Νέα πρόσωπα για τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης, με επικεφαλής τον αντιπεριφερειάρχη Γιώργο Τσασμαλή, μπαίνουν στη μάχη για την ανάκαμψη του τουριστικού ρεύματος της πόλης.

Πρώτο μέλημα της νέας ομάδας, δεν είναι άλλο από την άμεση επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με την αεροπορική εταιρεία Ryanair. Τα υπέρογκα ποσά που είχαν αρχικά συμφωνηθεί, προκειμένου η αεροπορική εταιρεία να πετά από το αεροδρόμιο της πόλης, προς διάφορους προορισμούς της Ευρώπης, δεν ήταν δυνατόν να καλυφθούν. Οι απαιτήσεις των Ιρλανδών ήταν υπερβολικές και για το 2012 ο Οργανισμός τουρισμού, είχε επιτύχει ένα κούρεμα της τάξεως του 30%.

Για το 2013 η νέα διοίκηση θα επιχειρήσει διαπραγμάτευση με νέους οικονομικούς όρους, που να ανταποκρίνονται στις δυνατότητες της. Ενδεικτικό του υψηλού κόστους των «συνεργασιών» της Ryanair είναι το γεγονός ότι η νέα διοίκηση θα διαπραγματευτεί από μηδενική βάση τη σύμβαση, ώστε να μπορέσει σύντομα να καταστήσει βιώσιμη αυτή τη συμφωνία.

Αυτό, γιατί είναι γνωστό το πόσο «καλά» και με πόσο δεσμευτικούς όρους δένει η Ryanair τους συνεταίρους της σε κάθε χώρα, που συγκεκριμένα στην Ελλάδα είναι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τοπικοί επαγγελματίες του τουρισμού και Ενώσεις του κλάδου.

Να θυμίσουμε άλλωστε τις περιπτώσεις, καταρχήν της Μαγνησίας, όταν η Ryanair ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά ότι, θα διακόψει τις πτήσεις προς το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, με τη δικαιολογία ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας «αθέτησε τη συμφωνία της». Ο λόγος ήταν ότι η αεροπορική εταιρεία ζήτησε να υπογράψει άμεσα νέο συμβόλαιο, για να συνεχίσει να πετά άλλα τρία χρόνια στην περιοχή, με το τίμημα να φτάνει - μαζί με το ΦΠΑ - τα 2 εκατομμύρια ευρώ!

Πέραν του γεγονότος ότι η υπογραφή μιας σύμβασης αυτού του ύψους, μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, είναι αδύνατη, καθώς θα πρέπει να ακολουθηθούν όλες οι νόμιμες διαδικασίες, και το τίμημα ήταν ιδιαίτερα υψηλό καθώς ως γνωστόν η Ryanair ζητά να την πληρώνουν για να έχει παρουσία στα συγκεκριμένα αεροδρόμια. Λέει δηλαδή «πληρώστε με για να αυξήσω τις πωλήσεις μου». Έτσι ο Περιφερειάρχης κ. Αγοραστός διέκοψε τη συμφωνία.

Τον προηγούμενο Μάιο, η αεροπορική εταιρεία προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση στα νησιά Ρόδο και Κω, αφού είχε ανακατέψει τους φορείς και τους επαγγελματίες μεταξύ τους και προσπαθούσε να αποσπάσει την πολυπόθητη υπογραφή του συμβολαίου της, λειτουργώντας απόλυτα στο παρασκήνιο.

Λέγεται ότι η Ryanair αρχικά ζήτησε 1,5 εκατομμύριο ευρώ, αργότερα υποχώρησε στο 1 εκατομμύριο, στη συνέχεια κατέβασε την τιμή στις 800.000. Και, κατά την προσφιλή της τακτική, ζήτησε η σύμβαση να υπογραφεί σε μια νύχτα.

newsbeast.gr