Το PlayStation 4 είναι πλέον γεγονός. Με «σάρκα και οστά» όπως λέει ο λαός μας, καθώς στην έκθεση ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας «E3» (Electronic Entertainment Exposition) που λαμβάνει χώρα αυτές τις μέρες στις ΗΠΑ, η νέα κονσόλα της Sony με πλήρη επισημότητα. Με πιο απλά λόγια, η Sony έδειξε την (σχεδόν) τελική μορφή του νέου συστήματος ψυχαγωγίας που θα μας συντροφεύει τα επόμενα χρόνια. Πριν λίγους μήνες, στα τέλη του περασμένου Φλεβάρη, η εταιρεία πραγματοποίησε ένα ειδικό event στο οποίο αποκάλυψε την ύπαρξη του PlayStation 4, αρκετά από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, δυνατότητες και υπηρεσίες, όπως βέβαια και παιχνίδια. Αυτό που όμως δεν έδειξε ήταν το ίδιο το μηχάνημα – κάτι που έκανε σήμερα, Τρίτη 11 Ιουνίου 2013 και ώρα Ελλάδος 04.00 πμ, προς τέρψη των απανταχού gamer του πλανήτη.



Η Sony όμως δεν αρκέστηκε στην αποκάλυψη του design για το PlayStation 4. Απεναντίας, απελευθέρωσε το βαρύ πυροβολικό της, που δεν είναι άλλο από τις ανακοινώσεις περί τιμής, απαγόρευσης χρήσης μεταχειρισμένων παιχνιδιών και απαραίτητης σύνδεσης με το Internet.



Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να σας εντάξουμε στα τεκταινόμενα των τελευταίων ημερών: μια άνευ προηγουμένου θύελλα έχει ξεσηκωθεί παγκοσμίως από τους χρήστες, σχετικά με τις ανακοινώσεις της εταιρείας Microsoft και τη νέα κονσόλα της «Xbox One». Βλέπετε αγαπητοί αναγνώστες, η εν λόγω εταιρεία αποφάσισε να αλλάξει ότι ξέραμε μέχρι τώρα στο τι εστί «ιδιοκτησία» ενός προϊόντος. Κοινώς, όσο αφορά τα παιχνίδια του Xbox One οι χρήστες δεν θα αγοράζουν καθεαυτό το παιχνίδι, όταν πληρώνουν για την απόκτηση του δίσκου Blu-ray, αλλά το «δικαίωμα χρήσης» του. Έτσι, αυτό συνεπάγεται διάφορους ανήκουστους μέχρι σήμερα στο gaming περιορισμούς. Περιορισμούς όπως, η απαραίτητη σύνδεση με το Internet έτσι ώστε το Xbox One να επικοινωνεί με την Microsoft μια φορά το 24ωρο (για έλεγχο των δικαιωμάτων χρήσης), ενώ όταν πηγαίνετε σε κάποιον φίλο σας με το δικό σας παιχνίδι ο έλεγχος γίνεται κάθε μια (1) ώρα. Έτσι, το Xbox One σταματά την αναπαραγωγή παιχνιδιών μέσα σε 24 ώρες απουσίας σύνδεσης στο σπίτι ή σε μια ώρα αν είμαστε στην κονσόλα ενός φίλου. Ανάλογα προβλήματα εγείρονται στην μεταπώληση ενός παιχνιδιού, καθώς αυτή δεν θα είναι επιτρεπτή μεταξύ καταναλωτών, παρά μόνο μεταξύ καταναλωτή και καταστήματος – αρκεί το τελευταίο να συμμετέχει σε ένα ειδικό πρόγραμμα-συμφωνία με την Microsoft.



Ταυτόχρονα, το Xbox One θα είναι κλειδωμένο κατά περιοχή (region locked), που μεταφράζεται ότι ένα αμερικάνικο παιχνίδι δεν θα μπορεί να αναπαραχθεί σε ένα ευρωπαϊκό Xbox One. Όπως θα καταλάβατε δηλαδή, η Microsoft έφερε τα «πάνω – κάτω» στην βιομηχανία των videogame με τις ανακοινώσεις της, προκαλώντας την μέγιστη αρνητική αντίδραση από το σύνολο των gamer, χρηστών αλλά και του δημοσιογραφικού κόσμου. Τέλος, η τιμή του Xbox One είναι στα 499 ευρώ. Γιατί όμως λέμε όλα αυτά περί Xbox One σε ένα άρθρο περί του PlayStation 4; Διότι με αυτόν τον τρόπο είναι πιο εύκολο να αντιληφθείτε αγαπητοί αναγνώστες, το μέγεθος της «ήττας» που επέβαλε η Sony στην Microsoft, εκμεταλλευόμενη την άκρως απωθητική - και αλαζονική κατά πολλούς - εικόνα προς το καταναλωτικό που προέβαλλε η τελευταία.

Λίγα λόγια και σταράτα: ότι ξέραμε για τα παιχνίδια επί 30 έτη (και παραπάνω) θα ισχύει και για το PlayStation 4. Κανένας περιορισμός δεν θα ισχύει, όπως μέχρι και σήμερα δηλαδή, στην χρήση ενός παιχνιδιού ούτε και στην μεταπώληση. Ακολουθεί η επίσημη και άκρως χιουμοριστική διαδικασία δανεισμού ενός παιχνιδιού για το PlayStation 4, από τη Sony.

Ουδεμία υποχρέωση έχει ο καταναλωτής, να συνδέεται με το Internet για να παίξει ένα παιχνίδι. Το PlayStation 4 δεν απαιτεί σύνδεση με το Internet για να παίζει παιχνίδια (εκτός φυσικά από online τίτλους, όπως δηλαδή ισχύει και στο PS3). Κάθε τίτλος δύναται να μεταπωληθεί κατά την όρεξη και επιθυμία του καταναλωτή χωρίς κανένα περιορισμό. Και τέλος το καλύτερο, η τιμή: 399 ευρώ (ο σκληρός δίσκος έχει χωρητικότητα 500GB)!



Περιττό να σας πούμε, ότι το κοινό στην έκθεση E3 ζητωκραύγαζε, όταν ανακοινώθηκαν τα παραπάνω, ενώ μάλιστα μερικοί ενθουσιώδεις προς το βάθος της αίθουσας φώναζαν ρυθμικά «Sony, Sony, Sony!». Είναι πασιφανές πλέον, από τις μαζικές αντιδράσεις του κόσμου, πως οι καταναλωτές λαμβάνουν πάρα πολύ σοβαρά την έννοια της ιδιοκτησίας ενός προϊόντος, καταδικάζοντας την αποστειρωμένη και κατά μια έννοια «δικτατορική» επιβολή από την Microsoft, της αγοράς δηλαδή μόνο του «δικαιώματος χρήσης» για ένα προϊόν, εν προκειμένω ενός videogame.



Το μεγαλύτερο εύρος βέβαια της παρουσίασης του PlayStation 4 αφοσιώθηκε στα videogame όπως ήταν και το αναμενόμενο άλλωστε. Αρκετοί τίτλοι προβλήθηκαν, άλλοι ήδη γνωστοί από την παρουσίαση του Φλεβάρη και άλλοι πρωτοεμφανιζόμενοι, σίγουρα οι περισσότεροι αν όχι όλοι, προκάλεσαν θετική αποδοχή, κυρίως χάρη στα εκθαμβωτικά γραφικά που διαθέτουν, την δράση επί της οθόνης, αλλά και στο ιδιαίτερο story-telling που μπορούν να αποδώσουν, λόγω της υψηλής τεχνικής δύναμης που διαθέτει το PlayStation 4.