Στα επίπεδα των 900 εκατ. δολαρίων ανήλθαν οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών στο πρώτο τρίμηνο του 2011 για την αγορά πλοίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking.

Στο διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου ο ελληνικός εφοπλισμός επέδειξε μεγάλη αυτοσυγκράτηση στις αγοραπωλησίες πλοίων και μάλιστα για αρκετές εβδομάδες σχεδόν απουσίαζε από τις επενδύσεις σε πλοία ξηρού φορτίου, ένα παραδοσιακό χώρο δράσης για τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες.

Ναύλοι

Παρ' όλα αυτά, οι Ελληνες σε αυτό το πρώτο τρίμηνο του έτους, ξεπέρασαν τους Κινέζους ανταγωνιστές τους σε επενδύσεις κεφαλαίων στη ναυτιλία μέσω της αγοράς πλοίων. Η πολύ συγκρατημένη τους στάση αποδίδεται στους χαμηλούς ναύλους που υπάρχουν στην αγορά και στην προσδοκία ότι οι τιμές πώλησης θα διαμορφωθούν σε χαμηλότερα επίπεδα στο επόμενο διάστημα. Οπως προκύπτει από την Allied Shipbroking, οι Ελληνες πλοιοκτήτες αγόρασαν συνολικά 39 πλοία επενδύοντας 891.785.000 δολ.

Οι Κινέζοι αγόρασαν 37 πλοία επενδύοντας 633.750.000 δολάρια. Διεθνώς στο πρώτο τρίμηνο του έτους άλλαξαν χέρια 279 πλοία και επενδύθηκαν 4,738 δισ. δολάρια. Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες απορρόφησαν το 11% των πωλήσεων στα bulk carriers, το 9% στα τάνκερ και το 42% στα πλοία μεταφοράς κοντέινερ. Συγκεκριμένα αγόρασαν 15 πλοία ξηρού φορτίου, 10 τάνκερ και 14 κοντέινερ. Στα bulk carrier επένδυσαν 339 εκατ. δολάρια, στα τάνκερ 277,3 εκατ. δολάρια και στα πλοία μεταφοράς κοντέινερ 275,4 εκατ. δολ. σε σύνολο επενδύσεων ύψους 787,5 εκατ. δολ. σε διεθνές επίπεδο.

Αντίθετα από τις αγοραπωλησίες πλοίων, το ενδιαφέρον των Ελλήνων παραμένει σταθερό στις παραγγελίες για κατασκευές καθώς υπάρχει η προσδοκία ανάκαμψης των ναύλων από το 2012-2013. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny, την προηγούμενη εβδομάδα καταγράφηκαν ναυπηγικές συμφωνίες τόσο στα bulk carriers και τα τάνκερ όσο και στα πλοία μεταφοράς κοντέινερ.

Παραγγελίες

Η Ikaros Ship-ping συμφώνησε με τα Imabari της Ιαπωνίας την παραγγελία ενός bulk carrier 61.000 τόνων και παράδοση στο τρίτο τρίμηνο του 2012. Επίσης η Maran Gas Tankers που ανήκει στον όμιλο Γιάννη Αγγελικούση, παρήγγειλε ένα LNG 155.900 cmb στα ναυπηγεία της Daewoo με παράδοση στο β' εξάμηνο του 2013 ενώ η εταιρεία Evalend Shipping (Λεντούδης) προχώρησε σε συμφωνία με ναυπηγεία της Κίνας για την κατασκευή κοντέινερ. Η παραγγελία αφορά την κατασκευή δύο πλοίων μεταφοράς 4.800 teus στην τιμή των 57,5 εκατ. δολαρίων το καθένα με παράδοση το 2014.

imerisia.gr