Η μετά το Πάσχα περίοδος απαιτεί (για αρχή) υπομονή, επιμονή και πειθαρχία για να μπορέσουμε να επανέλθουμε, στους κανονικούς, καθημερινούς μας ρυθμούς.

Καλά ήπιαμε, καλά φάγαμε και διασκεδάσαμε αλλά τώρα ήρθε η ώρα να μπουν τα «κεφάλια μέσα». Πώς μπορούμε όμως να επιστρέψουμε στην καθημερινότητά μας μετά από την πασχαλινή κραιπάλη; Το [email protected] προτείνει 12 τρόπους για να …αναδιοργανωθούμε.

Στη διατροφή

1. Ξεχάστε το αρνάκι και πείτε, ότι το τσουρέκι ήταν απλά ένα όνειρο. Βάλτε στην καθημερινότητά σας πολλά φρούτα και λαχανικά γιατί -κακά τα ψέματα- η χοληστερίνη καραδοκεί και τα επιπλέον κιλά φαίνονται.

2. Ξανασυστηθείτε με τα ψάρια. Με απλά, λόγια εκεί που καταναλώνατε χωρίς μέτρο κρέας και λίπη, βάλτε τώρα ψάρια, πλούσια σε Ω3 λιπαρά οξέα, όπως είναι ο τόνος.

3. Για τα γλυκά βέβαια (και ειδικά όσοι είστε «γλυκατζήδες») ίσως τα πράγματα είναι δύσκολα, ειδικά μάλιστα με τον καιρό να επιβάλλει…παγωτό. Μην πτοείστε και αντισταθείτε στον πειρασμό. Εάν πάλι είστε τόσο επιρρεπείς, επιλέξτε τα παγωμένα γιαούρτια με γεύσεις, που υπάρχουν σε τεράστια ποικιλία.

4. Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάτε είναι το νερό. Δροσιστικό, αποτοξινωτικό και ιδανικός σύμμαχος για την απώλεια του…πασχαλινού βάρους. Μία φλούδα αγγούρι ή ένα φιλαράκι μέντας, το μετατρέπει (με λίγη φαντασία) σε καλοκαιρινό cocktail.



Στην άσκηση

5. Ναι, πρέπει να συνεχίσετε εκείνο το πρόγραμμα γυμναστικής, που είχατε χρυσοπληρώσει στις αρχές του χρόνου στο συνοικιακό σας γυμναστήριο. Τρεις φορές την εβδομάδα θα σας χαρίσουν ευεξία, ενέργεια και σίγουρη απώλεια των κιλών, που με καμία απολύτως ενοχή αποκτήσατε το Πάσχα.

6. Εναλλακτικά, μπορείτε να αφιερώσετε το χρόνο σας σε δραστηριότητες στην εξοχή ή στα πάρκα. Η αλήθεια είναι, ότι ο καιρός δε βοηθά να κλειστεί κανείς μέσα στους τέσσερις τοίχους ενός γυμναστηρίου, γι’ αυτό πάρτε τους φίλους σας, το ποδήλατό σας ή απλά τα αθλητικά σας παπούτσια και ξεκινήστε τις βόλτες.

7. Μία πολύ καλή πρόταση είναι να γίνετε μέλος σε μία ομάδα, π.χ βόλεϊ, μπάσκετ ακόμα και τένις και να ασκηθείτε σε ανοιχτά γήπεδα.

8. Η καλύτερη όμως γυμναστική είναι αυτή που προσφέρει η θάλασσα (ή έστω μία πισίνα). Γραφτείτε σε ένα κολυμβητήριο, αν δε μένετε κοντά σε θάλασσα και απολαύστε το δροσερό νερό. Θα χάσετε τα κιλά από το πασχαλινό τραπέζι, θα αποκτήσετε ωραίο μαύρισμα και θα εναρμονιστείτε με την ιδέα των…καλοκαιρινών διακοπών, έστω και αν είναι λίγο νωρίς ακόμα.



Στη δουλειά

9. Ποιος ξυπνάει να πάει στο γραφείο μετά από την πασχαλινή κραιπάλη; Η απάντηση είναι όλοι. Φυσικά και δεν είστε οι μόνοι, γι’ αυτό θα πρέπει να περιορίσετε τη …γκρίνια. Σίγουρα, όλοι θα επιθυμούσαν περισσότερες διακοπές, αλλά η πραγματικότητα είναι άλλη. Κάντε μία χάρη στον εαυτό σας και δείτε τις ημέρες που πέρασαν με αισιοδοξία. «Περάσαμε καλά και τώρα, ξεκούραστοι πλέον, θα είμαστε πιο δημιουργικοί» (Ναι, γίνεται ή τουλάχιστον για χάρη της καλής σας ψυχολογίας, πρέπει να γίνεται).

10. Μία καλή τακτική για να επανέλθετε στις εργασιακές συνθήκες είναι να βγαίνετε μετά τη δουλειά. Με συναδέλφους ή με φίλους, η κοινωνική συναναστροφή θα κάνει τη μετάβαση στην καθημερινότητα πιο ομαλή, φυσιολογική και διασκεδαστική.



Ύπνος, το μεγάλο μυστικό

11. Η δυσκολία να επιστρέψει ο οργανισμός στην καθημερινότητα, έχει στενότατη σχέση με το... πόσο ξενυχτήσατε την περίοδο των διακοπών. Για έναν ήρεμο και ποιοτικό ύπνο, κανονικά θα έπρεπε να κοιμάστε και να ξυπνάτε περίπου την ίδια ώρα, ώστε ο οργανισμός να ξεκουράζεται. Φυσικά, κάτι τέτοιο δεν ισχύει στις διακοπές, γι’ αυτό σιγά σιγά προσπαθήστε να επανακτήσετε τον 8ωρο ύπνο σας. Λογικά (και δεδομένης της κούρασης της δουλειάς) μετά από ένα –δύο βράδια, ο οργανισμός σας θα επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα.

12. Βέβαια, για να το πετύχετε αυτό, θα χρειαστεί να ξεχάσετε το αλκοόλ. Η γνωστή ατάκα «ένα ποτάκι για να ηρεμήσω» γνωρίζετε πολύ καλά, ότι είναι περισσότερο μία δικαιολογία για να απολαύσετε μία κρύα μπύρα (που την απαιτεί και ο καιρός εξάλλου) παρά μία πραγματικότητα. Αφήστε τον εαυτό σας, να απαλλαγεί από το αλκοόλ, το οποίο και καταναλώσατε με ευχαρίστηση τις προηγούμενες ημέρες και σας πρόσθεσε αρκετές θερμίδες. Εάν πάλι δυσκολεύεστε, απλά σκεφτείτε, ότι πλησιάζει το καλοκαίρι και το μαγιό δεν κρύβει και πολλά.