Η Ένωση Καταναλωτών Ηρακλείου – Κρήτης (ΕΝΚΗ Κρήτης) διαμαρτύρεται έντονα στον Υπουργό Οικονομικών και κάθε εποπτεύουσα αρχή, διότι μετά την ανάκληση της άδειας λειτουργίας της ασφαλιστικής εταιρείας EVIMA, που δραστηριοποιούνταν σε όλη την Ελλάδα και την Κρήτης, οι κάτοχοι αυτοκινήτων ασφαλισμένων στην εν λόγω εταιρεία, αλλά και άλλοι καταναλωτές που έχουν αγοράσει άλλα ασφαλιστικά προϊόντα από αυτήν, βρίσκονται για μια ακόμη φορά ανενημέρωτοι και απροστάτευτοι.

Οι ασφαλισμένοι της εταιρείας στην Ελλάδα υπολογίζονται σε περίπου 270 χιλιάδες και στο νομό Ηρακλείου μόνο ξεπερνούν τις 20 χιλιάδες.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΕΝΚΗ "δυστυχώς τα ασφαλιστήρια συμβόλαια των αυτοκινήτων της εν λόγω αφερέγγυας πλέον εταιρείας ισχύουν για 30 ημέρες από την ημερομηνία ανάκλησης της άδειας της εταιρείας, δηλαδή μέχρι την 9η Μαρτίου 2013. Μετά την παρέλευση του διαστήματος αυτού όλοι οι ιδιοκτήτες οχημάτων οφείλουν να ασφαλιστούν σε άλλη ασφαλιστική εταιρεία. Η Ένωση Καταναλωτών Ηρακλείου – Κρήτης (ΕΝΚΗ Κρήτης) ζητά να εφαρμοστεί επιτέλους ο νόμος και το Επικουρικό κεφάλαιο, που είναι το ταμείο που όλοι πληρώνουμε για να καλύψει τις επισφάλειες όπως αυτήν, πρέπει να επιστρέψει σύμφωνα με το νόμο, τα μη δεδουλευμένα ασφάλιστρα στους ασφαλισμένους της εταιρείας. Η ένωσή μας θα βοηθήσει με όποιο δυνατό τρόπο προς αυτή την κατεύθυνση.

Διαπιστώθηκε όπως ανακοίνωσε η εποπτική αρχή, δηλαδή η Τράπεζα Ελλάδος, ότι η εταιρία δεν διατηρούσε τα απαιτούμενα κεφάλαια που χρειάζονται για να είναι φερέγγυα και παρουσίαζε οικονομικά ελλείμματα.

Και εδώ γεννάται το ερώτημα.

Πότε είδε αυτό το πρόβλημα η εποπτική αρχή;

Γιατί δεν υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση των καταναλωτών έτσι που να δοθεί περιθώριο να αντιδράσουν και να περιορίσουν τη ζημιά τους;

Γιατί σε τέτοιες κρίσιμες οικονομικά εποχές, δεν η εποπτεύουσα αρχή δεν προστατεύει το εισόδημα των καταναλωτών;

Γιατί δεν ενημερώνει τους καταναλωτές για την φερεγγυότητα των εταιρειών, ώστε και οι διαμεσολαβητές, αλλά και οι καταναλωτές να είναι διασφαλισμένοι; Δηλαδή για μια ακόμη φορά οι αετονύχηδες πέφτουν στα μαλακά και οι χειμαζόμενοι καταναλωτές καλούνται να πληρώσουν τις ελλείψεις των εποπτικών αρχών του κράτους.

Πώς είναι δυνατόν ένα υποχρεωτικό από το κράτος προϊόν για κάθε οδηγό καταναλωτή να μη διασφαλίζεται από το ίδιο το κράτος δια των εποπτικών αρχών του, ως προς την φερεγγυότητα του; Αντ’ αυτού πληροφορούμαστε πως θα θεσπιστεί νόμος να βεβαιώνονται υπέρογκα πρόστιμα σε ανασφάλιστους οδηγούς.

Το σπουδαιότερο, θα ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες τον ίδιο δρόμο; Το κλείσιμο δεκάδων εταιρειών τα τελευταία χρόνια αλλά κυρίως της εταιρείας ΑΣΠΙΣ, δεν δίδαξε τίποτα; Πότε επιτέλους θα νοιώσει ο Έλληνας καταναλωτής στοιχειωδώς προστατευμένος από τους κρατικούς μηχανισμούς όπως η Τράπεζα Ελλάδος. Καλούμε τον Υπουργό Οικονομικών που τόσο καλά ξέρει να περικόπτει μισθούς και συντάξεις να μεριμνήσει, ως ο νόμος ορίζει, την επιστροφή στους ασφαλισμένους των μη δεδουλευμένων ασφαλίστρων;

Η ένωσή μας βρίσκεται δίπλα στους ασφαλισμένους και θέτει τις υπηρεσίες της στη διάθεσή τους. Εξάλλου οι ασφαλισμένοι στην εταιρεία μπορούν να ενημερώνονται και από την ιστοσελίδα της (http://www.evima.gr), καθώς και από υπαλλήλους της εκκαθάρισης, καθημερινά, από ώρα 10.00 έως 14.00 στα τηλέφωνα της εταιρείας και από τον επόπτη ασφαλιστικής εκκαθάρισης στο τηλέφωνο 6949 962802

Γραφεία ΕΝΚΗ Κρήτης: Ανωπόλεως 29 (πλατεία Ελευθερίας, πάροδος οδού Πεδιάδος), Τηλέφωνα: 2810.240450 & 6949 627139, 6982 502713"