Τον Διαδριατικού Αγωγού (TAP) επέλεξε η κοινοπραξία του Shah Deniz ΙΙ για τη μεταφορά του αζέρικου φυσικού αερίου στην Ευρώπη, έναντι του Nabucco West, όπως ανακοίνωσε επισήμως σήμερα το πρωί ο Γκόρντον Μπιρέλ, πρόεδρος της ΒΡ για την περιοχή του Αζερμπαϊτζάν, της Γεωργίας και της Τουρκίας, βασικός μέτοχος της κοινοπραξίας.

\"Εκλεισε:

Στον TAP συμμετέχουν η νορβηγική Statoil, η ελβετική AXPO και η γερμανική E.ON Ruhrgas.

«Είμαι πολύ ευχαριστημένος που επελέγη ο αγωγός TAP για την μεταφορά του αερίου από το Shah Deniz II στην Ευρώπη», δήλωσε ο γενικός διευθυντής του TAP, Κετίλ Τούνγκλαντ, σε συνέντευξη Τύπου στο Μπακού.

«Πρόκειται για το πρώτο και σημαντικό βήμα στο άνοιγμα του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου και, κοιτάζοντας μπροστά, ο Νότιος Διάδρομος Φυσικού Αερίου θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης και στη διασφάλιση της διαφοροποίηση των προμηθειών αερίου στις αγορές της δυτικής και της νοτιοανατολικής Ευρώπης», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Η επιλογή του TAP από τη Shah Deniz II επιβεβαιώνει ότι ο Διαδριατικός Αγωγός είναι οικονομικά και τεχνικά το πιο αναβαθμισμένο σχέδιο για τη μεταφορά του φυσικού αερίου στην Ευρώπη. Η προηγούμενη και η συνεχής υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των διαφόρων εθνικών κυβερνήσεων υπογραμμίζει την σημασία του TAP για την ευρωπαϊκή ενεργειακή ατζέντα.

Ο αγωγός TAP θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται από το 2015. Θα ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα, αφού θα έχει πρώτα διασυνδεθεί με τον επί τουρκικού εδάφους αγωγό TANAP, και κάνοντας μια διαδρομή 478 χλμ. στη βόρεια Ελλάδα, θα περνά στη γειτονική Αλβανία.

Από κει θα βυθίζεται μέχρι και τα 810 μέτρα κάτω από τη θάλασσα της Αδριατικής και θα καταλήγει στις ακτές της Ιταλίας.

Προχθές, υπεγράφη η συμφωνία για τη φιλοξενούσα χώρα (Ηοst Government Agreement) μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και του TAP, ήτοι η τελική διαδικασία, η οποία χαρακτηρίζει το καθεστώς, που θα διέπει τη λειτουργία του αγωγού.

Η συμφωνία υπεγράφη από τον υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, τον υφυπουργό Ενέργειας, Μάκη Παπαγεωργίου, και από τον επικεφαλής του TAP, Kjetil Tungland.

Ο αγωγός, μια επένδυση ύψους 1,5 δισ. ευρώ στην Ελλάδα θα μεταφέρει από το 2019 ποσότητες αζέρικου αερίου. Σε πρώτη φάση αυτές θα ανέρχονται σε 10 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, με δυνατότητα αύξησης ακόμη και στα 20 δισ. κ.μ. Ο «δρόμος» αυτός θα δώσει μία ακόμη εναλλακτική προμήθεια φυσικού αερίου στην ΕΕ.

Εκτός όμως από το ύψος της επένδυσης, τα άλλα απτά οφέλη για τη χώρα μας είναι η δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας και η επανεκκίνηση κλάδων της οικονομίας. Οι διαχειρίστριες εταιρείες του έργου εκτιμούν ότι αυτές θα ανέλθουν στη φάση της κατασκευής περί τις 2.000, ενώ οι έμμεσες θέσεις θα είναι 10.000.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook