Συνέντευξη από το περιοδικό “Φαρμακευτικός Κόσμος”

Αναζητώντας τα στοιχεία που καθορίζουν τη μορφή του σύγχρονου φαρμακείου, σε μια εποχή που —ιδιαίτερα για τη χώρα μας— η παρακολούθηση των εξελίξεων έχει ξεχωριστή βαρύτητα στην πορεία μιας επιχείρησης και την τοποθέτησή της σε σχέση με τον ανταγωνισμό, εγκαινιάζουμε μια σειρά παρουσιάσεων που οι πλέον ειδικοί στο χώρο της κατασκευής και επίπλωσης φαρμακείου θα εκθέσουν το πώς προσεγγίζουν αυτό που θα ονομάζαμε «νέο φαρμακείο».

Σε αυτό το τεύχος μιλήσαμε σε έναν από τους πιο έμπειρους επαγγελματίες στην αγορά, το Λευτέρη Τσικανδηλάκη, ιδρυτή και διευθυντή του Αρχιτεκτονικού Γραφείου Λευτέρης Τσικανδηλάκης, με έδρα το Ηράκλειο Κρήτης.

Πώς θα περιγράφατε την ταυτότητα της εταιρείας σας;

Το «Αρχιτεκτονικό Γραφείο Λευτέρης Τσικανδηλάκης» εξειδικεύεται στο χώρο των φαρμακείων τα τελευταία δεκαοxτώ χρόνια. Η εργασιακή σχέση μας με την Ιταλία, η πολύχρονη εμπειρία στον τομέα των επαγγελματικών χώρων και οι άριστες επιλογές ιταλικών και γερμανικών εταιρειών εξασφαλίζουν συνεχή ανανέωση στο σχεδιασμό των έργων μας.

Δραστηριοποιούμαστε στην Κρήτη, αλλά και έξω από αυτή, και έχουμε εξυπηρετήσει πάνω από 200 φαρμακεία στην Ελλάδα με εξαιρετικά αποτελέσματα. Οι αρχιτεκτονικές μας μελέτες υλοποιούνται από την «Τσικανδηλάκης Λευτέρης Κατασκευαστική», η οποία εγγυάται άριστη κατασκευή, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα υλικά και τεχνολογικά προηγμένο εξοπλισμό, τηρώντας αυστηρά το χρονοδιάγραμμα κατασκευής και τον προϋπολογισμό του έργου.

Το έμπειρο δυναμικό της εταιρείας στην Αθήνα και την υπόλοιπη Ελλάδα είναι κοντά στον εκάστοτε πελάτη καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου, συντονίζοντας την πορεία του με τη στενή επίβλεψη των συνεργείων.

Με την εμπειρία που αναφέρετε στην κατασκευή φαρμακείων, πού εστιάζετε για τη δημιουργία ενός επιτυχημένου φαρμακείου;

Η ανταγωνιστικότητα και η βιωσιμότητα ενός φαρμακείου κερδίζεται σε μεγάλο βαθμό από την εργονομία, τη λειτουργικότητα και την αισθητική, που καθορίζονται από τη μελέτη που έχει προηγηθεί. Τ

ο σίγουρο είναι ότι ένα απλά όμορφο φαρμακείο δεν είναι αρκετό. Ανακαίνιση δεν είναι απλά η τοποθέτηση κάποιων ωραίων ή λιγότερο ωραίων ραφιών, αλλά σημαίνει μελέτη.

Αντιλαμβανόμαστε τη μελέτη σαν ένα σύνολο που αποτελείται από όραμα, λειτουργία, παρουσίαση και εμπορικότητα, πάντα μαζί με το πάθος μας για δημιουργία και με την ανυπομονησία κάθε φορά σαν να είναι η πρώτη, όσον αφορά τόσο τη μελέτη όσο και το τελικό αποτέλεσμα.

Το παραπάνω σύνολο είναι το στοιχείο που μας οδηγεί κάθε φορά σε έναν άρτια δομημένο εμπορικά χώρο, ο οποίος προβάλλει και αναδεικνύει την προσφορά προϊόντων-υπηρεσιών προς τον πελάτη, ενώ παράλληλα προσελκύει περισσότερους πελάτες.

Μια ολοκληρωμένη μελέτη είναι για εμάς εμπνευσμένη από τη θέση του φαρμακείου, την προσωπικότητα του φαρμακοποιού και σίγουρα από το πάθος και την περιέργειά μας να ανοίξουμε νέους δρόμους, όχι μόνο για τα δεδομένα της Ελλάδας, αλλά και της παγκόσμιας αγοράς, και ας δουλεύουμε στο μικρό αυτό κομμάτι της γης.

«Η κοινωνική επαφή πελάτη-φαρμακοποιού είναι ένα στοιχείο που θα πρέπει να ευνοείται σε κάθε περίπτωση».

Ποιος θεωρείτε ότι είναι ο καθοριστικότερος παράγοντας για την αποδοτικότητα στην εργασία και την προώθηση των προϊόντων σε ένα φαρμακείο;

Το νέο ξεκίνημα −η ανακαίνιση− αποκαλύπτει την τεράστια δυναμική που μπορεί να δημιουργηθεί στα διαφορετικά περιβάλλοντα του φαρμακείου, τα οποία φιλοξενούν τους εργαζόμενους, που μένουν στο χώρο για αναρίθμητες ώρες, αλλά και τους πελάτες που επισκέπτονται το χώρο.

Απαντώντας στο σημερινό τρόπο ζωής, καθώς και στις εργονομικές απαιτήσεις και τις ανέσεις στο χώρο για γυναίκες, άντρες, παιδιά και ζευγάρια, το τελικό αποτέλεσμα που εξασφαλίζουμε δεν είναι μόνο το άθροισμα των χώρων, αλλά και των πολύτιμων στιγμών που μοιραζόμαστε με τους άλλους, καθιστώντας τους πελάτες πρωταγωνιστές όση ώρα βρίσκονται μέσα στο φαρμακείο.

Υπάρχουν, επίσης, αρκετές αναλύσεις για την αναγκαιότητα της βιτρίνας και τα πολύ θετικά αποτελέσματά της όσον αφορά στην προώθηση των προϊόντων.

Η δική μας αντίληψη προχωρά ακόμη περισσότερο, καθώς όλο το φαρμακείο προβάλλεται προς το εξωτερικό περιβάλλον, δημιουργώντας έτσι μια «δυνατή» εικόνα πριν ακόμη κάποιος εισέλθει στο χώρο, αλλά και δημιουργώντας την επιθυμία σε κάποιον να το κάνει.

Ποια θεωρείτε ότι είναι τα βασικά στοιχεία για τη μορφή που πρέπει να έχει το φαρμακείο στις μέρες μας;


Ο σχεδιασμός πρέπει να εστιάζεται στη δημιουργία μιας «νέας εικόνας» για το χώρο και στο συνδυασμό της οικείας ατμόσφαιρας με τη βέλτιστη εργονομία και λειτουργικότητα.

Το ζητούμενο είναι η εξυπηρέτηση των αναγκών να γίνεται σε φιλική ατμόσφαιρα και η επικοινωνία-επαφή με τον πελάτη να βελτιώνεται.

Βασικά στοιχεία για τη «νέα εικόνα» που πρέπει να έχει το φαρμακείο αποτελούν η δημιουργία ενός ευχάριστου περιβάλλοντος τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τους πελάτες, η δημιουργία ενός χώρου στον οποίο δεν προβάλλεται η «νοσοκομειακή» ατμόσφαιρα, ενός χώρου που δημιουργεί ένα δυνατό σύνδεσμο με τον πελάτη, ενός χώρου με ανεμπόδιστους άξονες κυκλοφορίας και άμεση προσέγγιση των προϊόντων, που διευκολύνει την πρόσληψη και μετάδοση μηνυμάτων.

Θεωρείτε ότι η τοποθεσία ενός φαρμακείου παίζει σημαντικό ρόλο στο σχεδιασμό;


Οι ιδιαιτερότητες του εκάστοτε φαρμακείου που σχετίζονται με την περιοχή θα πρέπει σίγουρα να λαμβάνονται υπόψη.

Δεν θα πρέπει, δηλαδή, να αγνοείται η διαφορά στη σχέση πελάτη-φαρμακοποιού ανάλογα με το αν βρισκόμαστε σε προάστιο, όπου οι σχέσεις είναι περισσότερο προσωπικές, ή στο κέντρο, όπου οι σχέσεις είναι πιο απρόσωπες, ο χώρος περισσότερο εμπορικός και ενδεχομένως η ανταγωνιστικότητα να μετράει διαφορετικά στην εικόνα του χώρου.

Όμως η κοινωνική επαφή πελάτη-φαρμακοποιού είναι ένα στοιχείο που θα πρέπει να ευνοείται σε κάθε περίπτωση.

Για ποιους λόγους ένας φαρμακοποιός θα επιλέξει την εταιρεία σας για την ανακαίνιση του φαρμακείου του;


Είμαστε μια ηγετική ομάδα στον τομέα των κατασκευαστικών μελετών, προσπαθώντας να ερμηνεύσουμε κάθε στιγμή τη σύγχρονη πραγματικότητα με έναν πρωτότυπο και αποκλειστικό τρόπο για τον κάθε πελάτη ξεχωριστά.

Δίνοντας πάντα βαρύτητα στην αρχιτεκτονική μελέτη, έχουμε δημιουργήσει φαρμακεία με τη δική τους ξεχωριστή ταυτότητα και με οικονομική πορεία που μαρτυρά τη μακρόχρονη βιωσιμότητά τους, ειδικά στις τωρινές δύσκολες οικονομικά συνθήκες.

Τι νομίζετε ότι είναι αυτό που χαρακτηρίζει τον τρόπο δουλειάς σας;

Ο καταλληλότερος για να μιλήσει δεν είμαστε εμείς, αλλά οι ίδιες οι δουλειές μας, οι πελάτες μας και τα πολύ θετικά οικονομικά στοιχεία των επιχειρήσεών τους.

Αναζητούμε συνεχώς νέες και καινοτόμες ιδέες, σχεδιαστικές προτάσεις που αξιοποιούν την τεχνογνωσία μας, αλλά και νέους τρόπους παρουσίασης, με πάθος για αυτό που κάνουμε –πάθος το οποίο μεταφέρουμε και στους πελάτες μας, ώστε να συμμετάσχουν στην υλοποίηση ενός έργου που θα μας ικανοποιεί όλους.

Κάθε μας μελέτη θεωρείται ολοκληρωμένη μόνο όταν η τελευταία πινελιά μας εξασφαλίσει ένα ξεχωριστό αποτέλεσμα.

Στόχος είναι η δημιουργία ενός χώρου με ανεμπόδιστους άξονες κυκλοφορίας και άμεση προσέγγιση των προϊόντων, που διευκολύνει την πρόσληψη και μετάδοση μηνυμάτων.

medicaltime.gr