Η μια μετά την άλλη έρχονται στην επιφάνεια οι περιπτώσεις πολιτών που, ενώ ασφαλίζονται σε ασφαλιστικές εταιρείες, μένουν εκτεθειμένοι είτε γιατί αυτές βάζουν λουκέτο λόγω κρίσης είτε γιατί εξαπατώνται από διάφορους επιτήδειους.

Οι τελευταίοι συχνά λειτουργούν ως ασφαλιστές- "καμικάζι" και πετυχαίνουν να υφαρπάξουν τα χρήματα του "θύματος" που πληρώνει τεράστια ποσά για συμβόλαια ασφάλισης και τελικά μένει ακάλυπτος. Κι αυτό διότι ουδέποτε αποδίδουν το ποσό στην εταιρεία την οποία (υποθετικά ή πραγματικά) εκπροσωπούν.

Θύμα μιας τέτοιας περίπτωσης έπεσε άλλος ένας Ηρακλειώτης, ο οποίος θέλησε να δημοσιοποιήσει το πρόβλημά του, μιλώντας χθες στη "Ν.Κ.". Εξαγριωμένος, όπως μας είπε, αν και έδωσε από την τσέπη του 293 ευρώ σε άτομο που του παρουσιάστηκε ως εξωτερικός πωλητής κορυφαίας εταιρείας ασφαλειών, προκειμένου να ασφαλίσει δύο οχήματά του με 6μηνο συμβόλαιο, τώρα τρέχει και δε φτάνει, αφού ουδέποτε έλαβε το επίσημο ασφαλιστήριο.

Και αυτό γιατί ο ασφαλιστής Α.Μ. (το όνομα και τα στοιχεία του είναι στη διάθεση της "Ν.Κ."), ο οποίος μάλιστα φέρεται να διαθέτει μητρώο από το Επιμελητήριο εξωτερικού πωλητή, με τον οποίο είχε έρθει σε επαφή για να συνάψει το συμβόλαιο, εδώ και αρκετές ημέρες, αφού πήρε τα χρήματα, παραμένει άφαντος. Μάλιστα δεν απαντάει ούτε στα τηλεφωνήματά του. Και δεν είναι ο μόνος που "την έπαθε": θύματά του φαίνεται να έχουν πέσει, το τελευταίο διάστημα, ούτε λίγο, ούτε πολύ, περίπου 60 Ηρακλειώτες που, ενώ πλήρωσαν, δεν έλαβαν ποτέ στα χέρια το ασφαλιστήριο.

Η εξαπάτηση
Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή... Όπως μας είπε ο καταγγέλλων, με τον εν λόγω ασφαλιστή Α.Μ. είχε καιρό επαφές, μιας και ήταν πελάτης του και στην προηγούμενη ασφαλιστική εταιρεία που δούλευε. Τότε όλα πήγαιναν καλά. Όταν όμως άλλαξε χώρο εργασίας και έπιασε δουλειά ως εξωτερικός ασφαλιστής σε υποκατάστημα στο Ηράκλειο γνωστής εταιρείας με έδρα την Αθήνα, άρχισαν και τα προβλήματα.

«Το συμβόλαιό μου στην προηγούμενη ασφαλιστική εταιρεία, όπου εργαζόταν, έληγε στις 20 Ιανουαρίου 2013. Με έπαιρνε κάθε μέρα τηλέφωνο επειδή ήμουν στο πελατολόγιό του και προσπαθούσε να με πείσει λέγοντάς μου "σε πειράζει να αλλάξεις εταιρεία και να γλιτώσεις 30 ευρώ στο νέο σου ασφάλιστρο; Πρόκειται για μια εξίσου επώνυμη εταιρεία και θα είσαι απόλυτα καλυμμένος"», μας είπε ο καταγγέλλων περιγράφοντας το πώς εκτυλίχθηκε η εξαπάτησή του.

Καθώς έληγε το προηγούμενο ασφαλιστήριο στην παλιά του ασφαλιστική εταιρεία και επειδή, πώς να το κάνουμε, 30 ευρώ δεν είναι και λίγα (ιδιαίτερα στις μέρες που ζούμε), πείστηκε να αλλάξει εταιρεία. Έτσι στις 18 Ιανουαρίου, συναντήθηκαν και συμπλήρωσαν τις αιτήσεις ασφάλισης οχήματος. Ασφάλισε και τα δύο οχήματα που έχει. Του έδωσε 293 ευρώ μετρητά για βασικές καλύψεις και θραύση κρυστάλλων (155 η μια ασφάλιση και 138 ευρώ η άλλη) με 6μηνη διάρκεια και, όπως λέει, πήρε μόνο τις αιτήσεις και μια απλή απόδειξη.

Σιγή... ιχθύος
Οι μέρες όμως περνούσαν. Έφτασε 27 του Φλεβάρη και δεν τον ειδοποιούσε κανείς πότε θα λάβει το επίσημο ασφαλιστήριο, ως είθισται. Την ίδια στιγμή, κάθε του προσπάθεια να έρθει σε επαφή με το συγκεκριμένο ασφαλιστή απέβαινε άκαρπη. Έτσι άρχισε να ψυλλιάζεται πως κάτι δεν πήγαινε καλά. Εκείνο που του έβαλε φιτιλιές όμως ήταν, όταν διαβάζοντας την αίτηση, είδε να αναφέρεται στο κάτω μέρος «αποδέχομαι ότι η παρούσα αίτηση δεν αποτελεί ασφαλιστική σύμβαση και δε δεσμεύει την εταιρεία καθ' οποιονδήποτε τρόπο. Εφόσον η εταιρεία αποδεχθεί τον κίνδυνο, η ισχύς της κάλυψης αστικής ευθύνης τρίτων και η ημερομηνία έναρξής της θα αποδεικνύονται μόνο από το ασφαλιστήριο συμβόλαιο ή την πρόσθετη πράξη που έχει εκδώσει η εταιρεία».

«Ευτυχώς δεν είχα υπογράψει τις αιτήσεις. Έφεραν όμως τη σφραγίδα αλλά και την υπογραφή του ασφαλιστικού πράκτορα της εταιρείας στο Ηράκλειο», μας λέει εξαγριωμένος. Αφού έφτασε ο κόμπος στο χτένι και παρέμενε ασφαλιστικά μετέωρος, επισκέφτηκε τα γραφεία της εταιρείας στο Ηράκλειο, αναζητώντας τον Α.Μ., με την υπάλληλο να του απαντάει: «Τι να σας πω; Δεν τον βλέπουμε συχνά γιατί έρχεται και φεύγει αμέσως».

Άλλα 293 ευρώ
Αποφασισμένος να μην αφήσει την υπόθεση έτσι, ζήτησε χθες να δει τον ασφαλιστικό αντιπρόσωπο της εταιρείας στο Ηράκλειο, μιας και οι αιτήσεις έφεραν τη σφραγίδα και την υπογραφή του. Εκείνος με στυλ "ούτε κρύο, ούτε ζέστη" του απάντησε, όπως μας είπε, ότι το ασφαλιστήριο το έχει στο συρτάρι του, αλλά πρέπει να ξανακαταβάλει τα 293 ευρώ, αφού ο εξωτερικός ασφαλιστής ουδέποτε παρέδωσε το ποσό αυτό στο ταμείο της εταιρείας. Μέσα στην απόγνωσή του ο καταγγέλλων απευθύνθηκε τηλεφωνικά και στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στην Αθήνα, προκειμένου να βρει το δίκιο του, όμως λύση στο θέμα του δε βρέθηκε ακόμα.

Έτσι, αν και έχει πληρώσει, παραμένει ασφαλιστικά ακάλυπτος με αποτέλεσμα, αν εμπλακεί σε κάποιο ατύχημα, να κληθεί να πληρώσει από την τσέπη του τη ζημιά. Με γνώμονα ότι κι άλλοι, όπως φαίνεται, έχουν εξαπατηθεί από το συγκεκριμένο ασφαλιστή, ο καταγγέλλων είναι αποφασισμένος να κινηθεί νομικά, απευθύνοντας κάλεσμα σε όσους αναγνωρίσουν, διαβάζοντας τη δική του υπόθεση, ότι και οι ίδιοι έχουν πέσει θύματα του εν λόγω ασφαλιστή να απαιτήσουν το δίκιο τους μαζικά.


ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ