Νέο πλάνο ιδιωτικοποιήσεων πρόκειται να παρουσιάσει σήμερα στους εκπροσώπους της τρόικας η ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ σε μια προσπάθεια να διασωθεί το φετινό πρόγραμμα μετά το ναυάγιο της ΔΕΠΑ, τον κίνδυνο για ατύχημα στον ΟΠΑΠ και την αβεβαιότητα για την κατάληξη του διαγωνισμού του ΔΕΣΦΑ.

Σύμφωνα με Τα Νέα, η αναδιάταξη του προγράμματος περιλαμβάνει τη συμμετοχή στους βασικούς στόχους της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ με το σκεπτικό ότι μπορεί να περιορίσει την τρύπα στα προσδοκώμενα έσοδα του 2013 (2,6 δισ. ευρώ), κίνηση ωστόσο με με επισης αβέβαιη κατάληξη, καθώς υπάρχουν διαφορετικές πολιτικές γραμμές στα κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση.

Επιπλέον, το νέο πλάνο προβλέπει επιτάχυνση της ιδιωτικοποίησης της ΕΥΔΑΠ με την προκήρυξη διαγωνισμού να τοποθετείται το φθινόπωρο. Ωστόσο και σε αυτήν την περίπτωση αναμένονται αντιδράσεις.

Επιτάχυνση επιχειρείται να υπάρξει επίσης με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ). Η ηγεσία του Ταμείου έχει ήδη συναντηθεί μία φορά με το καναδικό fund Public Sector Pension (PSP) που απέκτησε τον Μάιο το 26,7% της Hochtief Airports και μαζί τον έλεγχο του μάνατζμεντ στο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Τότε οι Καναδοί δεν έκαναν σαφές αν ενδιαφέρονται να πουλήσουν το μερίδιό τους μαζί με το ποσοστό του Δημοσίου (συνολικά 55%). Επίκειται σύντομα νέα συνάντηση.
Ταυτόχρονα, η τρόικα θα ενημερωθεί για την επαναπροκήρυξη με διαδικασίες - εξπρές του διαγωνισμού για τη ΔΕΠΑ αμέσως μόλις τεθούν σε εφαρμογή, προς το φθινόπωρο, τα νέα μέτρα του ΥΠΕΚΑ για τις στρεβλώσεις στην αγορά ηλεκτρισμού, οι οποίες αποτέλεσαν και την αιτία για τα χρέη της εταιρείας. Επιταχύνεται επίσης η διαδικασία αποκρατικοποίησης τόσο των δικτύων ηλεκτρισμού (του ΑΔΜΗΕ, θυγατρική της ΔΕΗ) όσο και των ΕΛΠΕ.

Απαραίτητη όμως προϋπόθεση για να «τρέξουν» τα ΕΛΠΕ, είναι να ολοκληρωθεί η εξαγορά του 66% του ΔΕΣΦΑ από την αζερική Socar. Τα διυλιστήρια πωλούν το 35% του ΔΕΣΦΑ έναντι του 31% που πωλεί το Δημόσιο. Διαψεύδοντας κάθε θετική προσδοκία, η προσφορά της Socar την περασμένη Δευτέρα για το ΔΕΣΦΑ ήταν χαμηλότερη του αναμενόμενου, κινούμενη ακόμη και κάτω από τα επίπεδα των 350 εκατ. ευρώ.

Αυτό σημαίνει πως οι Αζέροι πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, καθώς το 66% του ΔΕΣΦΑ αποτιμάται σύμφωνα με τις πληροφορίες κοντά στα 400 εκατ. «Είμαστε κοντά στην εξαγορά του ΔΕΣΦΑ» επέμεινε πάντως με δηλώσεις του το Σάββατο στο πρακτορείο Reuters ο πρόεδρος της Socar Ροβνάγκ Αμπντουλάγεφ.

«Η διαδικασία των προσφορών για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΣΦΑ τελείωσε και η Socar έχει ξεκινήσει συνομιλίες με την ελληνική κυβέρνηση. Αυτό σημαίνει ότι όλο το σύστημα διανομής φυσικού αερίου της Ελλάδας θα είναι σύντομα στα χέρια μας» δήλωσε ο κ. Αμπντουλάγιεφ.

Πιέσεις αναμένεται να ασκήσει σήμερα η τρόικα στο ΤΑΙΠΕΔ και για την τροπή που πήραν οι διαγωνισμοί του ΟΠΑΠ, και των Κρατικών Λαχείων, όπου παρ' ότι ολοκληρώθηκαν δεν έχουν ακόμη υπογραφεί οι συμβάσεις και επομένως δεν έχουν εισπραχθεί τα τιμήματα.

Πρόκειται για την πώληση του 33% του ΟΠΑΠ όπου πλειοδότησε έναντι 652 εκατ. ευρώ η κοινοπραξία Emma Delta (Μελισσανίδης - Σμετς) και την 12ετή άδεια εκμετάλλευσης των Κρατικών Λαχείων, όπου ανάδοχος ανακηρύχθηκε η κοινοπραξία των ΟΠΑΠ, Intralot Scientific Games έναντι 190 εκατ. ευρώ.

H Emma Delta, ως ο αυριανός ιδιοκτήτης του ΟΠΑΠ, διαφωνεί με τους όρους που είχε συμφωνήσει η σημερινή διοίκηση του Οργανισμού για τα Λαχεία έχοντας αποστείλει εξώδικο. Η διαφωνία της έγκειται αφενός στο γεγονός ότι Intralot και Scientific Games, αν και μέτοχοι μειοψηφίας, έχουν δικαίωμα βέτο στις αποφάσεις του ΔΣ των Λαχείων, αφετέρου επειδή οι τελευταίοι θα είναι και προμηθευτές της νέας εταιρείας. «Αν αλλάξουμε τους όρους, παρανομούμε» απαντά από την πλευρά του το ΤΑΙΠΕΔ.

«Η Emma Delta ήξερε όλα τα παραπάνω καιρό πριν καταθέσει την προσφορά της για τον ΟΠΑΠ», προσθέτουν από το Ταμείο, εκτιμώντας ότι εύκολα ή δύσκολα οι δύο συμβάσεις τελικά θα υπογραφούν.

in.gr