Την έντονη αντίδραση του δημάρχου Κώστα Μαμουλάκη προκαλεί το ενδεχόμενο κατάργησης του δημοτικού σχολείου Καβροχωρίου.

Στην επιστολή που απευθύνει στον Υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο, ο δήμαρχος Κώστας Μαμουλάκης παραθέτει τα δημογραφικά στοιχεία της περιοχής, τον ρυθμό ανάπτυξης που υπάρχει, την άριστη κατάσταση στην οποία βρίσκεται το σχολείο, καθώς και συγκριτικά στοιχεία βάση των οποίων ο αριθμός των παιδιών που φοιτούν στο συγκεκριμένο σχολείο, είναι πολλαπλάσιος από εκείνο σχολικών μονάδων άλλων δήμων, που διατηρούν την αυτονομία τους.

Με την επιστολή αυτή, ο Κ. Μαμουλάκης ζητάει από τον Υπουργό να καθορίσει άμεσα μια συνάντηση, προκειμένου να του εκθέσει κι από κοντά τα παραπάνω και να καταθέσει τις απόψεις της δημοτικής αρχής για την μεταρρυθμιστική προσπάθεια, μέσα από την αποκέντρωση, την αξιολόγηση του συστήματος καθώς και τη θεσμοθέτηση και ενίσχυση των προϋποθέσεων συνεργασίας των Ο.Τ.Α. με τους εκπαιδευτικούς φορείς.

Αναλυτικά η επιστολή:

"Κύριε Υπουργέ,

Σχετικά με το παραπάνω θέμα και συγκεκριμένα το ενδεχόμενο κλείσιμο του Δημοτικού Σχολείου Καβροχωρίου θα ήθελα να σας γνωρίσω τα εξής:

Το συνολικότερο ζήτημα της αποκέντρωσης, οργάνωσης και διοίκησης του εκπαιδευτικού συστήματος, δεν μπορεί να εξετασθεί και να αναλυθεί αποκομμένο από τις οικονομικές, κοινωνικές και τοπικές συνθήκες που επικρατούν στους πρωτοβάθμιους Ο.Τ.Α. που έχουν προκύψει μετά την πρόσφατη διοικητική μεταρρύθμιση.

Στα πλαίσια αυτά, λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές ανάγκες εκπαίδευσης κάθε περιοχής του δήμου μας, βάσει αντικειμενικών κοινωνικό-οικονομικών ιδιαιτεροτήτων και γεωγραφικών συνθηκών και λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τις υφιστάμενες κτιριακές υποδομές του Δήμου, καθώς επίσης και το γεγονός ότι βασικά ζητήματα της εκπαίδευσης των μαθητών ανήκουν πλέον στην αρμοδιότητα μας, θα θέλαμε να καταγράψουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την αντίθεση μας στο ενδεχόμενο κατάργησης του Δημοτικού Σχολείου Καβροχωρίου.

Ο οικισμός του Καβροχωρίου απέχει λίγα χιλιόμετρα από την πόλη του Γαζίου που αποτελεί την έδρα του δήμου Μαλεβιζίου. Η κατάργηση της ανωτέρω πρωτοβάθμιας σχολικής μονάδας δεν είναι αποδεκτή για τους παρακάτω λόγους:

Η περιοχή του Καβροχωρίου αναπτύσσεται οικιστικά και δημογραφικά και αποτελεί προορισμό πρώτης κατοικίας για τους κατοίκους του πολεοδομικού συγκροτήματος Ηρακλείου – Γαζίου.

Οι εκτιμήσεις μας με βάση τα δημογραφικά στοιχεία του δήμου είναι ότι, σε χρονικό ορίζοντα ενός έτους, το Δημοτικό Καβροχωρίου θα λειτουργεί ως διθέσιο δημοτικό σχολείο με μεγάλο αριθμό μαθητών.

Το κτιριακό συγκρότημα που στεγάζει το σχολείο είναι σε άριστη κατάσταση και μπορεί να ανταπεξέλθει στις ανάγκες της εκπαίδευσης των μαθητών,ενώ σε άλλες περιπτώσεις μεγάλος αριθμός μαθητών του οικισμού Γαζίου, λόγω έλλειψης σχολικών κτιρίων, μεταφέρεται εκτός δήμου Μαλεβιζίου και συγκεκριμένα στον δήμο Ηρακλείου.

Στο Δήμο Μαλεβιζίου γίνεται τεράστια προσπάθεια από την Δημοτική Αρχή να συγκρατηθεί ο πληθυσμός της περιφέρειας και να αναζωογονηθεί η κοινωνική και οικονομική ζωή των οικισμών και δεν είναι δυνατόν να θυσιάζονται οι εκπαιδευτικές ανάγκες δεκάδων παιδιών, κλείνοντας σχολεία της υπαίθρου και συγκεντρώνοντας τους «άστεγους» μαθητές των καταργηθέντων σχολείων στο κέντρο, επιτείνοντας με αυτό τον τρόπο το δεδομένο πρόβλημα υπερπληθυσμού πολλών σχολικών συγκροτημάτων και τα οποία στην πλειονότητά τους «πάσχουν» από κτιριακές εγκαταστάσεις.

Συγκριτικά ο αριθμός των παιδιών που φοιτούν στο Δημοτικό Σχολείο Καβροχωρίου είναι πολλαπλάσιος με εκείνο των σχολικών μονάδων άλλων δήμων, που διατηρούν την αυτονομία τους, ενώ το Δημοτικό Σχολείο Καβροχωρίου θίγεται από το σχεδιασμό των αλλαγών - καταργήσεων των πρωτοβάθμιων Σχολ. Μονάδων της προτεινόμενης Κοινής Υπουργικής απόφασης ( Κ.Υ.Α.).

Τελειώνοντας, θα ήθελα να σας παρακαλέσω να ορίσετε, το συντομότερο δυνατό, συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας προκειμένου να έχουμε την δυνατότητα να συζητήσουμε διεξοδικά το ανωτέρω θέμα και να καταθέσουμε τις απόψεις μας για την μεταρρυθμιστική προσπάθεια στον τομέα της εκπαίδευσης, μέσα από την αποκέντρωση, την αξιολόγηση του συστήματος καθώς και τη θεσμοθέτηση και ενίσχυση των προϋποθέσεων συνεργασίας των νέων Ο.Τ.Α. με τους εκπαιδευτικούς φορείς.

Με την βεβαιότητα ότι θα εξετάσετε το παραπάνω θέμα ευχαριστούμε εκ των προτέρων. "