Στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης θα παρουσιαστεί με τη μορφή concept ο προπομπός της νέας Mercedes A-Class.
 
Aυτή είναι η νέα τρίθυρη Α-Class που θα πωλείται σε ένα χρόνο από τώρα, την άνοιξη του 2012. Μοιάζει βέβαια πολύ περισσότερο με κουπέ και λιγότερο με VW Golf ή Audi A3. Περισσότερο φέρνει στο νου το Renault Megane Coupe ή το VW Scirocco. Οι αναλογίες, το πλατύ και επίπεδο σχήμα αντί για ψηλό και λεπτό και η μυώδης εμφάνιση, σπορτίφ και με ένταση ταυτόχρονα – αυτά τα στοιχεία δεν υπήρχαν σε αυτή την κλάση μέχρι τώρα. Τουλάχιστον όχι σε όχημα με σήμα το αστέρι.



Σε σχέση με τον προκάτοχό της η νέα A-Class είναι πολύ διαφορετική. Σημαντικά μεγαλύτερη σε μήκος και οριστικό διαζύγιο με την έξυπνη χωροταξικά, αλλά ξεπερασμένη όμως ιδέα του δάπεδου «σάντουιτς». Πλέον έχουμε εμπρός μας ένα συμβατικό προσθιοκίνητο όχημα με το μοτέρ τοποθετημένο εγκάρσια όπως ισχύει για όλη την κατηγορία πλην της BMW Σειράς 1. Το τρίθυρο μοντέλο φτάνει τα 4,3 μέτρα μήκος από 3,84 που ισχύει σήμερα. «Απευθύνεται σε ένα νεαρότερο κοινό, σε ανθρώπους οι οποίοι πιθανότατα οδηγούσαν Σειρά 1 ή A3 μέχρι τώρα» λένε οι εκπρόσωποι της εταιρείας.


Συνολικά απουσιάζουν οι τετράγωνες φόρμες-κουτιά και οι πολυάριθμοι διακόπτες. Οι περισσότερες λειτουργίες εμφανίζονται σε μια tablet οθόνη και ελέγχονται από το χειριστήριο του συστήματος Comand. Επίσης νέο: στη B-Class η οποία θα παρουσιαστεί νωρίτερα, οι επιβάτες θα μπορούν να επικοινωνούν με τον έξω κόσμο μέσω έξυπνων τηλεφώνων, συμπεριλαμβανομένης της ιντερνετικής πλοήγησης. «Όλοι το συζητάνε αυτό αλλά εμείς είμαστε οι πρώτοι που θα παρέχουμε κάτι τέτοιο. Όπως επίσης και –για την κατηγορία- το φρένο επείγουσας ανάγκης υποβοηθούμενο από ραντάρ».
 


Οι χώροι είναι στενόχωροι για όχημα της κλάσης του Golf κυρίως σε πλάτος και ύψος. Γνήσιο κουπέ και εσωτερικά λοιπόν. Μια λιγότερο ογκώδης κεντρική κονσόλα αναμένεται να δώσει περισσότερο «αέρα» στο όχημα παραγωγής. Τα πίσω καθίσματα δεν είναι προσβάσιμα στο εκθεσιακό μοντέλο. Στο κανονικό θα μπει τυπικό αναδιπλούμενο κάθισμα. Ίσως όχι τόσο σικ λύση αλλά σίγουρα πιο πρακτική για κάθε μέρα. Ο χώρος αποσκευών έδειξε πάντως να είναι επαρκής.

Αρχικά η μικρή Mercedes θα κινείται αποκλειστικά από 4κύλινδρους κινητήρες με προέλευση από την C-Class, κατ΄επιλογήν σε συνδυασμό με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, επτά σχέσεων. Τοπ έκδοση βενζίνης θα είναι μια δίλιτρη έκδοση τούρμπο με 210 ίππους. Αργότερα θα ακολουθήσουν και σύνολα με χαμηλότερο κυβισμό (από 1,2 έως 1,6 λίτρα) τα οποία εξελίσσονται μαζί με τη Renault. Μέχρι και τετρακίνηση θα είναι διαθέσιμη.

4troxoi