Τα παιδιά αναπτύσσονται ομαλά μόνο αν έχουν τη δυνατότητα να κινούνται καθημερινά και να εκτονώνονται. Έτσι ασκούνται οι μύες, τονώνεται η καρδιά και η κυκλοφορία του αίματος και οξυγονώνονται τα κύτταρα του σώματος και του εγκεφάλου.

Θα ήταν λάθος, λοιπόν, ως γονείς να θεωρείτε ότι επαρκεί μόνο το μάθημα της γυμναστικής στο σχολείο. Οι παιδίατροι και οι αθλητίατροι θεωρούν αναγκαίο να κινούνται τα παιδιά αυτής της ηλικίας καθημερινά για 20 λεπτά, μέχρι να λαχανιάσουν.

Το μάθημα της γυμναστικής δεν εκπληρώνει ούτε στο μισό αυτή την ανάγκη. Αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά πρέπει να έχουν δυνατότητες εκτόνωσης και το απόγευμα. Τέτοιες ευκαιρίες προσφέρουν οι αθλητικοί σύλλογοι.

Οι περισσότεροι από αυτούς δέχονται παιδιά κάθε ηλικίας και διαμορφώνουν ανάλογα το πρόγραμμά τους, δίνοντας προτεραιότητα στο παιχνίδι. Έτσι, το παιδί μαθαίνει ταυτόχρονα να εντάσσεται στην ομάδα και να συμπεριφέρεται κοινωνικά.

Η άσκηση του σώματος βοηθά στη συγκέντρωση, την εξάσκηση της ισορροπίας και την επιδεξιότητα. Σε αυτή την ηλικία δεν παίζει ακόμη ρόλο η άσκηση της δύναμης και της γενικής κατάστασης του οργανισμού. Στα παιδιά, για παράδειγμα, δεν αρέσει ιδιαίτερα το τζόκινγκ. Δε θα χρειαστεί, όμως, και πολλή ώρα για να τα πείσετε να παίξουν κλέφτες και αστυνόμους.

Γι’ αυτό και ισχύει ένας βασικός κανόνας: Τα παιδιά της ηλικίας των 5-6 χρόνων μπορούν να κάνουν όλα τα είδη των σπορ που συμβαδίζουν με την ανάγκη τους να παίζουν. Ιδιαίτερα προσφέρονται τα παιχνίδια με την μπάλα.

Σπορ για εξάχρονους

Κολύμπι: Πρόκειται για ένα άλλο ιδεώδες άθλημα για παιδιά 5-6 χρόνων.

Η άνωση του νερού βοηθά στην άσκηση των μυών, αλλά και οι βουτιές και τα παιχνίδια μέσα στο νερό είναι αφάνταστα διασκεδαστικά.

Γυμναστική: Αυτή κάνει πολύ καλό στις αρθρώσεις, που μένουν ευλύγιστες με αποτέλεσμα να αντέχουν έτσι καλύτερα στα μεγάλα άλματα της ανάπτυξης στα επόμενα χρόνια.

Ιππασία: Έχει ιδιαίτερα πλεονεκτήματα. Τα παιδιά δεν έχουν πια να κάνουν με ένα όργανο γυμναστικής., αλλά με ένα ζωντανό πλάσμα.

Μαθαίνουν να εμπιστεύονται το άλογο καθώς το καθαρίζουν, το ξυστρίζουν ή κάθονται επάνω του και κάποιος μεγάλος το οδηγεί από το χαλινάρι.

Προσοχή!

Τα παιδιά πρέπει να φορούν πάντα ειδικό κράνος ιππασίας.

Λοιπά αθλήματα: Για το τένις, την ιστιοπλοΐα και το σέρφινγκ, τα παιδιά θα πρέπει να περιμένουν 3-4 χρόνια ακόμη, μέχρι να αποκτήσουν ισχυρότερο μυϊκό σύστημα.

Μια προκαταρκτική βαθμίδα για το τένις είναι το πινγκ-πονγκ, με το οποίο μπορούν να αρχίσουν από τώρα. Η ρακέτα του είναι πιο ελαφριά απ’ αυτήν του τένις, όμως και εδώ είναι απαραίτητη η αυτοσυγκέντρωση.

Προσοχή!

Όλα τα παιδιά έχουν μια φυσική ανάγκη για κίνηση που πρέπει να βρίσκει διέξοδο. Σε ορισμένα παιδιά η ανάγκη αυτή είναι εντονότερη απ’ ό,τι σε άλλα, που χρειάζονται διαρκώς παρακίνηση και τα σχετικά ερεθίσματα.

Σίγουρα δεν θα αδιαφορήσουν για τη μπάλα δίπλα τους – θα παίξουν έστω και για λίγο. Και θα αρχίσουν να ασχολούνται με τα σπορ, αν έχουν τη διαρκή ενθάρρυνση των γονιών τους ή αν και οι ίδιοι οι γονείς συμμετέχουν σ’ αυτά.

belife.gr