Το νέο Jeep Cherokee αλλάζει ρώτα και με τη βοήθεια του Gruppo FIAT, για πρώτη φορά, έρχεται για να προτάξει έναν crossover χαρακτήρα, με βελτιωμένες επιδόσεις σε κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.

Η στιγμή έφτασε για τη Jeep να αντικαταστήσει το Cherokee και παράλληλα, για πρώτη φορά στην ιστορία να του προσδώσει έναν λιγότερο «σκληροπυρηνικό» και off road χαρακτήρα.

Ο λόγος έχει να κάνει φυσικά με τη γενικότερη προσπάθεια μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων του μοντέλου και έτσι, θα δούμε μια νέα και πιο «ασφάλτινη» πλατφόρμα, αλλά και ένα νέο και πιο ελαφρύ σύστημα τετρακίνησης, που θα ταιριάξει με τη νέα πλατφόρμα.

Στροφή προς τον αισθητικό δυναμισμό

Στο αισθητικό κομμάτι, οι πληροφορίες των κατασκόπων και η πρώτη ηλεκτρονικά επεξεργασμένη φωτογραφία, αποκαλύπτουν ένα πολύ δυναμικό μοντέλο, που θα «κοιτάξει» προς τα crossover αυτοκίνητα.

Ξεχωρίζουμε λοιπόν τα μακρόστενα μικρών διαστάσεων εμπρόσθια φωτιστικά, που πλαισιώνουν την τονισμένη μάσκα της Jeep με τις 7 κάθετες γραμμές, ενώ ο προφυλακτήρας φέρει μεγάλες εισαγωγές στο κάτω τμήμα του και μια αλουμινένια ποδιά.



Στο πλάι, διακρίνονται οι στρογγυλεμένες γραμμές της πίσω κολόνας της οροφής, αλλά και οι μικρότερες σε μέγεθος γυάλινες επιφάνειες.

Τα μαύρα πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος, δίνουν και μια έξτρα off road πινελιά στο όλο σχήμα, το οποίο πάντως γενικότερα θα αποπνέει μια πιο «ασφάλτινη» -και αεροδυναμική- αύρα.

Νέα πλατφόρμα με ιταλικές καταβολές

Το νέο Cherokee θα βασιστεί πάνω σε διαφορετική πλατφόρμα από πριν, η οποία είναι η ίδια με αυτή του σεντάν Dodge Dart, ενώ προέρχεται από την Alfa Romeo Giulietta.

Διαθέτει Γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ σίγουρα δεν θα είναι τόσο «hardcore» όσο στα προηγούμενα Cherokee.

Από την άλλη, ειδικά για το Cherokee η πλατφόρμα αυτή θα φέρει τετρακίνηση, ενώ θα έχει και την ειδική ενισχυμένη ανάρτηση για τις πιο hardcore off road επιλογές.

Σίγουρα, με τη νέα αυτή πλατφόρμα το Cherokee θα κερδίσει στο κομμάτι του βάρους και θα είναι πιο ελαφρύ από πριν, κερδίζοντας παράλληλα σε κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.

Και με μοτέρ μικρού κυβισμού

Στη νέα γενιά του Cherokee, η Jeep θα προσφέρει για πρώτη φορά μοτέρ βενζίνης χαμηλού κυβισμού. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για τον εκ FIAT προερχόμενο 1,4 turbo MultiAir που υπάρχει και στο Dodge Dart, αν και δεν αποκλείεται να δούμε και έναν νέο 1.800άρη turbo προερχόμενο από την Alfa Romeo.

Ειδικά τώρα για την αγορά των Η.Π.Α. θα υπάρχει και έκδοση με έναν V6 βενζινοκινητήρα 3,2 λίτρων, που θα τοποθετηθεί στην κορυφή της γκάμας.

Μαζί με το μοτέρ αυτό, θα δούμε και ένα ολοκαίνουργιο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων προερχόμενο από τη ZF, που θα προσανατολιστεί και αυτό προς την οικονομία κίνησης και τις χαμηλές εκπομπές CO2.

Η ιστορία του Jeep Cherokee

Το όνομα Cherokee είναι ένα από τα πιο ιστορικά μοντέλα της Jeep, αφού βρίσκεται στην γκάμα της εταιρείας από το 1974. Χαρακτηριστικό του στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι, έχει συνοδέψει 3 διαφορετικά μοντέλα της Jeep.

Αρχικά, από το 1974 μέχρι και το 1983, είχαμε το μεγαλύτερο Jeep Cherokee SJ (μήκος 4,7 μέτρα), έπειτα από το 1984 μέχρι το 2001 είχαμε το Cherokee XJ με μικρότερες διαστάσεις και τις ίδιες, πολύ καλές εκτός δρόμου δυνατότητες, ενώ από το 2002 και ύστερα, είχαμε τις δύο γενιές του Jeep Cherokee (Liberty στις Η.Π.Α.), που στόχευσε περισσότερο στα SUV.

Χαρακτηριστικό βέβαια και των δύο τελευταίων Cherokee, αποτέλεσαν οι πολύ καλές εκτός δρόμου δυνατότητές τους.





autotriti.gr