Η γνώση του κινδύνου στη θάλασσα και η αποφυγή του χωρίς συνέπειες που θα μπορούσαν να ήταν δυσάρεστες, ήταν το θέμα που ανέλυσε την Τετάρτη (24/4) το βράδυ στο Νεώριο Μόρο ο Κωνσταντίνος Μανιουδάκης.

Ο κύριος Μανιουδάκης έχοντας την τεράστια εμπειρία πολλών ετών ενασχόλησής του με τη θάλασσα και την ιστιοπλοΐα -όντας εξάλλου κυβερνήτης σκάφους- στην ομιλία που ανέπτυξε, τόνισε ότι η ασφάλεια στη θάλασσα είναι το σοβαρότερο θέμα για όποιον τρίβεται μαζί της είτε για χόμπι είτε το πράττει επαγγελματικά.

«Ο κίνδυνος δημιουργείται κυρίως από τον καιρό. Για να γίνει αυτό όμως πρέπει να γνωρίζεις και να συνειδητοποιείς τον κίνδυνο», τονίζει ο ναύαρχος ε.α. Κωνσταντίνος Μανιουδάκης, για να ολοκληρώσει: «Εισέρχονται δύο παράγοντες. Ο παράγων άνθρωπος και ο παράγων σκάφος. Και το ένα και το άλλο έχουν τις αδυναμίες τους και θα πρέπει να τις ξέρεις. Όλα αυτά μαζί, εφόσον τα γνωρίζεις, τότε πράγματι μπορείς ν’ αντιδράσεις στον κίνδυνο».

\"Manioudakis1\"

Ο κ. Μανιουδάκης επεδίωξε με προσωπικές του εμπειρίες να περιγράψει πώς ο ίδιος έχει αντιμετωπίσει δύσκολες καταστάσεις μέσα στη θάλασσα αλλά και τι χρειάζεται να επιδείξει το πλήρωμα ενός σκάφους σε έναν ενδεχόμενο κίνδυνο.

«Προσωπικά», διηγείται σε μία από αυτές ο κ. Μανιουδάκης, «είχα κάποτε μία πολλή δυνατή εμπειρία όταν έσπασε το άλμπουρο (ιστός). Το ζήσαμε στην περιοχή της Μήλου με ένα 7άρι (μποφόρ). Έσπασε ο ιστός γιατί έσπασε το σύρμα το οποίο τον κρατούσε. Από εκεί και πέρα το σκάφος είναι σχεδόν ακυβέρνητο…

Η μηχανή δεν μπορούσε να μπει γιατί συνήθως όταν σου σπάσει το άλμπουρο, όλα περνάνε από \”κάτω\” (σύρματα κτλ.), μπλέκονται στην προπέλα και δεν έχεις μηχανή. Επομένως εκείνη τη στιγμή είσαι έρμαιο του καιρού και εάν βρεθείς κοντά σε ακτές όπως βρεθήκαμε εμείς θα είναι πολύ δύσκολο και δεν μπορείς να γνωρίζεις εάν η βοήθεια που θα σου έρθει, αυτό θα συμβεί εγκαίρως για να σε βοηθήσει. Εμείς το αντιμετωπίσαμε ζυγίζοντας την κατάσταση και υπολογίζοντας ότι με μισό πανί σκισμένο θα μπορούσαμε να καβατζάρουμε τις βόρειες ακτές, με βοριά, για να πάρουμε νότια πορεία και να περάσουμε στη νότια Μήλο που είναι τα απάγκια, τα υπήνεμα νερά, να φουντάρουμε και να ξεμπλέξουμε από κάτω σύρματα και όλα αυτά τα πράγματα ώστε να βάλουμε μπροστά τη μηχανή και να γυρίσουμε στον τόπο μας».

Σε κάθε περίπτωση, ο κυβερνήτης – χειριστής του σκάφους θα πρέπει να γνωρίζει πολύ καλά το σκάφος του και τα εφόδια που χρειάζονται για το ταξίδι του και την εκτίμηση των δυνατοτήτων του σκάφους και του πληρώματός του. Επίσης, κρίνονται απαραίτητες οι ενέργειες και οι έλεγχοι πριν τον απόπλου, έτσι ώστε ένα ταξίδι με σκάφος να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο ασφαλές.

Η ομιλία του Κωνσταντίνου Μανιουδάκη έγινε στο πλαίσιο των εκδηλώσεων \”Βραδιές του χειμώνα στον Όμιλο\”, την επιμέλεια των οποίων έχει ο έφορος Ανοικτής Θάλασσας του Ι.Ο.Χ. Γρηγόρης Κνιθάκης.  
Δείτε φωτογραφίες από την εκδήλωση: 

\"IMG_5578\"

\"IMG_5579\"

\"IMG_5581\"

\"IMG_5583\"

\"IMG_5584\"

\"IMG_5588\"

\"Knithakis\"

\"Koutsoupaki\"

\"Zaxarioudakis\"

iox.gr

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook