Τελευταία ενημέρωση:20:25

Ανεβαίνει το θερμόμετρο διεκδίκησης για τα αεροδρόμια της χώρας καθότι εταιρείες κολοσσοί εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την ανάληψη της σύμβασης παραχώρησης περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και το Ι. Δασκαλογιάννης των Χανίων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ τα επενδυτικά σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον είναι τα εξής:

Η γαλλική Aeroport De La Cote d'Azur που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Νίκαιας στη Νότια Γαλλία, η Agrokor Novaport Development θυγατρική της μεγαλύτερης εταιρείας της Κροατίας, η ισραηλινή Engelinvest Israel Ltd που δραστηριοποιείται στο Real estate, η τουρκική Global Liman Isletmeleti σε συνεργασία με την Flughafen Munchen που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο του Μονάχου, η ελβετική Zurich Airport μαζί με τον ελληνικό κατασκευαστικό όμιλο J&P Avax και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών.

Ενδιαφέρον επίσης εξέφρασαν η γερμανική FRAPORT AG που λειτουργεί συνολικά 13 αεροδρόμια σε συνεργασία με τον όμιλο Κοπελούζου, η τουρκική TAV airports που διαχειρίζεται σειρά αεροδρομίων στην Τουρκία, ο γαλλικός κατασκευαστικός όμιλος Vinci σε συνεργασία με την ελληνική κατασκευαστική εταιρεία Ελλάκτωρ, η Corporation America με έδρα την Αργεντινή που λειτουργεί συνολικά 49 αεροδρόμια παγκοσμίως μαζί με τη ΜΕΤΚΑ και ο αμερικάνικος επενδυτικός Advent.

Το θέμα που τίθεται βέβαια, είναι το κατά πόσο η εμπορική πολιτική που θα ακολουθήσουν τα επενδυτικά σχήματα τα οποία θα "κερδίσουν" την πολυπόθητη σύμβαση, θα επηρεάσει θετικά ή αρνητικά τις εξελίξεις και την τουριστική ανάπτυξη, που προφανώς η επιδίωξη τους θα είναι τα κέρδη με ότι και αν σημαίνει αυτό.

Βέβαια η τοπική κοινωνία επιμένει και παλεύει να μην γίνει η παραχώρηση σε ιδιώτες καθότι οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι θα αυξηθούν τα τέλη υπηρεσιών στα αεροπλάνα, με πιθανές συνέπειες στην τουριστική κίνηση.

Σωστή εκτίμηση, που βέβαια ενέχει και άλλες παραμέτρους, όπως για παράδειγμα αν μία εταιρία αναλάβει πάνω από ένα αεροδρόμιο, τότε πιθανών να «παιχτεί παιχνίδι» ανάλογα με το πιο προσελκύει περισσότερη κίνηση, την δυναμική της περιοχής να αναπτυχθεί, τα έξοδα τους, την προοπτική ανάπτυξης των υποδομών τους, παράγοντες που θα μετρήσουν στο κόστος λειτουργίας, άρα στην τιμή των τελών και εν τέλει στο αν θα προσελκύσει το αεροδρόμιο περισσότερες πτήσεις ή θα μετακινηθούν σε άλλες επιλογές.

Σε κάθε περίπτωση αυτός ο ανταγωνισμός θα προσφέρει μία βελτίωση στις παρεχόμενες υπηρεσίες, κάτι που όμως θα μπορούσε να επιδιωχθεί και με την αναβάθμιση τους μέσα από το ίδιο το Ελληνικό Δημόσιο, χωρίς να γίνει η παραχώρηση.

Η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ

Με την Εκδήλωση Ενδιαφέροντος από έντεκα (11) επενδυτικά σχήματα, έληξε σήμερα η προθεσμία για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των Περιφερειακών Αεροδρομίων, που χωρίζονται σε 2 ομάδες.

Η Ομάδα Α περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας και η Ομάδα Β περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. Μέχρι τη δημοσίευση της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφοράς, το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να συμπεριλάβει μέχρι τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Νέας Αγχιάλου για την Ομάδα Α και τα αεροδρόμια Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου για την Ομάδα Β.

Οι σύμβουλοι αξιοποίησης θα αξιολογήσουν τις υποβληθείσες προτάσεις και θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού

Ανακοίνωση του Ομίλου Κοπελούζου

Δείτε την ανακοίνωση του Ομίλου Κοπελούζου εδώ.

Γιάν. Ξ.