Σύμφωνα με τον κ.Λαμπάκη η πρώτη λύση που πρέπει να εξεταστεί είναι \”η δρομολόγηση ενός οχηματαγωγού-επιβατικού σκάφους Β\’ κατηγορίας που με τον τρόπο αυτό ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σχετικής Ευρωπαικής οδηγίας\”.
Σε περίπτωση που δεν εξευρεθεί ακτοπλοική εταιρεία για να δρομολογήσει τέτοιο σκάφος, σύμφωνα με τον δήμαρχο Γαύδου, η τουριστική κίνησι στο νησί μπορεί να εξυπηρετηθεί και \”απο ένα οχηματαγωγό Ro-Ro σε συνδυασμό με ένα ξεχωριστό επιβατηγό σκάφος αρκεί να έχει πρωτόκολλο που να επιτρέπει την μεταφορά τουλάχιστον 200 επιβατών\”.
Όπως διευκρινίζει ο κ.Λαμπάκης ειδικά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο η καθημερινή κίνηση επισκεπτών ανέρχεται σε 170-200 άτομα και για να μην επαναληφθούν τα \”ρεζιλίκια\” του περασμένου Καλοκαιριού όταν οι επισκέπτες μεταφέροντο στην Γαύδο, λίγοι-λίγοι και με μικρά σκάφη, είναι απολύτως αναγκαίο ένα πλοίο τέτοιας χωρητικότητας.
Υπενθυμίζεται πως από τον περασμένο Ιούλιο που σταμάτησαν τα δρομολόγια των πλοίων της ΑΝΕΝΔΥΚ λόγω εφαρμογής ευρωπαικής οδηγίας και η Γαύδος έμεινε χωρίς ακτοπλοικά δρομολόγια, έχουν γίνει πολλές προσπάθειες να βρεθούν άλλα σκάφη χωρίς αποτέλεσμα, ενώ σύμφωνα με άλλες απόψεις η ίδια η Ευρωπαική οδηγία δίνει την δυνατότητα εξαίρεσης της Γαύδου αλλά χρειάζεται πολιτική απόφαση απο την κυβέρνηση.