Καμία σχεδόν οργανωμένη προβολή των ελληνικών προορισμών δεν υπήρξε τα τελευταία δεκαεπτά χρόνια τουλάχιστον στην- πολλά υποσχόμενη και «εύκολη» κατά γενική ομολογία- τουριστική αγορά των ΗΠΑ, σύμφωνα με το Ελληνο-Αμερικανικό Τουριστικό Επιμελητήριο. Αποτέλεσμα, οι tour operators της Αμερικής όχι μόνο να μην συμπεριλαμβάνουν τη χώρα μας στα πακέτα που προωθούν, αλλά σε πολλές περιπτώσεις να μην γνωρίζουν ούτε τα βασικά για τις υπηρεσίες και τις δυνατότητες που συνοδεύουν το ελληνικό προϊόν.

Κατά συνέπεια, η Ελλάδα έμεινε εκτός όλα τα προηγούμενο χρόνια από ένα μερίδιο τουριστικών εσόδων που αγγίζει τα 290 δισ. δολάρια ετησίως, όσα δηλαδή ξοδεύουν οι Αμερικανοί τουρίστες για τις διακοπές τους. Είναι επίσης χαρακτηριστικό, πως μόνο πέρσι οι αφίξεις τουριστών από τις ΗΠΑ σημείωσαν μείωση 23%, ενώ παρόμοια φθίνουσα τροχιά ακολουθούν και τα τουριστικά έσοδα: από 680 εκατ. εισπράξεις το 2005 φτάσαμε το 2012 μόλις στα 425.

«Κανένας δεν ασχολούνταν με την Ελλάδα. Αν δεν ξέρεις κάτι, τότε δεν μπορείς και να το πουλήσεις» δήλωνε ειδικότερα στο Capital.gr ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γιώργος Τριβιζάς κατά τη διάρκεια εκδήλωσης ενημέρωσης για την αμερικανική αγορά ταξιδιού, συμπληρώνοντας πως η ελλιπής ενημέρωση και οι λίγες, αλλά ακριβές, αεροπορικές θέσεις κρατούν μακριά από την Ελλάδα τους τουρίστες.

Στον αντίποδα, Ιταλία, Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία, Ιρλανδία, Γερμανία και Ελβετία φαίνεται να προσελκύουν σε μεγάλο βαθμό το ενδιαφέρον της αμερικανικής αγοράς, ενώ πολύ δυνατά παίζει το τελευταίο διάστημα και η Τουρκία, καθώς οι Turkish Airlines προσφέρουν από τα πιο ανταγωνιστικά αεροπορικά εισιτήρια.

Την παραπάνω κατάσταση επιχειρεί να ανατρέψει το Ελληνο-Αμερικανικό Τουριστικό Επιμελητήριο, αναλαμβάνοντας τους τελευταίους οκτώ μήνες δράσεις για την προβολή ελληνικών ξενοδοχείων και επιχειρήσεων. Τις ημέρες αυτές μάλιστα έχουν προσκληθεί στην Ελλάδα 38 tour operators και τουριστικοί πράκτορες από τις ΗΠΑ, μεταξύ αυτών και το μεγαλύτερο αμερικανικό πρακτορείο, το Virtuoso, το οποίο εξειδικεύεται σε luxury πακέτα, προκειμένου να δουν από κοντά τις δυνατότητες που παρέχουν κυρίως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη σαν προορισμοί και να έρθουν σε επαφή με ξενοδόχους.

Τα πρώτα μηνύματα δείχνουν πάντως να είναι ενθαρρυντικά, με τους tour operators να προβλέπουν αύξηση στις αφίξεις περίπου 25% για φέτος, αν και ακόμη, ιδιαίτερα μετά από μια μακρά περίοδο ανυπαρξίας του ελληνικού προϊόντος στην αμερικανική αγορά, θεωρείται νωρίς να εκτιμηθεί η ροή που θα υπάρξει.