Μείωση -από έξι σε τέσσερα- των μαθημάτων που εξετάζονται στις Πανελλαδικές προαναγγέλλει με συνέντευξή του στο «ΘΕΜΑ» ο υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος. Στόχος της αλλαγής που θα δρομολογηθεί από την ερχόμενη χρονιά είναι, όπως εξηγεί, να περιοριστούν η εξάντληση των υποψηφίων και η ταλαιπωρία των ίδιων, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών, ενώ αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο επαναφοράς της βάσης του «10».

Ο υπουργός Παιδείας καθησυχάζει τους εκπαιδευτικούς ότι δεν θα γίνει καμία απόλυση, επισημαίνοντας ωστόσο ότι θα κοπούν οι αποσπάσεις. «Με την πλειονότητα των καθηγητών είμαστε μαζί», δηλώνει, διασκεδάζοντας τις εντυπώσεις από την ψυχρότητα που δημιούργησε η απόφαση που πήρε για την επιστράτευση προκειμένου να αποτρέψει την απεργία εν μέσω των εξετάσεων.

Δεν χαρίζεται, όμως, στους εμπνευστές των κινητοποιήσεων, προσθέτοντας: «Με μια χούφτα συνδικαλιστές που πήγαν να τινάξουν στον αέρα ό,τι με κόπους και θυσίες έχτιζαν οι φετινοί υποψήφιοι είμαστε απέναντι».

Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1 και στο δημοσιογράφο Γιώργο Παπαδάκη, δήλωσε τα εξής:

Επεκτείνουμε τις μετεγγραφές φοιτητών σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ και για τους εισακτέους του 2011

«Επαναφέραμε τον θεσμό των μετεγγραφών ακριβώς γιατί βρισκόμαστε σε μία περίοδο, όπου οι ελληνικές οικογένειες αντιμετωπίζουν πολύ μεγάλες δυσκολίες. Μ’ αυτό τον τρόπο θέλαμε, βάζοντας μία σειρά από κριτήρια, να αντιμετωπίσουμε σειρά προβλημάτων.

Μέσα στον Απρίλιο έληξε η διαδικασία και η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, έγινε η επεξεργασία των στοιχείων. Να σας πω ότι είχαμε 4.604 αιτήσεις, πολύ κάτω από το 10% του συνόλου των εισακτέων του 2012. Ακριβώς, λοιπόν, επειδή δεν έχουμε υπερβεί το 10%, μπορούμε να επεκτείνουμε το μέτρο και για τους εισακτέους του 2011.

Επειδή δε θέλαμε να κάνουμε τις μετεγγραφές εν μέσω του εαρινού εξαμήνου, αυτοί που θα μετεγγραφούν, θα πάνε στο νέο Ίδρυμα το Σεπτέμβριο, με την έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς».

Τέσσερα, αντί για έξι, τα μαθήματα των Πανελλαδικών, για να μη δοκιμάζονται οι αντοχές των μαθητών, αλλά οι γνώσεις τους

«Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα επεξεργασμένο πρόγραμμα, για την αναμόρφωση του Λυκείου και του Τεχνολογικού Λυκείου, το οποίο είναι απόρροια του πενταετούς Εθνικού Διαλόγου. Έχουμε ήδη κάνει μια συζήτηση με τα κόμματα που στηρίζουν την Κυβέρνηση, η οποία θα εντατικοποιηθεί και θα ολοκληρωθεί αυτήν την εβδομάδα, ούτως ώστε ένα Σχέδιο Νόμου να κατατεθεί στη Βουλή μέσα στον Ιούνιο.

Η φιλοδοξία μας είναι να καταργήσουμε την «κατάρα» του εκπαιδευτικού μας συστήματος, που δεν είναι άλλη από την «παπαγαλία». Νομίζω ότι το νέο Πρόγραμμα Σπουδών το αντιμετωπίζει αποφασιστικά, κατεβάζοντας τη μεθοδολογία της έρευνας από την Τριτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στόχος μας είναι να μάθουμε τα παιδιά μας πώς να μαθαίνουν. Όχι να τους φορτώνουμε με γνώσεις, τις οποίες μετά από λίγο θα ξεχάσουν.

Σ’ αυτό το πλαίσιο, σκεφτόμαστε και προτείνουμε, αντί να έχουμε έξι μαθήματα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, να έχουμε τέσσερα. Μειώνοντας τα μαθήματα, μειώνουμε τον κόπο των μαθητών, αυξάνουμε τη δυνατότητα κριτικής γνώσης και έτσι νομίζω ότι πάμε σε ένα καλύτερο πλαίσιο».

Εισηγούμαι στον Πρωθυπουργό να αρθεί η επιστράτευση στα τέλη Ιουνίου

«Η απόφαση για την επιστράτευση των καθηγητών δεν ήταν ούτε εύκολη, ούτε ευχάριστη. Ήταν, όμως, επιβεβλημένη. Γιατί δεν μπορούσαμε να αφήσουμε τα παιδιά, που είχαν την αγωνία τους και είχαν κοπιάσει όλη τη χρονιά, να βρίσκονται μετέωρα για το αν θα γίνουν, δεν θα γίνουν ή πότε θα γίνουν οι εξετάσεις.

Η εισήγησή μου προς τον Πρωθυπουργό είναι στο τέλος του μήνα, με το πέρας των Πανελλαδικών Εξετάσεων, να αρθεί το μέτρο.

Από εκεί και πέρα, θα σας πω ότι με τους εκπαιδευτικούς είμαστε μαζί. Γιατί έχω κατ’ επανάληψη τονίσει ότι τιμώ τους εκπαιδευτικούς. Είμαι, άλλωστε, και εγώ εκπαιδευτικός και προέρχομαι από οικογένεια εκπαιδευτικών. Πιστεύω ότι η συντριπτική πλειοψηφία κάνει το καθήκον της σε μία πολύ δύσκολη περίοδο, με πενιχρά μέσα, με αυταπάρνηση και με υποδειγματικό τρόπο».

Δε θα γίνουν απολύσεις εκπαιδευτικών – Έσχατο μέτρο οι αναγκαστικές μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών

«Θέλω να τονίσω ότι δε θα γίνουν απολύσεις εκπαιδευτικών. Το μέτρο των αναγκαστικών μεταθέσεων - το οποίο υπενθυμίζω ότι νομοθετήθηκε από τον περασμένο Νοέμβριο - διασφαλίζει ότι δεν θα γίνουν απολύσεις. Πρέπει όλοι να αντιληφθούμε ότι αν υπάρχουν κάπου κενά και μπορούμε να έχουμε κάποιες μεταθέσεις, ούτε ώστε να μην υπάρχουν κενά και ταυτόχρονα να μην υπάρχουν υπεράριθμοι, αυτό διασφαλίζει την εργασία όλων.

Οι αναγκαστικές μεταθέσεις είναι ένα έσχατο μέτρο, το τελευταίο μέτρο, που θα υιοθετηθεί εάν χρειαστεί και αφού πρώτα εξαντληθούν όλα τα προηγούμενα. Πρέπει να λάβουμε υπ’ όψη μας και την δημοσιονομική κρίση. Πρέπει να λάβουμε υπ’ όψη μας ότι ενώ πέρυσι είχαμε περίπου 8500 αναπληρωτές, εφέτος θα έχουμε μόνο 2500 αναπληρωτές.

Εμείς, λοιπόν, τι κάναμε; Πήραμε ορισμένα μέτρα, εξορθολογήσαμε τον τρόπο τοποθέτησης των εκπαιδευτικών, είπαμε ότι οι αποσπάσεις θα μειωθούν στο ελάχιστο, είπαμε ότι θα δούμε τις εθελούσιες μεταθέσεις, θα δούμε τις μετατάξεις και από εκεί και πέρα, εάν στο τέλος της ημέρας χρειαστούν κάποιες μεταθέσεις, προκειμένου να πληρώσουμε τα κενά και έχουμε υπεραρίθμους, θα το χρησιμοποιήσουμε. Αλλά είναι το έσχατο μέτρο.

Μέσα στο Προεδρικό Διάταγμα θεσπίσαμε ορισμένα κοινωνικά κριτήρια, ούτος ώστε να μην μετατεθεί ένας άνθρωπος, ο οποίος έχει υπηρετήσει την εκπαίδευση επί δεκαετίες και έχει μια οικογένεια. Να μετατεθεί κάποιος, αν χρειαστεί, που είναι πρωτοδιόριστος και ούτω καθ’ εξής.

Άρα επαναλαμβάνω ότι μέριμνά μας είναι να μην υπάρξουν απολύσεις, αυτές οι αναγκαστικές μεταθέσεις να είναι το τελευταίο μέτρο που να θεσπιστεί εάν χρειαστεί και να είναι περιορισμένο στον ελάχιστο αριθμό».