Βόλτα στην ακτή Ενώσεως στο παλιό λιμάνι και εκεί, στα Νεώρια δίπλα, κάτι έχει αλλάξει.

Εργάτες δουλεύουν συνεχώς. Μέσα και έξω σκαλωσιές.

Το γκρίζο κτήριο του παλιού τελωνείου, δεν είναι πια το ίδιο, έχει ήδη αλλάξει όψη με μια υποψία υπόσχεσης για την τελική του μορφή.

Στο εσωτερικό του τίποτα δεν θυμίζει το χώρο του παλιού τελωνείου όπως ήταν πέρσι.

Σε δυο χρόνια από σήμερα θα έχει μεταμορφωθεί σε θέατρο 400 θέσεων.

Θα δημιουργηθούν δυο πλατείες, η δεύτερη θα είναι σε όροφο. Τα καθίσματα θα είναι τοποθετημένα αμφιθεατρικά.

Στις δυο γωνιές θα τοποθετηθούν ανελκυστήρες για να υπάρχει εύκολη πρόσβαση στο δεύτερο διάζωμα θέσεων.


 

Κάτω από τη δεύτερη πλατεία που βρίσκεται σε όροφο, θα υπάρχουν χώροι εξυπηρέτησης του κοινού.

Στην είσοδο θα υπάρχει φουαγιέ, που ενίοτε θα μπορεί να αξιοποιηθεί σε χώρο εκθέσεων.
 

Στην άλλη πλευρά θα υπάρχει αίθουσα τύπου και αίθουσα κοστουμιών.

 

Η σκεπή που ήταν από αμίαντο, αφαιρέθηκε από ειδικό συνεργείο, προστατευμένο με στολές, καθώς ο αμίαντος ως γνωστόν είναι καρκινογόνος.

Τα κομμάτια της σκεπής μεταφέρθηκαν σε χωματερή του εξωτερικού καθώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει χωματερή που να μπορεί να δεχτεί τέτοιο υλικό. Πλέον η σκεπή θα είναι από κεραμίδι.

Το κέλυφος βέβαια, του κτηρίου δεν θα αλλάξει, θα πρέπει να αποτελεί πιστό αντίγραφο του παλιού.

Δυστυχώς ο χρόνος παράδοσης του έργου, είναι σαν να μετράει από σήμερα καθώς απρόβλεπτοι παράγοντες καθυστέρησαν τις εργασίες.

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια των εκσκαφών διαπιστώθηκε ότι τα στοιχεία που είχαν στη διάθεσή τους οι μηχανικοί απείχαν πολύ από την πραγματικότητα.

Σύμφωνα με τα σχέδια οι κολώνες θεμελιώνονταν στα 2,5 μέτρα, στην πραγματικότητα όμως ήταν στους 60 πόντους, επιπλέον υπήρχαν σημεία στα οποία θεωρούσαν ότι υπήρχε δοκάρι, μετά την καθαίρεση των τοιχίων όμως, αποδείχτηκε πως δεν υπήρχε.






Έτσι χρειάστηκε να γίνει καινούρια στατική μελέτη με τα πραγματικά δεδομένα.  

Παρόλα, αυτά οι εργασίες προχωρούν παράλληλα, προκειμένου το έργο να παραδοθεί νωρίτερα από το προβλεπόμενο.






Το έργο το έχει αναλάβει η P&C Development και σε αυτό εργάζονται 5 Χανιώτες μηχανικοί.

Το κόστος ανέρχεται περίπου στα 7,5 εκατομμύρια ευρώ, ωστόσο δημοπρατήθηκε με μεγάλη έκπτωση περίπου 47,8% που σημαίνει ότι το κόστος κατασκευής θα είναι μειωμένο.

Τώνια Λιοδάκη