Στην έρευνα της γερμανικής τουριστικής αγοράς που διεξήγαγε το Ίδρυμα „Stiftung für Zukunftsfragen „ σε 4.000 πολίτες, ηλικίας 14 ετών και άνω διατυπώνονται οι ταξιδιωτικές προθέσεις των Γερμανών για το 2013: Η ταξιδιωτική διάθεση των Γερμανών πολιτών παραμένει το 2013 αμείωτη και η τουριστική βιομηχανία μπορεί να αναμένει και πάλι ελαφρώς αυξημένα κέρδη.

Ένας στους τρεις Γερμανούς είναι ήδη σίγουρος, ότι αυτό το χρόνο θα πραγματοποιήσει ένα ταξίδι, ενώ το 1/10 του πληθυσμού προγραμματίζει δύο ή και περισσότερα ταξίδια.

 Αντίθετα 22% των πολιτών υποστηρίζουν, ότι φέτος δεν θα πραγματοποιήσουν ταξίδι διακοπών.

Ο αριθμός των αναποφάσιστων, δηλαδή αυτών που ενώ επιθυμούν να ταξιδέψουν αλλά δεν είναι ακόμη σίγουροι, παραμένει σταθερός.

Η εμπειρία των τελευταίων ετών έχει δείξει, ότι κατά τη διάρκεια της χρονιάς το 1/3 των αναποφάσιστων θα πραγματοποιήσει ταξίδι διακοπών.

Επομένως όλα δείχνουν, ότι φέτος η ταξιδιωτική διάθεση θα υπερβεί το επίπεδο του 2012.

Τουριστικοί Προορισμοί για το 2013.

Μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς για την Τουρκία, αβέβαιο παραμένει το μέλλον για την Ελλάδα.

Οι διακοπές στη Γερμανία είναι και πάλι στη μόδα.

Στην ίδια έρευνα της γερμανικής τουριστικής αγοράς που διεξήγαγε το Ίδρυμα „Stiftung für Zukunftsfragen „ σε 4.000 πολίτες, ηλικίας 14 ετών και άνω διατυπώνονται και οι προθέσεις των Γερμανών ως προς τους τουριστικούς προορισμούς διακοπών το τρέχον έτος: Το 2013 η τάση για εσωτερικό τουρισμό συνεχίζεται. Σχεδόν ένας στους τέσσερις Γερμανούς προγραμματίζει ήδη να κάνει διακοπές στη χώρα του. Σχεδόν το 1/3 των Γερμανών (33%) σκοπεύει να ταξιδέψει σε ευρωπαϊκές χώρες.

Η Ισπανία παραμένει στην πρώτη θέση, ωστόσο κινδυνεύει να χάσει περαιτέρω μερίδιο αγοράς.

Η Τουρκία θα μπορούσε να επωφεληθεί από αυτό, η οποία στις σταθερές προθέσεις για ταξίδια ξεπερνάει ακόμη και την Ιταλία. Αβέβαιο παραμένει το μέλλον για τους ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς.

Ποσοστό μικρότερο του 1% των Γερμανών, σύμφωνα το Ίδρυμα „Stiftung für Zukunftsfragen „ προγραμματίζει να πραγματοποιήσει το ταξίδι διακοπών το 2013 στην Ελλάδα.

Η εικόνα της Ελλάδας, σημειώνεται στην ίδια έρευνα, είναι αρνητική και οι εναλλακτικές προσφορές σε άλλες μεσογειακές χώρες πολύ δελεαστικές. Οι μακρινοί τουριστικοί προορισμοί δεν προβλέπεται να αποτελούν εναλλακτική λύση των τουριστικών προορισμών της Μεσογείου.

Μέχρι σήμερα μόνο το 1/12 των Γερμανών προγραμματίζει ταξίδι εκτός Ευρώπης.

Οι γερμανοί τουρίστες που θα πραγματοποιήσουν ταξίδι σε μακρινό προορισμό, θα επιλέξουν κυρίως τουριστικούς προορισμούς στην Ασία και Αμερική (συμπεριλαμβανομένης και της Καραϊβικής). Ωστόσο όλοι οι τουριστικοί προορισμοί εναποθέτουν τις ελπίδες και προσδοκίες τους στους αναποφάσιστους. Περισσότεροι από το 1/3 των Γερμανών με σταθερές προθέσεις για ταξίδια περιμένουν πρώτα καλές προσφορές και μετά «να ετοιμάσουν τις βαλίτσες τους για διακοπές».

Ενθαρρυντικά μηνύματα

 Ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα που έρχονται από το ινστιτούτο έρευνας αγοράς GFK, που αναλύει εβδομαδιαίως 80.000 περίπου πραγματικά στοιχεία από 1.200 και πλέον ταξιδιωτικά γραφεία και από 30 online ταξιδιωτικά γραφεία. Το ινστιτούτο GFK διαπίστωσε, ότι οι πωλήσεις ταξιδιών για Ελλάδα τον μήνα Ιανουάριο 2013 κατέγραψαν αύξηση 13,5% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους. Οι δε συνολικές πωλήσεις ταξιδιών για το καλοκαίρι 2013 παρουσιάζουν αύξηση 13,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του προηγούμενου έτους. Στο περιοδικό FVW καταγράφεται η άποψη, ότι προοπτική ανάπτυξης παρουσιάζουν μακρινοί προορισμοί διακοπών και προσφορές ξενοδοχείων για συγκεκριμμένες ομάδες τουριστών με ειδικευμένες προσφορές και υψηλή ποιότητα και σ΄αυτό συμφωνούν τόσο οι «μεγάλοι» Τ.Ο., όσο και οι «μικροί» Τ.Ο.

 Σε αριθμούς, σύμφωνα με το περιοδικό FVW: Οι Τ.Ο. αναμένουν για το τουριστικό έτος 2012/13 αύξηση 5,3% στον κύκλο εργασιών και 4,1% αύξηση στον αριθμό των ταξιδιών.