Μεγάλες διαστάσεις φαίνεται ότι λαμβάνει η υπόθεση που αποκάλυψε νωρίτερα το πρωί της Δευτέρας το Flashnews.gr (δείτε εδώ) σχετικά με το αδιέξοδο που έχουν περιέλθει πελάτες σε υποκατάστημα της NEOSET στο Ηράκλειο το οποίο έκλεισε ενώ παρακρατεί παράνομα τα χρήματα των προκαταβολών καταναλωτών για παραγγελίες που είχαν γίνει αλλά τώρα τινάζονται στον "αέρα".

Μάλιστα  στις καταγγελίες που περιήλθαν στο Flashnews.gr γίνονταν λόγος ότι η αντιπρόσωπος γνώριζε ότι το κατάστημα θα βάλει λουκέτο.

Αργα το βράδυ της Δευτέρας η  Ένωση Καταναλωτών  Ηρακλείου – Κρήτης (ΕΝΚΗ Κρήτης) επιβεβαίωσε το ρεπορτάζ του Flashnews.gr με ανακοίνωσή της στην οποία αναφέρει ότι  έχει γίνει αποδέκτης αντίστοιχων καταγγελιών από εξαπατημένους καταναλωτές-πελάτες της NEOSET ενώ ταυτόχρονα παίρνει θέση ζητώντας την αμεση διευθέτηση του ζητήματος προς δικαίωση των πελατών.

Συγκεκριμένα αναφέρει:

Η ΕΝΚΗ θεωρεί ότι υπάρχει μεγάλη ευθύνη στην συγκεκριμένη πρακτική διότι οι υπεύθυνοι της επιχείρησης γνωρίζοντας την οικονομική τους κατάσταση και την αδυναμία εκτέλεσης των παραγγελιών δολίως εισέπραξαν τις προκαταβολές. Επίσης η ΕΝΚΗ θεωρεί ότι και η μητρική εταιρεία NEOSET έχει ευθύνη και είναι εν μέρει υπόλογος διότι δεν φρόντισε να ενημερώσει εγκαίρως τους καταναλωτές για την οικονομική κατάσταση των τοπικών συνεργατών τους και να τους προφυλάξει από την οικονομική ζημιά.

Η Ένωση Καταναλωτών Ηρακλείου - Κρήτης (ΕΝΚΗ) καλεί τους τοπικούς αποκλειστικούς αντιπροσώπους της εταιρείας να αποζημιώσουν στο ακέραιο τους καταναλωτές/πελάτες τους που σκοπίμως και δολίως παραπλάνησαν. Επίσης καλεί την μητρική εταιρεία να αναλάβει τις ευθύνες της.

Σε περίπτωση υπαγωγής της επιχείρησης στο άρθρο 99 η ΕΝΚΗ θεωρεί ότι οι οφειλές των προκαταβολών θα πρέπει κατά την εκκαθάριση της εταιρείας κατά προτεραιότητα να καταβληθούν στους δικαιούχους ως προϊόν δόλιας και σκόπιμης παραπλάνησης. Η ΕΝΚΗ καλεί όλους τους παραπλανηθέντες καταναλωτές της NEOSET να καταθέσουν τις ατομικές καταγγελίες τους στα γραφεία μας ώστε να οργανωθεί με τον καλλίτερο δυνατό τρόπο κάθε απαραίτητη ενέργεια-παρέμβαση μας σε νομικό, διοικητικό, και εξωδικαστικό επίπεδο. Καλούμε επίσης όλους τους καταναλωτές να μη προκαταβάλλουν ποσά σε παραγγελίες τους χωρίς να ελέγχουν διεξοδικά την φερεγγυότητα της επιχείρησης.

Στην περίπτωση που η προκαταβολή είναι απαραίτητη αυτή να είναι η κατώτερη δυνατή και πάντως ποτέ να μην υπερβαίνει το 1/3 του συνολικού κόστους της παραγγελίας.