Σε κατάσταση επιφυλακής βρίσκεται η Πολεμική Αεροπορία και η 115 Π.Μ. στην Κρήτη, αεροσκάφη F16 Block 52 της οποίας χρειάστηκε για δύο συνεχόμενες ημέρες να προβούν σε επιχειρήσεις αναχαίτησης Τούρκικων αεροσκαφών.

Μετά το επεισόδιο της νύχτας της Δευτέρας , όταν δύο F16 από την 115 ΠΜ έσπευσαν να προβούν σε αναχαίτηση τουρκικού εναέριου οχήματος (πιθανόν ελικοπτέρου) στην περιοχή της Καλύμνου και χθες αεροσκάφη της 115 ΠΜ αλλά και από την Σκύρο ανέλαβαν την αναχαίτηση δύο τουρκικών ελικοπτέρων και έξι μαχητικών αεροσκαφών στην περιοχή μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου.

Συνολικά έγιναν 6 παραβιάσεις του ΕΕΧ και 3 παραβάσεις των κανόνων του FIR.

Στο μεταξύ νέες διαστάσεις φαίνεται ότι παίρνει η υπόθεση της προσέγγισης και υπέρπτησης εθνικού εδάφους από τουρκικό ελικόπτερο το βράδυ της Κυριακής στις 23:30 στην περιοχή της Καλύμνου, καθώς υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι επιχειρήθηκε (ή πραγματοποιήθηκε;) προσέγγιση ελληνικού εδάφους.

Στην περιοχή του όρμου Βαθύ της Καλύμνου, η νύχτα της Κυριακής προς την Δευτέρα ήταν πολύ "θερμή" με πλήρη κινητοποίηση στρατιωτικών μονάδων.

Οι πληροφορίες που συγκλίνουν στο γεγονός ότι ενδεχομένως είχαμε «πρόβα θερμού επεισοδίου».

Άλλες πληροφορίες μιλούν για 2 ελικόπτερα, αλλά από το ΓΕΕΘΑ διαψεύδεται η ύπαρξη δεύτερου ελικοπτέρου (ακόμα να εκδοθεί ανακοίνωση και για το πρώτο, βεβαια)- Μια αξιόπιστη πηγή από το ΓΕΣ αναφέρει ότι διαπιστώθηκε "πρόθεση προσέγγισης εδάφους" ενώ από χθες δύο νησίδες ο Άγιος Σιδερής, κοντά στην Κάλυμνο και η Γαϊουδουρόνησος κοντά στην Καλόλιμνο, οι οποίες δεν φυλάσσονται έχουν τεθεί υπό στενή παρακολούθηση.

Το σίγουρο είναι ότι τέσσερα ραντάρ, (ένα στην Κάλυμνο, δύο στην Κω και ένα στην Λέρο που είναι και το μεγαλύτερο της περιοχής) δεν μπορούν να δώσουν σαφείς απαντήσεις για το είδος και την κατεύθυνση της απειλής.

Ο στόχος σε καμία περίπτωση δεν εντοπίστηκε και δεν παρακολουθήθηκε σε όλη την πορεία του, κάτι που είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο. Στα Ίμια για ελάχιστα λεπτά χάθηκε η οπτική επαφή με την νησίδα όταν παρεμβλήθηκε η τουρκική φρεγάτα "Γιαβούζ" κι εκεί έγινε το κακό..

Το παραπάνω γεγονός κρίνεται ως ιδιαίτερα σοβαρό καθώς είναι η πρώτη φορά από τα γεγονότα των Ιμίων της 30ηςπρος την 31η Ιανουαρίου του 1996 που διαπιστώνεται ανάλογης μορφής τουρκική κινητικότητα με στόχο εθνικό έδαφος.

Το εθνικό σύστημα αεράμυνας αντέδρασε ακαριαία και τα F-16 βρέθηκαν στην περιοχή από τα readiness της Κρήτης, αλλά αυτό το θεωρούμε αυτονόητο γνωρίζοντας την ποιότητα των ανθρώπων που επανδρώνουν τις Μοίρες της ΠΑ.

Όμως χρειάστηκαν ακριβώς 13' για να φτάσουν στην περιοχή του εντοπισμένου στόχου και αυτός είχε αναχωρήσει, αφού τα ελληνικά μαχητικά είχαν φυσικά εντοπιστεί από τα τουρκικά ραντάρ και ενημερώσει εν συνεχεία το ελικόπτερο.

Αυτό όμως που χρήζει δεύτερης ίσως και τρίτης ανάγνωσης είναι η τουρκική αυτή «απόπειρα» και το γεγονός ότι ποτέ μια τέτοια ενέργεια δεν μένει εκεί. Πάντα αποτελεί τον προπομπό μιας νέας επιθετικής φύσεως τουρκικής πρωτοβουλίας η οποία –και γνωρίζοντας τη «γραφή» των Τουρκικών επιτελείων - είναι σίγουρο πως θα έρθει.

Με πληροφορίες απο το defencenet.gr