«Οι Έλληνες φωνάζουν κάτω η χούντα» γράφει ο Spiegel για τις κινητοποιήσεις ενάντια στο κλείσιμο της ΕΡΤ, χωρίς μάλιστα να αποκλείει πρόωρες εκλογές, οι οποίες θα «ισοδυναμούσαν με αυτοκτονία».

«Πολιτικοί παρατηρητές θεωρούν πιθανό το ενδεχόμενo [...] η κρίση της ΕΡΤ να οδηγήσει στην πτώση της κυβέρνησης και στη διεξαγωγή πρόωρων εκλογών». Στην παρούσα φάση, «νέες εκλογές θα ισοδυναμούσαν με αυτοκτονία, υποστηρίζουν πολλοί παρατηρητές» αναφέρει το δημοσίευμα στο Spiegel-Online.

«Και οι διεθνείς χρηματοδότες αντιμετωπίζουν το θέμα με σκεπτικισμό. Η χώρα επιστρέφει σε ταραγμένα νερά. Κι αυτά, ενώ ο Σαμαράς επιβεβαιώνει με κάθε ευκαιρία ότι η Ελλάδα είναι μια success story και ελπίζει σε ένα ήρεμο καλοκαίρι. Τώρα η Ελλάδα βρίσκεται μπροστά σε ένα σωρό νέων και παλαιότερων προβλημάτων: τη διαμάχη για την ΕΡΤ, την αποτυχημένη ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ, την αυξανόμενη ανεργία και την εντεινόμενη ύφεση» παρατηρεί το δημοσίευμα.

Η Süddeutsche Zeitung για τις πελατειακές σχέσεις

Στα συμφραζόμενα των υποχρεώσεων έναντι των δανειστών της αντιμετωπίζει την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης για το κλείσιμο της ΕΡΤ η Süddeutsche Zeitung του Μονάχου.

Η εφημερίδα υπενθυμίζει ότι η εκάστοτε ελληνική κυβέρνηση προσέφερε στην πελατεία της θέσεις εργασίας στο δημόσιο και αναφέρεται στο ιστορικό της διόγκωσης του ελληνικού δημόσιου τομέα, από την εποχή του Ανδρέα Παπανδρέου μέχρι τον Κώστα Καραμανλή, υπό τον οποίο οι δημόσιοι υπάλληλοι έφτασαν το ένα εκατομμύριο.

Το ρεπορτάζ αναφέρεται και στις απαιτήσεις των δανειστών για τη μείωση των δημοσίων υπαλλήλων. «Τώρα θα πρέπει μέχρι το τέλος του 2014 να απολυθούν από το δημόσιο 15 χιλιάδες υπάλληλοι. Σύμφωνα με το άρθρο 103§4, του ελληνικού Συντάγματος, η απόλυση δημοσίων υπαλλήλων είναι δυνατή όταν καταργούνται υπηρεσίες και τμήματα. Και ακριβώς αυτό έκανε ο Σαμαράς, κλείνοντας την ΕΡΤ» καταλήγει το δημοσίευμα.

Kölner-Stadt-Anzeiger: H ΕΡΤ εργαλείο της εκάστοτε κυβέρνησης

Στο ίδιο θέμα αναφέρεται σημερινό δημοσίευμα της Kölner-Stadt-Anzeige, που παρατηρεί ότι η ΕΡΤ «ήταν πάντα εργαλείο της εκάστοτε κυβέρνησης». Μετά από κάθε κυβερνητική αλλαγή, «δεν άλλαζαν μόνο κάτοχο τα υψηλά πόστα. Ακόμη και για την ειδικότητα του παρουσιαστή, του συντάκτη και του ανταποκριτή αποφασιστικό ρόλο έπαιζε η κομματική ταυτότητα» επισημαίνει η γερμανική εφημερίδα, προσθέτοντας ότι «η δημοσιογραφική αξιοπιστία των κρατικών καναλιών δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλη. Ωστόσο, πραγματικά ανεξάρτητα δεν είναι ούτε τα ιδιωτικά κανάλια, που στην πλειονότητά τους βρίσκονται στα χέρια επιχειρηματιών, οι οποίοι με τα ΜΜΕ που κατέχουν προσπαθούν να διασφαλίσουν πολιτική επιρροή».

Wiener Zeitung: Ο Σαμαράς ρισκάρει τα πάντα

Με τον τίτλο «Ο Αντώνης Σαμαράς ρισκάρει τα πάντα» δημοσιεύεται στην αυστριακή Wiener Zeitung ανταπόκριση από την Αθήνα, Το δημοσίευμα παρατηρεί, μεταξύ άλλων: «Αβέβαιο παραμένει το μέλλον της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης στην Ελλάδα, το σίγουρο όμως είναι ότι αν παραμείνει κλειστή, θα κοστίσει ακριβά στο ελληνικό κράτος». Η ανταπόκριση αναφέρεται στην έντονη αντίδραση του Ευάγγελου Βενιζέλου στις φήμες ότι ο πρωθυπουργός ήθελε με την απόφασή του να απειλήσει τους δύο κυβερνητικούς εταίρους με πρόωρες εκλογές. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ τόνισε στις δηλώσεις του ότι το κόμμα δεν φοβάται τις εκλογές, αλλά και ότι η χώρα δεν χρειάζεται νέες εκλογές.

Στις εξελίξεις στην Ελλάδα μετά την απόφαση του πρωθυπουργού για τη διακοπή του σήματος της ΕΡΤ, αναφέρθηκε και η δημόσια αυστριακή τηλεόραση ORF σε ρεπορτάζ που προβλήθηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων το βράδυ της Πέμπτης. Μεταξύ άλλων, έγινε λόγος για μικρότερη από την αναμενόμενη συμπαράσταση των πολιτών στην ΕΡΤ, λόγω και του φόβου για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχουν οι κινητοποιήσεις στον τουρισμό εν μέσω θερινής περιόδου.


in.gr