες που επισκέπτονται ένα συγκεκριμένο site.

Πως μπορεί να αποκαλυφτεί η απάτη

Η τακτική αυτή χρησιμοποιήθηκε αρκετά στο ξεκίνημα του επαγγελματικού ίντερνετ στην Ελλάδα, που οι διαδικτυακοί εκδότες ήθελαν να δείξουν στους διαφημιζόμενους οτι έχουν πολλούς επισκέπτες.

Γρήγορα όμως αρκετοί αποκαλύφτηκαν για τον πολύ απλό λόγο: Η Google Analytics, η πλατφόρμα που δίνει στοιχεία για την επισκεψιμότα μιας σελίδας δίνει την δυνατότητα της γεωγραφικής κατανομής των επισκεπτών. Κάποιοι λοιπόν από τους διαφημιζόμενους ανακάλυψαν ότι σε κάποια ελληνικά site, με περιεχόμενο και ύλη για Έλληνες, υπήρχαν δυσανάλογα ποσοστά επισκεπτών από τρίτες χώρες και κυρίως από την Ινδία.

Αποτέλεσμα αυτού ήταν να εγκαταλειφθεί γρήγορα η πρακτική αυτή από τους “πονηρούς” εκδότες και βέβαια οι διαφημιζόμενοι να είναι πιο προσεκτικοί με ιστοσελίδες των οποίων τα στοιχεία επσκεψιμότητας κινούσαν υποψίες για την προέλευση των επισκεπτών τους. Ενώ οι μεγάλες εταιρίες συνεργάζονται και με τεχνικούς που μπορούν να το ελέγξουν εύκολα αν γίνεται κάτι ανάλογο στις ιστοσελίδες που διαφημίζονται, κάτι που μπορεί επίσης να διαπιστωθεί ευκολα και απο έναν τεχνικό στην Κρήτη.

Συμβουλές για τις τοπικές επιχειρήσεις

Οι τοπικές επιχειρήσεις σε περίπτωση που έχουν αμφιβολία για την επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας κατά αρχήν θα ζητάνε τα στοιχεία επισκεπτών που δίνει μόνο η Google Analytics και για μεγαλύτερη ανάλυση μπορούν να ζητάνε το προφίλ των επισκεπτών σε σχέση με την χώρα προέλευσης. Επιπλέον οι διαφημιζόμενοι μπορούν να ζητάνε και άλλα ποιοτικά στοιχεία, που οφείλει να δίνει μια σοβαρή ιστοσελίδα ή ένα ενημερωτικό portal.

Ένα δεύτερο στοιχείο είναι και η αίσθηση της αγοράς, δηλαδή αν μία ιστοσελίδα είναι γνωστή στην αγορά, τότε σίγουρα είναι ένα επιπλέον στοιχείο για καλή συνεργασία και προβολή μιας επιχείρησης.

Τέλος αν η ιστοσελίδα που επιθυμούν να διαφημιστούν οι τοπικές επιχειρήσεις στην Κρήτη έχει διαφημιζόμενους μεγάλες εταιρίες, πολυεθνικές ή πανελλαδικές, σε αυτήν την περίπτωση είναι σίγουρα ελεγμένο το site και τα στοιχεία του πραγματικά.

Flashnews.gr - Γιαν. Ξ.