Στους ιδιώτες παραχωρείται μεταξύ άλλων και το αεροδρόμιο των Χανίων, σύμφωνα με το μοντέλο ιδιωτικοποίησης που αποφάσισε το ΤΑΙΠΕΔ.

Όπως προέκυψε από τη χθεσινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), σε δύο πακέτα θα παραχωρηθούν τελικά τα 22 από τα 37 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, ενώ με ξεχωριστή σύμβαση παραχώρησης θα προχωρήσει το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι.

Σε κάθε ένα απο τα δύο "πακέτα" θα συμπεριληφθούν δύο - τρία αεροδρόμια με σημαντική κίνηση, όπως των Χανίων, της Θεσσαλονίκης, της Κω και της Κέρκυρας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η μία ομάδα  θα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια της Βόρειας Ελλάδας και των Ιονίων Νήσων και η άλλη ομάδα τα αεροδρόμια του Αιγαίου και της Κρήτης.

Τα 22 αεροδρόμια που παραχωρούνται είναι αυτά της Ρόδου, της Θεσσαλονίκης, της Κω, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Ζακύνθου, της Σαντορίνης, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σάμου, της Κεφαλονιάς, του Ακτίου, της Καβάλας, της Σκιάθου, της Αλεξανδρούπολης, της Χίου, της Καρπάθου, της Καλαμάτας, της Λήμνου, των Ιωαννίνων, της Νέας Αγχιάλου και του Αράξου.

Παράλληλα αποφασίστηκε το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι να μην ενταχθεί σε κάποια από τις δυο ομάδες, αλλά να προκηρυχτεί με ξεχωριστή σύμβαση παραχώρησης.

Η παραχώρηση των αεροδρομίων θα γίνει για τουλάχιστον 30-35 χρόνια, ενώ θα καθοριστεί αρχικό εφάπαξ τίμημα και ετήσιες πληρωμές αναλόγως των κερδών.

Οι παραχωρησιούχοι θα αναλάβουν επίσης και τις επενδύσεις σε υποδομές στα αεροδρόμια που αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 200 και 220 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία.

Για το Καστέλι, θα απαιτηθεί ελάχιστη επένδυση 600 εκατ. ευρώ.

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως οι προκηρύξεις των διαγωνισμών θα γίνουν μετά τα τέλη Μαρτίου.

Τα υπόλοιπα 15 αεροδρόμια που δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν, θα τα αναλάβει η δημόσια Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Αεροδρομίων, με προοπτική να εκχωρήσει το management σε ιδιώτη.

Εκτός από την παραχώρηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων, η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ θα (ξανα)ξεκινήσουν τις συζητήσεις με τη γερμανική Hochtief προκειμένου να επεκταθεί η σύμβαση παραχώρησης για το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Οι Γερμανοί διατηρούν το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στη λίστα των περιουσιακών στοιχείων που πωλούν με τις πληροφορίες του διεθνούς τύπου να αναφέρουν πως θα δεχθούν προσφορές μέχρι τις 31 Μαρτίου.

Το υπουργείο προωθεί νομοσχέδιο με το οποίο η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) θα μετατραπεί σε ρυθμιστική αρχή αερολιμένων.

(Με πληροφορίες απο euro2day.g και travelling.gr)