H οικονομική κρίση κάθε άλλο παρά ανασταλτικά λειτούργησε το 2010 για τις αγοραπωλησίες μέσω διαδικτύου. Έρευνες διαπιστώνουν ότι ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου κινήθηκε περί το 1,4 δισ. ευρώ, ενώ η αύξηση υπολογίζεται στο 75% έναντι του 2009. Για το 2011 προβλέψεις παραγόντων του κλάδου κάνουν λόγο για τζίρο που ίσως ξεπεράσει τα 2 δισ., ενώ σε βάθος δεκαετίας θωρούν σχεδόν βέβαιο ότι το ποσό αυτό θα ανέρχεται σε πάνω από 10 δισ. Τα εν λόγω στοιχεία αποδεικνύουν ότι το διαδίκτυο απαντά στην τάση που διέπει την αγορά αυτήν την εποχή αναφορικά με την αξιοποίηση εναλλακτικών καναλιών αγοραπωλησιών, αφού εξασφαλίζει χαμηλό κόστος και ευρεία γεωγραφική στόχευση κοινού. Οι on line αγορές είναι μία ακόμη τάση που ξεκίνησε από το εξωτερικό και έχει αποκτήσει αμέτρητους οπαδούς και στην Ελλάδα.

Τα οφέλη
Οι αγορές online συνδυάζουν καλύτερες τιμές, ποικιλία νέων ή μεταχειρισμένων προϊόντων που ένα συμβατικό κατάστημα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί και προϊόντα που σε κάποιες περιπτώσεις διατίθενται αποκλειστικά μέσω internet. Το διαδίκτυο αποτελεί εναλλακτικό τρόπο προβολής και πώλησης προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς έτσι οι επιχειρήσεις μειώνουν σημαντικά τα λειτουργικά τους έξοδα, έχουν μικρότερες απαιτήσεις σε χώρο και προσωπικό, ενώ προσεγγίζουν μεγαλύτερο αριθμό πελατών.

Ετσι, πληθαίνουν οι ελληνικές επιχειρήσεις που ψάχνουν να αναπτύξουν την ηλεκτρονική τους παρουσία, καθώς συνειδητοποιούν ότι το διαδίκτυο είναι ένας χώρος όπου τους δίνεται η ευκαιρία να απευθυνθούν σε ένα ευρύ καταναλωτικό κοινό, χωρίς τις επιβαρύνσεις ενός φυσικού καταστήματος.

Αν αναλογιστεί κανείς ότι, πριν από μερικά χρόνια, οι χρήστες που πραγματοποιούσαν online αγορές δεν ξεπερνούσαν το 4%-5% του συνόλου, καταλαβαίνει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο σε αυτό το επίπεδο εξελίσσεται σημαντικά στη χώρα μας. Σήμερα, στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται πάνω από 1.000 ηλεκτρονικά καταστήματα είτε ως συμπληρωματικά ψηφιακά κανάλια σε υπάρχοντα φυσικά καταστήματα ή ως καθαρά ηλεκτρονικά καταστήματα όπου οι παραδόσεις γίνονται κυρίως μέσω courier. Η αγορά αυτή του ελληνικού λιανεμπορίου είναι η μοναδική που κινείται με ετήσια αύξηση πάνω από 50% και αναμένεται στα επόμενα χρόνια να υπάρχουν πάνω από 3.000 ηλεκτρονικά λιανεμπορικά καταστήματα στη χώρα μας. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα που λειτουργούν ήδη είναι είτε προεκτάσεις υπαρχόντων επιτυχημένων φυσικών καναλιών (πχ. Πλαίσιο, Carouzos, Carefour, Praktiker), ή νέα ψηφιακά κανάλια που συνδυάζονται με καταστήματα (π.χ. Eshop, DealmyDay, getitnow κ.λπ.), ή νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες από νέους επιχειρηματίες (π.χ. buldoza, fashinating, mamadespoina κ.λπ.) αλλά και νέοι ψηφιακοί ενδιάμεσοι λιανέμποροι (π.χ. Skroutz). Ετσι, όλο και περισσότερες εταιρείες αντιλαμβάνονται τη σημασία της online παρουσίας τους, όπως και το καταναλωτικό κοινό, το οποίο όλο και πιο συχνά επιλέγει το διαδίκτυο για τις αγορές του, αφού μπορεί να αποβούν εξαιρετικά συμφέρουσες. Μάλιστα, η δυνατότητα αξιολόγησης και σύνδεσης με τα social media, (facebook και το twitter), αλλά και η επιστράτευση των smart phones, είναι μερικές μόνο από τις εφαρμογές που μπορούν να αποβούν χρυσοφόρες στις εταιρείες, προσφέροντας μία ολοκληρωμένη εμπειρία online shopping στον πελάτη.

imerisia.gr