Οι πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή κάνουν κακό στα μάτια σας με αποτέλεσμα στο τέλος να τα αισθάνεστε βαριά, ξηρά, κουρασμένα.

Μπορείτε όμως να τα προστατέψετε με 3 απλά βήματα.


1. Ο κανόνας 20 – 20 – 20

Όταν κοιτάμε την οθόνη του υπολογιστή έχει υπολογιστεί ότι ανοιγοκλείνουμε τα μάτια μας λιγότερο κατά 2/3 το λεπτό. Αυτή η ασυναίσθητη συνήθεια στεγνώνει τα μάτια και τους προκαλεί ερεθισμό, καθώς μειώνει το επίπεδο υγρασίας τους και τα καταπονεί.

Εδώ έρχεται λοιπόν ο κανόνας 20 – 20 – 20. Τι σημαίνει αυτό; Να κοιτάζετε κάτι τουλάχιστον 20 μέτρα μακριά, για 20 δευτερόλεπτα ή παραπάνω, κάθε 20 λεπτά.

Με αυτό τον τρόπο μειώνετε την καταπόνηση των ματιών σας από την πολύωρη εργασία μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή.


2. Βρείτε τη δική σας γραμματοσειρά

Μπορεί η Times New Roman να είναι προεπιλεγμένη γραμματοσειρά σας, αλλά στην οθόνη του υπολογιστή μπορεί τελικά να είναι πιο κουραστική για τα μάτια σας απ’ ότι νομίζετε. Με τις «μικροσκοπικες ουρές» στο τέλος των γραμμάτων (serifs), υπάρχει περίπτωση να επιβραδύνει την αναγνώριση των λέξεων και να σας αναγκάζει να κοιτάζετε πιο έντονα και πιο πολύ την οθόνη.

Γραμματοσειρές, όπως η Arial και η Verdana, οι οποίες δίνουν περισσότερο χώρο μεταξύ των γραμμάτων μπορεί να κάνει τις λέξεις να εμφανίζονται με μεγαλύτερη ευκρίνεια και άρα πιο εύκολες στο διάβασμα.


3. Διατηρείτε την οθόνη σας καθαρή

Κάθε φορά που βλέπουμε μια εικόνα από κοντά, τα μάτια μας εστιάζουν για να τη φέρουν στο προσκήνιο. Αν τώρα ο υπολογιστής σας καλύπτεται από δακτυλιές, σκόνη κτλ το να εστιάσεις γίνεται ακόμη πιο δύσκολο, καταπονεί τα μάτια και προκαλεί μέχρι και χρόνιους πονοκεφάλους. Καθαρίστε καθημερινά και σχολαστικά λοιπόν την οθόνη σας με το ειδικό πανάκι για να κάνετε μια μεγάλη χάρη στα μάτια σας.

healthpress.gr