«Θέλω να χάσω κιλά, αλλά μου αρέσουν τα γλυκά» είναι μια φράση που ακούμε συχνά και σίγουρα κάποια στιγμή έχουμε εκφράσει αυτήν την απορία και για τους ίδιους μας τους εαυτούς. Τι γίνεται λοιπόν στις περιπτώσεις εκείνες που θέλουμε να συνδυάσουμε γλυκά και αδυνάτισμα;

Η άποψη ότι κατά την προσπάθεια απώλειας βάρους απαγορεύεται να τρώμε γλυκά αποτελεί ακόμα ένα διατροφικό μύθο. Η απώλεια βάρους είναι συνάρτηση των θερμίδων που προσλαμβάνουμε σε σχέση με αυτές που καταναλώνουμε και είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε ότι κανένα τρόφιμο, ακόμα και τα γλυκά, δεν μας παχαίνει εφόσον το καταναλώνουμε με μέτρο.

Στη σύγχρονη Διατροφή και Διαιτολογία κανένα τρόφιμο δεν μπορεί να θεωρηθεί «κακό» ή «παχυντικό» από μόνο του. Στόχος μιας καλής και αποτελεσματικής διατροφής δεν πρέπει να είναι η στέρηση αγαπημένων γεύσεων, αλλά να μάθουμε να επιλεγούμε σωστά και υγιεινά.

Στο σημείο αυτό λοιπόν θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι όλα τα γλυκά δεν είναι ιδία ούτε στη θερμιδική τους αξία, αλλά ούτε και στη σύσταση τους.

Είναι εντελώς διαφορετικό να τρώμε μια πάστα που εκτός από ζάχαρη περιέχει βούτυρο, κρέμα γάλακτος, αυγά, σαντιγύ και ίσως κάποια ακόμα κορεσμένα λιπαρά και διαφορετικό να τρώμε λόγου χάρη ένα γλυκό κουταλιού.

Επομένως, μια «έξυπνη» τακτική για να απολαμβάνουμε χωρίς τύψεις τη γλυκιά γεύση είναι να επιλεγούμε τις καλύτερες προτάσεις γλυκών και επιδορπίων, αυτών δηλαδή που έχουν χαμηλή ή και μηδενική περιεκτικότητα σε ζάχαρη και σε κορεσμένα λιπαρά οξέα.

Η κατανάλωση λοιπών γλυκών όπως είναι ένα κομμάτι (50γρ) σοκολάτας υγείας, ένα γλυκό κουταλιού, λίγα αποξηραμένα φρούτα, ένα μικρό κομμάτι σπιτικό χαλβά (σιμιγδαλένιο), ένα μικρό κομμάτι κέικ, μια μπάλα παγωτό γιαουρτιού ή μια μπάλα παγωτό σοκολάτα σε συχνότητα 2-3 φόρες την εβδομάδα και σε συνδυασμό πάντα με το υπόλοιπο ημερήσιο διαιτολόγιο που σας προτείνει ο διατροφολόγος σας στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής , σίγουρα δε θα σας εμποδίσει να έχετε την επιθυμητή απώλεια βάρους.

Απεναντίας θα σας βοηθήσει να μην παρεκκλίνετε από το πρόγραμμα σας λόγω ενδεχόμενης στέρησης και να αποφύγετε ενδεχόμενη υπερκατανάλωση γλυκών, γεγονός που μπορεί όχι άπλα να χαλάσει τη διάθεση σας, αλλά και να μειώσει την αυτοεκτίμηση σας.

Αν μάλιστα η επιλογή του «γλυκού» μας είναι ένα ζελέ φρούτων ή ένα επιδόρπιο από αυτά που διαθέτουν οι βιομηχανίες τροφίμων με φυτικές ίνες, χωρίς ζάχαρη και περιορισμένα λιπαρά και θερμίδες, τότε η κατανάλωση τους μπορεί να είναι ακόμα και καθημερινή!

Τι λέτε λοιπόν τώρα, μπορούμε να τρώμε γλυκά χωρίς τύψεις ή όχι; Και μην ξεχνάτε: Δεν υπάρχουν «καλά» και «κακά» τρόφιμα, αλλά σωστή και λανθασμένη διατροφή. Με αλλά λόγια, τα τρόφιμα δεν μπορούν να βλάψουν από μόνα τους, αλλά η διατροφή μας συνολικά είναι αυτή που βλάπτει ή ωφελεί την υγεία μας.

medicaltime.gr/ Νικόλαος Μαίδης, Διαιτολόγος- Διατροφολόγος