Οσες φορές και αν οδηγήσω αυτό το λιλιπούτειο διθέσιο αυτοκίνητο, δεν το χορταίνω. Διαθέτει μοναδικά στοιχεία, όπως το βραβευμένο σχήμα, το σωστό μέγεθος και η μεγάλη ευελιξία στην πόλη.

Η τελευταία μου οδηγική εμπειρία ήταν με το ανανεωμένο Smart cdi. Ο κινητήρας ντίζελ έχει χωρητικότητα μόλις 800 κ.εκ., αποδίδει 54 ίππους και επωφελείται από την υψηλή ροπή των 13,2 χλγμ.

Το μικρό μοτέρ συνοδεύεται από τα γνωστά χαρακτηριστικά λειτουργίας των μονάδων που καταναλώνουν ντίζελ. Η χαρακτηριστική χροιά και οι κραδασμοί ίσως ενοχλήσουν όσους δεν έχουν εξοικειωθεί με αυτούς τους κινητήρες.

Οταν όμως ανέβει η θερμοκρασία, αυτές οι παρενέργειες περιορίζονται σημαντικά. Η απόδοση του πετρελαιοκινητήρα είναι ικανοποιητική. Τις παρατηρήσεις για τον πετρελαιοκινητήρα τις ξέχασα μόλις βρέθηκα στο κέντρο της Αθηνάς. Κινήθηκα σε στενά δρομάκια, έφτασα μέχρι την πόρτα του παλαιοπωλείου, κοντά στο δημαρχείο, που είχε αναλάβει την επισκευή ενός οικογενειακού κειμηλίου, και πάρκαρα μαζί με τις μοτοσικλέτες. Με λίγη προσπάθεια χώρεσαν και τα βασικά ψώνια από το σούπερ μάρκετ. Τα 220 λίτρα αποθηκευτικού χώρου ήταν μια καλή θέση για τον σκύλο μου.

Το ιδανικό αυτό αυτοκίνητο πόλης, μήκους 2,69 μ., έχει περιορισμένο κόστος χρήσης: Μέση κατανάλωση στη δοκιμή 3,6 λίτρα/100 χλμ.(επίσημη 3,3 λίτρα/100χλμ.) και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Επιπροσθέτως, δίνει τη δυνατότητα ελεύθερης εισόδου στον Πράσινο Δακτύλιο.

Και σε αυτό το Smart με απασχόλησε η λειτουργία του 5τάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, αλλά και η συμπεριφορά στους ισχυρούς πλευρικούς ανέμους. Από 12.950 ευρώ, 12.750 ευρώ με απόσυρση.

real.gr