Τα δύο επενδυτικά σχήματα που θα συνεχίσουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την αξιοποίηση της Εταιρείας Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ) επέλεξε την Πέμπτη το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Πρόκειται για τις κοινοπραξίες SUEZ Environment SAS - ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις ΑΕ και MEKOROT Development and Enterprise Ltd - Γ. Αποστολόπουλος A.E. Συμμετοχών- MIYA Water Projects Netherlands BV - ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ABETE.

Σημειώνεται πως η αποκρατικοποίηση της ΕΥΑΘ δεν αφορά σε πάγια και νερά, ενώ η τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει η εταιρεία μετά την αποκρατικοποίηση θα ορίζεται για την πρώτη πενταετία στη σύμβαση παραχώρησης. Εν συνεχεία θα καθορίζεται από την Ρυθμιστική Αρχή Υδάτων.

Σημειώνεται ότι το δίκτυο ίδρυσης της Θεσσαλονίκης απαιτεί μεγάλες επενδύσεις εκσυγχρονισμού, καθώς σήμερα οι απώλειες νερού ανέρχονται στο 26% όταν ο μέσος όρος απωλειών στα δίκτυα ύδρευσης είναι το 12%.

Σήμερα σε 23 από τις 27 χώρες της ΕΕ οι εταιρείες ύδρευσης ελέγχονται από ιδιώτες.

Έξι σχήματα για τον Αγ.Ιωάννη Σιθωνίας

Εξάλλου, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε τα έξι επενδυτικά σχήματα που θα συνεχίσουν στη Β' φάση του διαγωνισμού για την αξιοποίηση του ακινήτου στον Αγ.Ιωάννη Σιθωνίας:

1. Lamda Ανάπτυξη Έργων ΑE,
2. JSC Donskoy Tabak,
3. Εταιρεία Ελληνικών Ξενοδοχείων Λάμψα ΑΕ,
4. Πόρτο Καρράς ΑΕ,
5. Δομοτεχνική ΑΕ,
6. Ιωάννης Μεντεκίδης και Γεώργιος Μεντεκίδης

Κατά τη Β' φάση του διαγωνισμού, οι προεπιλεγέντες επενδυτές θα αποκτήσουν πρόσβαση σε λεπτομερή στοιχεία για το περιουσιακό στοιχείο και τους όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Έντεκα σχήματα για τουριστικούς λιμένες

Επιπλέον, έντεκα διεθνή και εγχώρια επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τη λειτουργία, διαχείριση και εκμετάλλευση της πρώτης ομάδας τουριστικών λιμένων η οποία απαρτίζεται από (α) την μαρίνα Αλίμου, (β) το τουριστικό αγκυροβόλιο Νέας Επιδαύρου, (γ) μέρος του λιμένα Ύδρας και (δ) μέρος του λιμένα και του τουριστικού καταφυγίου του Πόρου.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στους διεκδικητές των τουριστικών λιμένων συγκαταλέγονται η Lamda Development κοινού με την τουρκική Dogus, με την οποία έχουν συνάψει συμφωνία συνεργασίας, καθώς και οι κατασκευαστικοί όμιλοι Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ, Τεχνική Ολυμπιακή και Archirodon.

Τέλος, εγκρίθηκαν οι διαδικασίες για την παραχώρηση της λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και 3 καθέτων αξόνων, αλλά και την αξιοποίηση των ΞΕΝΙΑ Άνδρου, Τσαγκαράδας και Σκιάθου.

in.gr