Η κοκαΐνη ξεκινάει από Βολιβία, Περού και Κολόμβια που είναι και οι τρεις βασικές χώρες παραγωγής του συγκεκριμένου ναρκωτικού και μετά από ένα πολύ μακρύ ταξίδι φτάνει στην Ευρώπη. Το εντυπωσιακό είναι πως για να καταλήξει στην Ισπανία, τη Γαλλία και την Ιταλία χρησιμοποιούνται πλοία, σκάφη, αυτοκίνητα, φορτηγά, ακόμα και... καμήλες.

Από αναφέρει η βρετανική εφημερίδα Guardian και αναδημοσιεύει tovima ένας κάτοικος του Μάλι, πρώην μέλος συμμορίας διακίνησης ναρκωτικών εξηγεί πώς γίνεται το μακρύ ταξίδι των ναρκωτικών που ξεκινάει από τις ακτές του Ατλαντικού στη Λατινική Αμερική, τη βορειοδυτική Αφρική και μάλιστα από την έρημο Σαχάρα, μέχρι τις παράνομες αγορές της Ευρώπης.

Βαρόνοι των ναρκωτικών που ανταγωνίζονται για την κυριαρχία των περιοχών απ' όπου περνά το φορτίο του θανάτου, δωροδοκίες πολιτικών, καθώς και μια προσεκτικά οργανωμένη μεταφορά, καλυμμένη από τη σκόνη της ερήμου, συνθέτουν το σκηνικό της ανομίας.

Σύμφωνα με τις μαρτυρίες του Μοχάμεντ ιδιωτικά σκάφη, αλιευτικά και φορτηγά πλοία μεταφέρουν το προϊόν μέσω της θαλάσσιας οδού που ονομάζεται στη γλώσσα των ναρκεμπόρων «Highway 10» - από τον δέκατο Παράλληλο, δηλαδή το γεωγραφικό πλάτος που επιτρέπει την συντομότερη θαλάσσια διαδρομή ανάμεσα στη Νότια Αμερική και την Δυτική Αφρική.

Ξεφορτώνουν σε απόμερους κόλπους, συχνάμε τη συνδρομή μικρότερων σκαφών. Το φορτίο παραλαμβάνεται είτε από καραβάνια που ταξιδεύουν καμουφλαρισμένα χωρίς καμία στάση είτε ακόμα και από ειδικά εκπαιδευμένες καμήλες που γνωρίζουν το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν και καλύπτουν τη διαδρομή χωρίς ανθρώπινη συνοδεία. Από το Μάλι φτάνουν στην Ευρώπη μέσω Αλγερίας και Μαρόκου.

Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη περίπου 18 τόνοι κοκαίνης με αξία που αγγίζει «στο δρόμο», δηλαδή νοθευμένη, το ένα τρις ευρώ, μεταφέρονται ετησίως μέσω της βόρειας Αφρικής. Οι πανίσχυροι έμποροι έχουν αποδεδειγμένους δεσμούς με την τρομοκρατική ισλαμιστική οργάνωση Αλ Κάιντα και δραστηριοποιούνται στην περιοχή εδώ και μια δεκαετία.

iefimerida.gr