Δεν είναι μόνο οι συνταξιούχοι που ταλαιπωρούνται στις συναλλαγές τους με το ηλεκτρονικά δικτυωμένο δημόσιο. Ταλαιπωρούνται όλοι όσοι έχουν οποιαδήποτε συναλλαγή – ακόμη και οι ίδιοι οι δημοι – καθώς τελικά το δημόσιο δεν είναι δικτυωμένο. Την ίδια ώρα οι νόμοι που απαιτούν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και έχουν απαγορεύσει «τη χαρτούρα» έχουν τεθεί σε ισχύ.

Έτσι πορευόμενοι περιμένουμε τους εκτός συνόρων επενδυτές τάζοντάς τους fast track διαδικασίες οι οποίες δεν υποστηρίζονται απο την ανάλογη υποδομή.

Πρώτοι στην ταλαιπωρία και πάλι οι συνταξιούχοι


Στην αρχή ενημερώθηκαν ότι είναι υποχρεωμένοι να καταθέσουν φορολογικές δηλώσεις μόνο ηλεκτρονικά- μετά εντάχθηκαν κάποιες εξαιρέσεις.

Αργότερα ενημερώθηκαν ότι, πάντως, τις βεβαιώσεις από τα ταμεία θα τις λάβουν απαραιτήτως ηλεκτρονικά- μετά ο ΟΑΕΕ και ΟΠΑΔ ανακοίνωσαν ότι θα τις αποστείλουν ταχυδρομικώς.

Τέλος ενημερώθηκαν ότι με τα υπόλοιπα ταμεία μόνο ηλεκτρονικά θα συνδιαλλαγούν – εν τέλει, όπως αποκάλυψε χθες το newpost, το ΝΑΤ δεν κατάφερε ακόμα να «μπει» στο σύστημα.

Απαγορεύεται στους δήμους... να λειτουργήσουν

Λόγω τεχνικών προβλημάτων που παρουσιάζει το Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων, οι δήμοι δεν μπορούν να προχωρήσουν στην υλοποίηση συμβάσεων ανάθεσης υπηρεσιών, προμήθειας αγαθών και εκτέλεσης έργων.

Αυτό ανέφερε σε επιστολή του προς τον γγ Εμπορίου, Στέφανο Κομνηνό, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Κώστας Ασκούνης επισημαίνοντας πως οι δήμοι είχαν υποχρέωση από τις 2 Μαΐου να καταχωρούν στο Μητρώο όλα τα στοιχεία που αφορούν τις συμβάσεις που συνάπτουν.

Μάλιστα, οι αρμόδιοι δημοτικοί υπάλληλοι παρακολούθησαν ενημερωτικά σεμινάρια για να είναι σε ετοιμότητα την ημερομηνία έναρξης εφαρμογής του νέου θεσμικού πλαισίου. Όμως, όλοι σχεδόν οι δήμοι έχουν ενημερώσει την ΚΕΔΕ ότι το σύστημα δεν λειτουργεί.

«Από μια χωρίς όριο ασυδοσία περάσαμε στην πνιγηρή κυβερνο-γραφειοκρατία. Αυτό σίγουρα δεν βοηθάει την προσέλκυση επενδυτών», λέει στο newpost ο Κώστας Ασκούνης και τονίζει πως «είναι μια δυσλειτουργία που πρέπει να λυθεί άμεσα καθώς εδώ και ένα περίπου μήνα δεν μπορούν οι δήμοι να λειτουργήσουν ούτε στις πιο απλές τους δραστηριότητες. Πάντως ο κ. Κομνηνός προς τον οποίο απηύθυνα την επιστολή με ενημέρωσε ότι το πρόβλημα θα λυθεί άμεσα».

Το ηλεκτρονικό παράβολο και τα πιστοποιητικά που... σκανάρονται στα ΚΕΠ


Την καθιέρωση διαδικασίας είσπραξης και επιστροφής του ηλεκτρονικού παραβόλου, το οποίο θα αντικαταστήσει την έντυπη μορφή παραβόλου και των σχετικών οίκοθεν αποδεικτικών είσπραξης, περιλαμβάνει απόφαση του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα.

Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργού Οικονομικών με τον όρο «ηλεκτρονικό παράβολο (εφεξής «e-Παράβολο») νοείται ο μοναδικός ψηφιακός κωδικός που χορηγείται μέσω της διαδικτυακής πύλης της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) www.gsis.gr. Με χρήση της σχετικής εφαρμογής κάθε ενδιαφερόμενος (φυσικό ή μη φυσικό πρόσωπο) δύναται να ζητήσει τη χορήγηση παραβόλου σε ηλεκτρονική μορφή.

Πρόσβαση στην εφαρμογή έχουν πιστοποιημένοι και μη πιστοποιημένοι χρήστες του TAXISnet. Εφόσον χορηγηθεί το e-Παραβόλο, καταβάλλεται το αντίστοιχο ποσό στον φορέα είσπραξης με γνωστοποίηση σε αυτόν του μοναδικού ψηφιακού κωδικού.

Αντιστοίχως πριν από μερικές εβδομάδες καθιερώθηκε και το e-πιστοποιητικό, μέσω του συστήματος ΕΡΜΗΣ μέσα στο οποίο ο δικαιούχος θα έβρισκε από το δηματολόγιο της περιοχής του όποιο πιστοποιητικό χρειαζόταν και μέσω διαδικτύπου πάντα το ΚΕΠ θα μπορούσε να το επικυρώσει.

Κι όμως. Τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν έχουν ούτε αρχείο, ούτε υποδομή, ούτε καν σύνδεση μεταξύ τους.

«Το σύστημα ΕΡΜΗΣ δεν είναι αυτό που φανταστήκαμε, μια βάση δεδομένων στην οποία οι πολίτες θα έβρισκαν ό,τι χρειάζονταν», λέει στο newpost ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα ΚΕΠ Κωνσταντίνος Βώνος.
Τί είναι λοιπόν;

Ο κ. Βώνος μας αφήνει άναυδους, περιγράφοντάς μας πώς δουλεύει το κατά τα άλλα «ηλεκτρονικό σύστημα».

«Ζητάει ο πολίτης ένα πιστοποιητικό από το δήμο. Επικοινωνούμε με το δήμο και μας το στέλνει με φαξ ή με τον κλητήρα. Παίρνουμε το χαρτί, το σκανάρουμε, το “ανεβάζουμε” στο σύστημα κατο στέλνουμε με μέηλ στον πολίτη. Το πρόβλημα είναι πως, όχι μόνο δεν έχει καταρτιστεί βάση δεδομένων στο σύστημα, αλλά και τα συστήματα δεν επικοινωνούν μεταξύ τους. Άλλη εταιρεία έφτιαξε τον ΕΡΜΗ, άλλη εταιρεία τη μηχανογράφηση των δήμων, άλλη εταιρεία δικτύωσε τα υπουργεία, άλλη τα δικαστήρια κ.ο.κ»

newpost.gr - Ντίνα Καραμάνου