«Περίεργη», όπως τη χαρακτηρίζει η εφημερίδα «Τα Νέα», είναι η διαδρομή του σκάφους «Iliatoras of London» της οικογένειας Καμμένου, το οποίο έως πρόσφατα ανήκε σε offshore εταιρείες με έδρες φορολογικούς παραδείσους ανά τον κόσμο, σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας.  

Ο αρθρογράφος κάνει λόγο για «συντονισμένη προσπάθεια να αποκρυβεί ποιος είναι ο πραγματικός ιδιοκτήτης του σκάφους όχι μόνο για πολιτικούς, αλλά και για φορολογικούς λόγους» και επισημαίνει πως η έρευνα αφήνει έκθετους τόσο τον πρόεδρο των Ανεξάρτητων Ελλήνων Πάνο Καμμένο όσο και τον πατέρα του Ηλία.

Σύμφωνα πάντα με «Τα Νέα», από τη διασταύρωση των φορολογικών στοιχείων των εμπλεκομένων προκύπτει τεκμήριο για το 18μετρο σκάφος που δηλώθηκε για πρώτη φορά το 2010. Στοιχείο που καταρρίπτει τη δήλωση του Π. Καμμένου πως ο πατέρας του κατέχει το σκάφος από το 1993 και πως είναι δηλωμένο και φορολογημένο στις ελληνικές Αρχές.

Η εφημερίδα επισημαίνει πως από την έρευνά της προκύπτουν δύο σοβαρά στοιχεία:

-σε επίσημη έκθεση εταιρείας εκτιμητών που κλήθηκε το 2007 να αποτιμήσει το σκάφος, για πρώτη φορά αναφέρεται ως ιδιοκτήτης ο Π. Καμμένος

-ένα χρόνο αργότερα εξοφλείται από την υπεράκτια εταιρεία που φερόταν ως ιδιοκτήτρια του σκάφους δάνειο που είχε χορηγηθεί για το «Iliatoras of London». Το ίδιο διάστημα η offshore παρουσίαζε μηδενική οικονομική δραστηριότητα. «Ποιος πλήρωνε τις δόσεις του δανείου;», διερωτάται η εφημερίδα.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εφημερίδας, η ιδιοκτήτρια εταιρεία του σκάφους είχε ως διευθυντές τέσσερα πρόσωπα που διαχειρίζονται 10.000 offshore, τουλάχιστον στα χαρτιά.

«Το βασικό και έυλογο ερώτημα που προκύπτει», σημειώνεται στο άρθρο, «είναι τι συνέβαινε επί 17 χρόνια, από το 1993 έως το 2010, οπότε φέρεται να δηλώνεται από τον Ηλία Καμμένο τεκμήριο για το εν λόγω σκάφος, με το ιδιοκτησιακό και φορολογικό καθεστώς του 'Iliatoras of London';»


Η διαδρομή του σκάφους

1996: Ιδρύεται στη Νήσο Μαν η Cass Corporation ιδιοκτήτρια εταιρεία του σκάφους. Τον Ιούλιο του ίδιου έτους μπαίνουν διευθυντές ο Φίλιπ Κρόσοου και ο Τζέιμς Γκάρσικ που συνδέονταν με 8.100 υπεράκτιες.

1998: Αναλαμβάνουν δύο νέοι διευθυντές που συνδέονται με 1.600 υπεράκριες.

2000: Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 η Cass αναγγέλλει πως ο Ηλίας Καμμένος είναι διευθυντής του σκάφους και ο Πάνος Καμμένος, καπετάνιος.

2007: Οι μετοχές της Cass μεταβιβάζονται στη Fiden Nominees μία εταιρία παροχής υπρεσιών οφσορ. Ένα μήνα μετά εκτιμητής σε έκεθση του χαρακτηρίζει τον Π. Καμμένο ως ιδιοκτήτη. Η αξία εκτιμάται σε 600.000 ευρώ.

2008: Η Cass εμφανίζεται να εξοφλεί ενυπόθηκο δάνειο επί του σκάφους, ενώ δεν είχε καμία δραστηριότητα. Την ίδια χρονιά ο Ηλίας Καμμένος εμφανίζεται να δηλώνει αγορά σκάφους.

2009: Η οφσορ διαγράφεται και ο Ηλίας Καμμένος αρχίζει να καταβάλλει τέλη ελιμενισμού.

Σε βίντεο που χρονολογείται από το 2010 και αποτελεί μέρος DVD που διανεμήθηκε με μηνιαίο πειοδικό και το οποίο επαναφέρει μέσω φωτογραφιών η εφημερίδα, ο Π. Καμμένος αποβιβάζεται από το σκάφος σε λιμανάκι της Κύθνου με λευκό παντελόνι και μαύροι μπλούζα. Μετά την αποβίβαση ετοιμάζει με χαλαρή διάθεση σούσι με αστακό και μαγιάτικο για τους φίλους του.

Απαντώντας ο Π. Καμμένος μέσω twitter τονίζει: «Σταύρο Ψυχάρη, όπως είπα στην διαμεσολαβητή σου: ούτε αποσύρω τις αγωγές εναντίον σου ούτε στηρίζω με αντάλλαγμα τον γιό σου για Δήμαρχο».

newsbeast.gr