Ο Lewis Hamilton κατέκτησε μια εντυπωσιακή νίκη σε έναν καταπληκτικό αγώνα στρατηγικής, όπου τα ελαστικά έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία δράσης στην πίστα και ιδιαίτερα στους τελευταίους γύρους, με μια καταπληκτική μονομαχία για τη νίκη. Ο Βρετανός, που παραλίγο να εκκινήσει από το pit lane, επειδή ο κινητήρας της McLaren του είχε πλημμυρίσει από βενζίνη, είχε ένα κακό πρώτο stitnt, ωστόσο, η στρατηγική που είχε επιλέξει από εχθές, διατηρώντας ένα καινούργιο σετ μαλακών ελαστικών για την Κυριακή, απέδωσε στον αγώνα, όπου πραγματοποίησε απολαυστικά προσπεράσματα επί πολλών κορυφαίων συνδυασμών.



Οι τελευταίοι γύροι παρείχαν συναρπαστικές μάχες και πλήρη ανατροπή της κατάταξης, καθώς η διαφορετική ηλικία των ελαστικών δημιούργησε μεγάλες διαφορές απόδοσης μεταξύ των μονοθεσίων.
 
Ο Sebastian Vettel τερμάτισε δεύτερος, καθώς η Red Bull επέλεξε στρατηγική δυο pit stop για τον οδηγό της κατά τη διάρκεια του αγώνα, βασισμένη στο γεγονός ότι έπειτα από την κακή εκκίνηση που έκανε ο Γερμανός, είχε βρεθεί πίσω και από τις δυο McLaren.

Ο Vettel ανέφερε ότι θα έπρεπε να έχει κάνει μεγαλύτερο δεύτερο stint και ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner πιστεύει ότι η στρατηγική δε λειτούργησε για 4 μόλις γύρους, όσοι απέμεναν μέχρι την καρό σημαία δηλαδή, όταν ο Hamilton προσπέρασε τον Γερμανό για την πρωτοπορία. Ωστόσο, ο Vettel περιόρισε τις ζημιές του στο ελάχιστο, παρά το γεγονός ότι στο δεύτερο μισό του αγώνα δε λειτουργούσε ούτε το KERS αλλά ούτε και ο ασύρματος του μονοθεσίου του.
 
Ο Mark Webber πραγματοποίησε μια εντυπωσιακή ανάκαμψη από τη 18η θέση εκκίνησης για να συμπληρώσει το βάθρο και να τερματίσει ακριβώς πίσω από τον poleman team mate του, υιοθετώντας μια επιθετική «αντεστραμμένη» στρατηγική, αφού χρησιμοποίησε στο πρώτο stint τη σκληρή γόμα. Ωστόσο, έχοντας αποκλειστεί από το Q1 εχθές, ο Αυστραλός είχε στη διάθεσή του τρία σετ φρέσκων μαλακών ελαστικών, τα οποία τον βοήθησαν να αναρριχηθεί στην κατάταξη και να προλάβει να κλέψει την τελευταία θέση στο βάθρο από τον Jenson Button, στον προτελευταίο γύρο και να τερματίσει μόλις 7,5 δλ. πίσω από το νικητή.
 
Ο Βρετανός οδηγός της McLaren βρέθηκε επικεφαλής έπειτα από την εκκίνηση, αλλά δεν κατάφερε να ανέβει στο βάθρο, αντιμετωπίζοντας προβλήματα υπέρμετρης φθοράς με τα πίσω ελαστικά του. Ο Button δημιούργησε μια αστεία στιγμή, όταν πέρασε μέσα από το pit box της Red Bull στο πρώτο του pit stop, επειδή κοίταζε το τιμόνι του όταν βρισκόταν στο pit lane...
 
Ο Nico Rosberg τερμάτισε τον αγώνα στην 5η θέση, έχοντας ξεκινήσει τα pit stop του νωρίτερα από τους υπόλοιπους κορυφαίους συνδυασμούς, κάτι που τον έφερε επικεφαλής στο μέσο του αγώνα. Η Mercedes ήταν σαφώς βελτιωμένη στην Κίνα και ο Γερμανός ίσως θα μπορούσε να έχει τερματίσει μια θέση πιο ψηλά, αν δεν είχε χάσει τα φρένα 11 γύρους πριν τον τερματισμό στη στροφή 14, ενώ είχε ήδη περάσει εμπρός από τον Felipe Massa. O Rosberg κατάφερε να περάσει ξανά τον Βραζιλιάνο στη συνέχεια, αλλά δεν ανέκτησε ποτέ τη θέση που έχασε στον 45ο γύρο από τον Button.
 
Οι δυο Ferrari τερμάτισαν ανάμεσα στις δυο Mercedes, με τη Scuderia να επιλέγει στρατηγική 2 pit stop για τους οδηγούς της, υπερεκτιμώντας ίσως την ανταγωνιστικότητα της 150ο Italia στον αγώνα και το ρυθμό με τον οποίο καταπονεί τα ελαστικά της. Στην εσωτερική μάχη των δυο οδηγών της ομάδας του Maranello, ο Felipe Massa έκανε πολύ καλύτερο αγώνα από τον Fernando Alonso. Ο Βραζιλιάνος βρισκόταν στη 2η θέση αφότου οι κορυφαίοι συνδυασμοί είχαν ολοκληρώσει τα pit stop τους, ωστόσο το μειονέκτημα των παλιών ελαστικών ήταν εμφανές στους τελευταίους γύρους. Τον αγώνα του Alonso έπληξε και το γεγονός ότι στο πρώτο του stint άργησε ένα γύρο να αλλάξει ελαστικά και βρέθηκε πίσω από τονη Schumacher, χάνοντας πάρα πολύ χρόνο.
 
Ο Michael Schumacher ήταν ο πιο δύσκολος άνθρωπος να προσπεράσει κανείς στην πίστα (όπως ανακάλυψε και ο Webber) λόγω της υψηλής τελικής ταχύτητας της Mercedes και της γνωστής μαχητικότητας του Γερμανού, ο οποίος βρέθηκε στην αντίθετη θέση στους τελευταίους γύρους, πιέζοντας ασφυκτικά τον Alonso για την 7η θέση, χωρίς να καταφέρει τελικά να την εξασφαλίσει. Ο Vitaly Petrov με τη Renault τερμάτισε στην ίδια θέση από την οποία εκκίνησε (9ος), ακολουθώντας στρατηγική δυο pit stop, όπως και ο Kamui Kobayashi, που συμπλήρωσε τη βαθμολογούμενη δεκάδα.
 
O σημερινός αγώνας ήταν ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της μορφής που έχουν πάρει οι φετινοί αγώνες, με τα ελαστικά της Pirelli να διαδραματίζουν τον κυρίαρχο ρόλο στην εξέλιξη των πραγμάτων, με το DRS και το KERS να παίζουν το ρόλο τους, παρά το γεγονός η FIA είχε μειώσει εχθές τη ζώνη χρήσης της κινητής πίσω αεροτομής περίπου 130 μέτρα. Στην Κίνα, είδαμε μεγάλες μάχες καθ΄ όλη τη διάρκεια του αγώνα, αλλά το πιο εκπληκτικό ήταν αυτό που έγινε στους τελικούς γύρους. Δεκαέξι γύρους πριν την καρό σημαία, όλοι οι κορυφαίοι συνδυασμοί είχαν ολοκληρώσει τα pit stop τους. Η κατάταξη είχε διαμορφωθεί ως εξής: Vettel, Massa, Rosberg, Hamilton, Button, Alonso, Webber, Schumacher. Μέσα στους τελευταίους γύρους, είδαμε τουλάχιστον 10 προσπεράσματα στις 8 πρώτες θέσεις, για να διαμορφωθεί η τελική κατάταξη ως εξής: Hamilton, Vettel, Webber, Button, Rosberg, Massa, Alonso, Schumacher.
 
Tα πολλαπλά προσπεράσματα, οφείλονταν στη διαφορετική ηλικία των ελαστικών και στην περίπτωση του Webber και τη διαφορετική γόμα, καθώς ο Αυστραλός είχε ένα καινούργιο σετ μαλακών Pirelli για τους τελευταίους γύρους, σε αντίθεση με τους αντιπάλους του που είχαν σκληρά γηραιότερα ελαστικά. Με τη βοήθεια του DRS και του KERS (ή την έλλειψη του δεύτερου στην περίπτωση των Red Bull), αλλά κυρίως λόγω της κατάστασης των ελαστικών, τα προσπεράσματα γίνονταν το ένα μετά το άλλο, καθώς οι αμυνόμενοι οδηγοί δεν είχαν συνήθως τα μέσα να υπερασπιστούν τη θέση τους.
 
Η εκκίνηση ήταν κρίσιμη για την έκβαση του αγώνα. Ο Vettel ανέφερε ότι η αριστερή πλευρά της πίστας, στην οποία βρισκόταν η θέση της pole, δεν ήταν η καλύτερη σήμερα. Το ξεκίνημα του Γερμανού ήταν κακό και επέτρεψε στις McLaren να περάσουν μπροστά. Πάνω στο γεγονός αυτό βάσισε αργότερα η Red Bull τη στρατηγική δυο pit stop που ακολούθησε, καθώς έπρεπε να κάνει κάτι διαφορετικό για να ανακτήσει τις χαμένες θέσεις.
 
Ο Button έκανε… δώρο την πρωτοπορία στον Vettel στο πρώτο pit stop. Η McLaren κάλεσε τον Βρετανό στα pits της στο 13ο γύρο, ωστόσο αυτός μπήκε στο pit lane στον 14ο. Σα να μην έφτανε αυτό, επειδή ο Button κοίταζε τις ενδείξεις στην οθόνη του τιμονιού του, έστριψε κατά λάθος στο pit box της Red Bull (που περίμενε τον Vettel) και παραλίγο να σταματήσει εκεί, πριν καταλάβει ότι δε βρίσκεται μεταξύ των μηχανικών της ομάδας του! Ο Button έχασε πολύτιμα δευτερόλεπτα και ο Vettel πέρασε μπροστά του μέσα στο pit lane.
 
Καθυστερώντας το pit stop του, ο Button έβγαλε εκτός προγράμματος την McLaren και δημιούργησε δυσκολίες στον team mate του. Ο Vettel είχε προλάβει πριν μπει στα pits, να προσπεράσει τον Hamilton, του οποίου τα ελαστικά είχαν ήδη πάρει την κάτω βόλτα. Παραμένοντας ένα ακόμα γύρο στην πίστα, ο Βρετανός έχασε πολύτιμο χρόνο και μια ακόμα θέση, από τον Massa.
 
Όταν κατακάθισε η… σκόνη από τον πρώτο γύρο pit stop, o Rosberg είχε βρεθεί επικεφαλής (από την 4η θέση), έχοντας πραγματοποιήσει το pit stop του δυο γύρους πριν τους πρώην προπορευόμενούς του. Μάλιστα, ο Γερμανός είχε προλάβει να αναπτύξει διαφορά 5,6 δλ. από τον Vettel, που ήταν πλέον 2ος, ακολουθούμενος από τους Button, Massa, Hamilton, Schumacher και Alonso.
 
Έπειτα από το δεύτερο stint, άρχισαν να διαφαίνονται και οι διαφορές στη στρατηγική, με τον Vettel και τις Ferrari να επιλέγουν να σταματήσουν μονάχα δυο φορές στα pits, σε αντίθεση με τους αντιπάλους τους, που επέλεξαν να αλλάξουν ελαστικά τρεις φορές. Ο Vettel είχε ήδη χάσει επικοινωνία μέσω του ασυρμάτου πριν το δεύτερο pit stop του, χάνοντας και πολύτιμη πληροφόρηση όσον αφορά την πρόοδο των αντιπάλων του και τη διαχείριση των ελαστικών, του φορτίου καυσίμου κτλ. Η Red Bull χρησιμοποιούσε τις πατροπαράδοτες πινακίδες για τα βασικότερα μηνύματα που είχε να δώσει στον οδηγό της.
 
Στο δεύτερο pit stop του, ο Hamilton τοποθέτησε το σετ μαλακής γόμας που δεν είχε χρησιμοποιήσει στις κατατακτήριες δοκιμές και ξεκίνησε την αντεπίθεσή του. Στον 36ο γύρο, ο Hamilton εκμεταλλεύτηκε το DRS για να πλησιάσει τον team mate του και στην επόμενη ευθεία, στην προσέγγιση για την πρώτη στροφή, βούτηξε στην εσωτερική του Button, ο οποίος εξεπλάγη που τον είδε εκεί καθώς έστριβε και αναγκάστηκε να κόψει το τιμόνι αντίθετα, για να αποφύγει τη σύγκρουση! Μάλιστα, όλα αυτά συνέβησαν αφότου η McLaren είχε συμβουλεύσει τον Hamilton να προφυλάξει τα ελαστικά του. Ο 26χρονος Βρετανός είχε καταφέρει να κάνει το σετ καινούργιων ελαστικών να διαρκέσει 13 γύρους, περισσότερο δηλαδή από την πλειονότητα των αντιπάλων του.
 
Έπειτα από το τρίτο του pit stop, o Rosberg (που βρισκόταν επικεφαλής) επέστρεψε στην πίστα ακριβώς μπροστά από τον Hamilton. Παρά το γεγονός ότι η Mercedes είχε κρύα ελαστικά, o Γερμανός κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τη McLaren. Όχι όμως για πολύ, ο Rosberg, όντας αναγκασμένος να εξοικονομήσει καύσιμα, άνοιξε την πόρτα στην 6η στροφή (στον 42ο γύρο) και ο Hamilton απέσπασε την 3η θέση.
 
Σειρά είχε ο Felipe Massa, στον 45ο γύρο. Ο Βραζιλιάνος προσπάθησε να αντισταθεί αλλά δε μπορούσε να κάνει τίποτα ενάντια στην εφοδιασμένη με πιο φρέσκα ελαστικά McLaren. To μοναδικό πράγμα που χώριζε πλέον τον Hamilton από την πρωτοπορία ήταν ο Vettel. O Hamilton διέθετε ελαστικά που είχαν κάνει 6 γύρους λιγότερους από το σετ της Red Bull του Γερμανού, και κάλυψε άμεσα τη διαφορά 5 δλ. που τους χώριζε.
 
Το KERS της Red Bull του Vettel είχε ήδη πάψει να λειτουργεί, αφαιρώντας ακόμα ένα όπλο υπεράσπισης του Γερμανού στην πίσω ευθεία, όπου ο Hamilton μπορούσε να χρησιμοποιήσει το DRS. Η ανωτερότητα των ελαστικών της McLaren δεν έδωσε ελπίδες στον Vettel, ο οποίος δεν ήθελε να χάσει πολύ χρόνο μονομαχώντας με τον Hamilton, για να μην επιτρέψει στον Button να τον πλησιάσει.
 
Τέσσερις γύρους πριν την καρό σημαία, ο Hamilton διεκπεραίωσε το προσπέρασμα που του εξασφάλισε τη νίκη. Προς στιγμή, φάνηκε ότι ο Vettel θα αναγκαζόταν να παλέψει και με τον Button, αλλά ο Βρετανός ήταν αυτός που βρέθηκε να υπερασπίζεται τη θέση του, από την άλλη Red Bull! O Webber, παρά το γεγονός ότι δεν είχε KERS, με φρέσκα μαλακά ελαστικά, είχε ήδη προσπεράσει τις δυο Ferrari και τον Rosberg μέσα σε 9 γύρους και στον προτελευταίο, πέρασε εμπρός και από την McLaren του Button, για να ανέβει για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο.
 
Δεδομένου ότι τα πράγματα ήταν πολύ άσχημα για τον Webber στο πρώτο stint (με τη σκληρή γόμα), όπου πάλευε με Sauber και Williams για τη 15η θέση, το αποτέλεσμα ήταν ανέλπιστο, δεδομένου του καταστροφικού Σαββάτου που είχε ο Αυστραλός.
 
O πιο χαρούμενος άνθρωπος στο βάθρο όμως, ήταν φυσικά ο Hamilton, o οποίος είχε να νικήσει αγώνα από τον περασμένο Αύγουστο (στο Βέλγιο) και χαρακτήρισε τον αγώνα του ως έναν από τους καλύτερους της καριέρας του. Τα πράγματα θα μπορούσαν να έχουν εξελιχθεί εντελώς διαφορετικά, όταν μόλις 15 λεπτά πριν την εκκίνηση η McLaren αντιλήφθηκε ότι το μονοθέσιο του Hamilton δεν έπαιρνε μπροστά, επειδή είχε πλημμυρίσει στα καύσιμα. Οι μηχανικοί πρόλαβαν όπως-όπως να αποστραγγίξουν την περίσσια βενζίνη από το μονοθέσιο και να το βγάλουν στην πίστα (με μέρη του αμαξώματος να λείπουν), μόλις 30 δευτερόλεπτα πριν ανάψει το κόκκινο φως στο pit lane. Aν ο Hamilton δεν το είχε προλάβει, θα είχε εκκινήσει από το pit lane… Οι μηχανικοί τελείωσαν τη δουλειά στο grid της εκκίνησης.
 
Λιγότερο ευχαριστημένος ήταν ο Vettel, που είδε τη νίκη να γλιστράει από τα χέρια του μόλις τέσσερις γύρους πριν την καρό σημαία. Ο Γερμανός δήλωσε ότι θα μπορούσε να έχει κάνει μεγαλύτερο πρώτο stint και ότι έπρεπε να καθυστερήσει περισσότερο το δεύτερο pit stop του. Ωστόσο, πριν μπει στα pits για δεύτερη φορά, o Vettel έχανε πάρα πολύ χρόνο σε σύγκριση με τον Hamilton. Ο Γερμανός δήλωσε ότι το KERS του σταμάτησε να λειτουργεί λίγο μετά το πρώτο pit stop του, που πραγματοποιήθηκε στον 14ο γύρο.
 
Ο Button πιστεύει ότι απλά δεν ήταν αρκετά γρήγορος σήμερα και αντιμετώπισε προβλήματα υπερβολικής φθοράς των πίσω ελαστικών. Το λάθος του στο πρώτο pit stop όμως ήταν παιδαριώδες για έναν παγκόσμιο πρωταθλητή.
 
Ο Nico Rosberg δεν ήταν απόλυτα ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα του αγώνα, καθώς αναγνωρίζει ότι δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο τις δυνατότητες της Mercedes στην Κίνα. Η ομάδα θα αναλύσει τους λόγους γιατί εμφανίστηκε πολύ υψηλότερη κατανάλωση σε σύγκριση με τις προσομοιώσεις αγώνα στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, αφού εκεί πιστεύουν οι άνθρωποί της ότι χάθηκε ο αγώνας. Ο ρυθμός του Rosberg σήμερα ήταν πολύ πιο γρήγορος απ’ ότι την Παρασκευή και κατά συνέπεια, κατανάλωνε περισσότερα καύσιμα. Ο Γερμανός ήταν αναγκασμένος να εξοικονομεί βενζίνη για πολλούς γύρους και δεν είχε τη δυνατότητα να παλέψει ελεύθερα με τους αντιπάλους του. Ο Rosberg έχασε επίσης δυο θέσεις (εκ των οποίων κατάφερε να ανακτήσει μονάχα τη μια) όταν στον 45ο γύρο, προσπέρασε τον Massa στην πίσω ευθεία, αλλά έχασε το φρενάρισμά του για τη φουρκέτα, επιτρέποντας στον Βραζιλιάνο, αλλά και στον Button να τον περάσουν.
 
Ο Felipe Massa χαρακτήρισε το σημερινό Grand Prix ως τον καλύτερο ίσως αγώνα που έχει κάνει από την επιστροφή του στη δράση, έπειτα από το ατύχημα που είχε στην Ουγγαρία το 2008. Ο Βραζιλιάνος δήλωσε ότι το μονοθέσιο ήταν εντελώς διαφορετικό στον αγώνα σε σύγκριση με τις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Massa έχασε πολύ έδαφος με τη σκληρή γόμα, την οποία χρησιμοποίησε για 23 γύρους. Αμφότεροι οι οδηγοί της Ferrari πιστεύουν ότι ακόμα και αν είχαν ακολουθήσει στρατηγική τριών pit stop, δε θα είχε αλλάξει κάτι στο αποτέλεσμα, καθώς ο ρυθμός αγώνα της ιταλικής ομάδας δεν ήταν στο ίδιο υψηλό επίπεδο με τη Μαλαισία. Ο Alonso έκανε τη χειρότερη φετινή εμφάνισή του, χάνοντας πολύ χρόνο πίσω από τον πεισματάρη Schumacher.


4troxoi