Οι celebrities, ακόμα και ο καιρός πιο ενδιαφέροντα θέματα από την πολιτική... Ποιες λέξεις εξιτάρουν την προσοχή του αναγνώστη;

Σύμφωνα με μια νέα έρευνα του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ, όσοι επιλέγουν για την ενημέρωσή τους κάποιο διαδικτυακό μέσο, τελικά ενημερώνονται περισσότερο για τα τελευταία «κουτσομπολιά» και τις τάσεις της μόδας, παρά για όσα συμβαίνουν στην πολιτική ζωή της χώρας τους.

Αντίθετα, θέματα όπως η οικονομία ή η πολιτική χαρακτηρίζονται ως «βαριά» θέματα και επιλέγουν να τα αποφύγουν και να συνεχίσουν σε κάποια άλλη είδηση, πιο… juicy!

Οι ερευνητές του Bristol University's Intelligent Systems Laboratory ασχολήθηκαν λεπτομερώς με το ποια θέματα έχουν τη μεγαλύτερη αναγνωσιμότητα και κατατάσσονται στα «πιο δημοφιλή» και στα «top stories» κάθε site. Μάλιστα, την έρευνά τους αυτή τη βάσισαν, ακόμα και πάνω στα πλέον δημοφιλή ειδησεογραφικά site της Βρετανίας και των ΗΠΑ, όπως το BBC και τους New York Times.

Η έρευνα, στην οποία ήταν επικεφαλής ο Nello Cristianini, καθηγητής του Artificial Intelligence, εντόπισε ακόμα και τις πιο δημοφιλείς λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούνται στα θέματα, αλλά και στους τίτλους τους, αλλά και τις λιγότερες δημοφιλείς που κάνουν τους αναγνώστες να στραφούν σε άλλο θέμα και εξήγησαν τις επιλογές των αναγνωστών.

Όταν οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ ασχολήθηκαν με το ποια είναι τα πιο… κλικαρισμένα θέματα του Αυστραλιανού site «News.com.au», για παράδειγμα, είδαν ότι τα θέματα που περιείχαν τις λέξεις «γυναίκα», «σεξ», «κορίτσι», «πορνό» και «μητέρα» ήταν τα πιο δημοφιλή!

Οι αναγνώστες του Forbes, επιλέγουν να διαβάσουν θέματα που περιέχουν τις λέξεις «πλουσιότερος», «application», «ο καλύτερος» και «ο χειρότερος», παρά αμιγώς οικονομικές και χρηματιστηριακές ειδήσεις.

Οι ερευνητές επίσης κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι «η συναισθηματικά φορτισμένη χρήση της γλώσσας», αλλά και τα θέματα που αφορούν εγκλήματα, αλλά και τη διασκέδαση είναι αυτά που δεν μπορούν πολλοί να προσπεράσουν, χωρίς να τα κλικάρουν!

Η ομάδα εξέτασε 14 διαφορετικά μεταξύ τους site για μια περίοδο 18 μηνών, προκειμένου να καταλήξει στο μοντέλο που θα έδειχνε τι επιλέγουν οι αναγνώστες να διαβάσουν, ανάμεσα στις χιλιάδες αναρτήσεις που περνούν σε καθημερινή βάση μπροστά από τα μάτια τους.

Παρατήρησαν ποια θέματα δημοσιεύονται στην αρχική σελίδα του εκάστοτε site και ποια από αυτά είναι όντως δημοφιλή παρά τη θέση τους μέσα στον ιστότοπο.

Οι ειδήσεις που αφορούν την επικαιρότητα είναι πολύ πιο ελκυστικές όταν η γλώσσα που χρησιμοποιείται είναι πιο εύκολη και αντικειμενική. Για παράδειγμα, προέκυψε από την έρευνα ότι οι αναγνώστες προτιμούν να ενημερώνονται για την επικαιρότητα από κάποιο tabloid παρά από το BBC.

Θέματα σχετικά με την κοινωνία και την πολιτική, που περιείχαν τις λέξεις «εκλογές», «οικονομία», «επιχειρήσεις» και «πολιτική» και είχαν καθαρά ειδησεογραφικό περιεχόμενο, υστερούν συγκριτικά με τα θέματα που ναι μεν περιέχουν τις παραπάνω λέξεις, αλλά αφορούν κάποια καταστροφή, κάποιο έγκλημα, τη μόδα, ακόμα και τον καιρό!

Όμως, σύμφωνα με τον Popsci, η έρευνα δεν έλαβε υπόψιν της άλλους παράγοντες που κάνουν κάποια θέματα πιο ελκυστικά στο αναγνωστικό κοινό του διαδικτύου. Οι ερευνητές, λοιπόν, δεν έλαβαν υπόψιν τους τον παράγοντα φωτογραφία, που παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στο αν θα κάνει κάποιον απλά να συνεχίσει το scroll down ή να πατήσει το περιζήτητο κλικ!


protothema.gr