Την ώρα που οι ιδιοκτήτες ακινήτων τραβούν τα μαλλιά τους με τα χρήματα που θα πρέπει να καταβάλλουν για τα σπίτια τους μέσω του φόρου ακινήτων και οι ιδιοκτήτες ΙΧ που καλούνται να πληρώσουν φόρο πολυτελείας (για τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα), αλλά και τέλη κυκλοφορίας, έρχεται σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου του υπουργείο Ναυτιλίας που παρέχει πρωτοφανή «φοροασυλία» στους ιδιοκτήτες μεγάλων σκαφών αναψυχής.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου για τα «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις» εξαιρούνται από φόρο πολυτελείας τα μηχανοκίνητα σκάφη κάτω των 10 μέτρων ή τα ιστιοπλοϊκά μήκους κάτω των 15 μέτρων.

Στο υπουργείο Ναυτιλίας υποστηρίζουν πως η ελάφρυνση αυτή για τους σκαφάτους έρχεται επειδή οι ιδιοκτήτες σκαφών θα έχουν την υποχρέωση να καταβάλλουν τέλος παραμονής και πλόων.

Ετσι η επιβάρυνση που προκύπτει είναι περίπου 100 ευρώ ανά μέτρο για σκάφη 11 και 12 μέτρων, η αξία των οποίων ωστόσο αποτιμάται σε δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.

Με μία πρόχειρη ανάγνωση σε αγγελίες μεταχειρισμένων σκαφών (ούτε καν καινούργιων) θα διαπιστώσει κανείς πως για την αγορά ενός δεκάμετρου σκάφους (πολυεστερικό) του 2007, το οποίο έχει δύο κινητήρες 310 ίππων ο καθένας θα πρέπει να δαπανήσει το ποσό των 145.000 ευρώ, χρήματα με τα οποία αγοράζει κανείς διαμέρισμα.

Ο επίδοξος καπετάνιος όμως για την αγορά αυτή δεν θα βάλει το χέρι στην τσέπη ενώ ο ιδιοκτήτης σπιτιού θα βλέπει να πέφτουν βροχή τα χαράτσια , αφού θα πληρώσει πάνω από 1.500 ευρώ.

Συνεχίζοντας την ανάγνωση στις αγγελίες για την αγορά ενός μεταχειρισμένου φουσκωτού δέκα μέτρων του 2007 με δύο κινητήρες των 300 ίππων θα χρειαστεί να δώσει 70.000 ευρώ, για το οποίο όμως δεν θα φορολογηθεί.

Την ίδια ώρα με το μισό ποσό ή ακόμα και με μικρότερο μπορεί κάποιος να αγοράσει ένα αυτοκίνητο 2.000 και να πρέπει να πληρώσει και ακριβά τέλη (τα αντίστοιχα τέλη παραμονής και πλόων για τα σκάφη) αλλά και φόρο πολυτελείας.

Συγκεκριμένα με 35.000 ευρώ μπορεί κάποιος να αγοράσει ένα μεταχειρισμένο σπορ αυτοκίνητο 2.000, για το οποίο θα πληρώσει 660 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας.

Υπενθυμίζεται πως η κυβέρνηση αρχικά είχε επιβάλει φόρο πολυτελείας στα σκάφη, ωστόσο μετά από τις πρώτες αντιδράσεις τον απέσυρε, υποσχόμενη ότι θα τον επαναφέρει με νεότερο πιο ολοκληρωμένο νομοσχέδιο.

Το Τέλος Παραμονής και Πλόων υπολογίζεται ανάλογα με το μήκος του πλοίου ως εξής:

για τα επόμενα δύο μέτρα, (ήτοι 10,01 έως 12 μέτρα), εκατό (100) ευρώ ανά μέτρο
για τα επόμενα τρία μέτρα, (ήτοι 12,01 έως 15 μέτρα), διακόσια (200) ευρώ ανά μέτρο,
για τα επόμενα πέντε μέτρα (ήτοι 15,01 έως 20 μέτρα), διακόσια πενήντα (250) ευρώ ανά μέτρο,
για τα επόμενα πέντε μέτρα (ήτοι από 20,01 έως 24 μέτρα), τριακόσια πενήντα (350) ευρώ ανά μέτρο,
για τα επόμενα μέτρα από 24,01 και άνω, τετρακόσια (400) ευρώ ανά μέτρο

Το Τέλος Παραμονής και Πλόων επιβάλλεται επίσης σε ιστιοφόρα ιδιωτικά πλοία αναψυχής ολικού μήκους άνω των δώδεκα (12) μέτρων.

Το Τέλος Παραμονής και Πλόων υπολογίζεται ανάλογα με το μήκος του πλοίου ως εξής:


για τα επόμενα τρία μέτρα, (ήτοι 10,01 έως 15 μέτρα), εκατό (100) ευρώ ανά μέτρο,
για τα επόμενα πέντε μέτρα, (ήτοι 15,01 έως 20 μέτρα), διακόσια (200) ευρώ ανά μέτρο,
για τα επόμενα τέσσερα μέτρα (ήτοι 20,01 έως 24 μέτρα), τριακόσια (300) ευρώ ανά μέτρο,
για τα επόμενα μέτρα 24,01 και άνω, τετρακόσια (400) ευρώ ανά μέτρο


iefimerida.gr