Με τίτλο «Ελληνικό Κυνήγι Σπιτιών», ένα νέο ριάλιτι, έμπνευσης ενός ελληνοκαναδού επιχειρηματία, έκανε πρεμιέρα στο εξωτερικό. Ο ομογενής, Τζορτζ Στρουμπούλης, παρουσίασε την ιδέα του σε ελληνικό τηλεοπτικό δίκτυο που εκπέμπει και στο εξωτερικό: πλούσιοι αγοραστές από όλο τον κόσμο ψάχνουν ευκαιρίες στη χτυπημένη από την κρίση Ελλάδα, για να αγοράσουν πολυτελείς κατοικίες και βίλες «κοψοχρονιά».

Γυρισμένο στα αγγλικά με ελληνικούς υπότιτλους, το σόου προβάλλεται στη Βόρεια Αμερική, την Αυστραλία και το μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης. Στην Ελλάδα, ωστόσο, δεν πρόκειται να προβληθεί:

«Οι Έλληνες στην Ελλάδα δεν ενδιαφέρονται γι’ αυτό», δηλώνει ο 31χρονος ομογενής, διαφημιστής στο επάγγελμα, στην αμερικανική εφημερίδα «Wall Street Journal». Ο κ. Στρουμπούλης και οι συνεργάτες του, κατά τα γυρίσματα του ριάλιτι, φορούσαν μπλουζάκια που έγραφαν: «Η Ελλάδα δεν είναι για πούλημα, τα ακίνητα όμως είναι!». Ο ίδιος υποστηρίζει ότι το να πουλάς πολυτελή ακίνητα σε ξένους δεν σημαίνει ξεπούλημα.

Επίσης, βλέπει την εκπομπή του σαν ευκαιρία να προβληθεί η χώρα καταγωγής του στο εξωτερικό. «Οι ξένοι είναι διστακτικοί, γιατί από τη μια πιστεύουν ότι όλοι οι Έλληνες είναι απατεώνες και από την άλλη η γραφειοκρατία είναι χαοτική», σημειώνει ένας μεσίτης από τη Μυτιλήνη, που εμφανίζεται στο ριάλιτι.

Πολλοί από τους ενδιαφερόμενους αγοραστές είναι Έλληνες δεύτερης και τρίτης γενιάς, που θέλουν αποκτήσουν ένα ακίνητο κοντά στον ιδιαίτερο τόπο καταγωγής τους.

Σύμφωνα πάντως με την εκπομπή, οι τιμές των ακινήτων στην Ελλάδα, που έχουν σημειώσει μείωση 40% σε σχέση με το 2008, αναμένεται να πέσουν περαιτέρω το πρώτο εξάμηνο του 2013. Κάποιοι παράγοντες της αγοράς δε, κάνουν λόγο για πτώση ακόμα και 60 με 70%. Ωστόσο, όπως λέει η WSJ, ακριβώς αυτό εντοπίζει το ριάλιτι: το γεγονός ότι οι Ελληνες δεν διαθέτουν τα μέσα για να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που δημιουργεί η κρίση στα ελληνικά ακίνητα.

Ετσι, δεν μπορεί να τεθεί σε σταθερές βάσεις ο θεμέλιος λίγος για την ανάκαμψη στον κλάδο. «Εάν ζητήσουμε από Ελληνα ιδιοκτήτη να προτείνει ένα χαμηλό αντίτιμο σε άλλον ‘Ελληνα, θα προσβληθεί, ενώ εάν πρόκειται για ξένο, θα γεμίσουμε προτάσεις», σχολιάζει στην WSJ ο Γιώργος Στρουμπουλής.

Ο ίδιος δεν έχει ζήσει ποτέ στην Ελλάδα, αλλά νιώθει ότι πρέπει να συνεισφέρει στην ελληνική προσπάθεια και θεωρεί ότι η παραγωγή του θα ωφελήσει την ελληνική οικονομία, εκτός από τον ίδιο. Ο Τζορτζ Στρουμπούλης δημιούργησε το 2011 το GreekPropertyExchange.com (GPE) όπου οι αγοραπωλησίες απαιτούν μόνο μερικά «κλικ».

Όπως λέει η αδιαφορία του μέσου Ελληνα για τις διαθέσεις των ομοεθνών του να αγοράσουν ή να πουλήσουν, έγινε εμφανής και όταν προσπάθησε να βρει κανάλι στην Ελλάδα, το οποίο να προβάλλει το ριάλιτι. «Οι Ελληνες στην Ελλάδα δεν ενδιαφέρονται γι’ αυτό», παραδέχεται ο Στρουμπουλής. Τελικά, το προβάλλει ο Ant1, αλλά μόνο στο δορυφορικό του πρόγραμμα σε Βόρεια Αμερική, Ευρώπη και Αυστραλία.

saronicmagazine.com