Οι θαυμαστές του πολλοί, αλλά ακόμα και αν δεν συμπεριλαμβάνεις το 500ράκι στις επιλογές σου το βλέμμα συμπάθειας θα το κερδίσει. Αν βρεθείς δε έστω για λίγο με το τιμόνι στα χέρια, θα του βγάλεις το καπέλο για την κομψή καμπίνα, τον επικοινωνιακό χαρακτήρα του και την δεμένη αίσθηση που φτιάχνει διάθεση. Η γοητεία της ανοιχτής οροφής είναι ένας ακόμα λόγος να απολαμβάνεις την βόλτα με το Fiat 500C. Ίσως οι αυτοκόλλητες πεταλούδες που διακοσμούσαν (προαιρετικά) τους γοφούς του "δικού μας"¨500C να μην τονίζουν την αρρενωπότητα του οδηγού, όμως αν παραχωρήσετε το τιμόνι σε θηλυκή παρέα θα πετάξει την σκούφια της και θα αποφύγετε τα περιπαικτικά σχόλια. Η Ελένη από το γραφείο, που το είχε καημό το πεντακοσαράκι, μας έβγαλε από την δύσκολη θέση δίχως δεύτερη σκέψη. Έκανε ένα αστραπιαίο βήμα εμπρός και δήλωσε αμέσως εθελοντής για φωτογράφηση! Άλλωστε πάντα παίζει τον ρόλο της η γυναικεία άποψη και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μεγάλο ποσοστό από το ευρύ κοινό που οδηγεί Fiat 500 δεν είναι άντρες.

Σουσάμι άνοιξε…

Το ανοιχτό 500ράκι αναβιώνει στην λογική της πρώτης γενιάς ύστερα από 52 χρόνια, με μαλακή υφασμάτινη οροφή που μαζεύεται πίσω. Για τους φανατικούς της ρετρολατρείας το 500C είναι η πιο προσιτή αναβίωση στην αισθησιακότερη μορφή της.

Το γνώριμο εσωτερικό ήταν αρκετά χαρούμενο για να διαφοροποιηθεί. Μόνο το διακριτικό C, δίπλα στο 500 που στολίζει τη βαμμένη (στο χρώμα του αμαξώματος) φαρδιά λωρίδα στο ταμπλό, το ξεχωρίζει με διακριτικότητα. Και φυσικά τα δυο κουμπιά πίσω από την πλαφονιέρα για τον ηλεκτρικό χειρισμό της κουκούλας. Το 500C χρειάζεται κάτι παραπάνω από 15 δευτερόλεπτα για να ανοίξει-κλείσει την κουκούλα του, κάτι μάλιστα που πραγματοποιεί ακόμα και εν κινήσει, εφόσον η ταχύτητά του δεν ξεπερνά τα 60 km/h. Ανοιχτό ή κλειστό, το 500C παραμένει ευχάριστο για τον οδηγό και τους επιβάτες του. Ο αέρας δεν ενοχλεί, αεροδυναμικοί στροβιλισμοί χαϊδεύουν χωρίς να ανακατεύουν το μαλλί, κάτι που θα εκτιμήσουν οι κυρίες που θα το προτιμήσουν. Γενικά η κουκούλα είναι αρκετά πειστική για την κατασκευή και εφαρμογή της αφού δεν θορυβεί, ούτε φουσκώνει στα πολλά χιλιόμετρα.

Τα δραστήρια δυναμικά χαρακτηριστικά του Fiat 500 διατηρούνται ακέραια και στο 500C, δίχως να εμφανίζει ανησυχητικές στρεβλώσεις που θα επηρεάσουν την οδική του συμπεριφορά. Με τον «100άρη» κινητήρα των 1,4 λίτρων το 500C δεν κοπιάζει ιδιαίτερα να αποδείξει τον σβέλτο χαρακτήρα του. Αντεπεξέρχεται στα παραπανίσια κιλά της κατασκευής και το μόνο που ζητάει είναι να τον δουλεύεις ψηλά, γιατί χαμηλά δεν εμφανίζει ιδιαίτερο νεύρο. Μόλις η βελόνα στο στροφόμετρο όμως περάσει τις 4.000 rpm, όπου και η μέγιστη ροπή των 131 Nm, ο ήχος και η όρεξη για επιτάχυνση ξυπνάνε την διάθεση.

Οι 100 ίπποι του ατμοσφαιρικού κινητήρα αρκούν για να προσφέρουν στο χαριτωμένο ελαφρύ πεντακοσαράκι ικανοποιητικές επιδόσεις. Τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 11’’, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 182 km/h. Αν ψάχνουμε λόγους για γκρίνια αυτοί εστιάζονται στην ψηλή θέση οδήγησης, κάτι που δεν ενοχλεί τους μικρόσωμους οδηγούς, στην περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω με κατεβασμένη την κουκούλα και στους περιορισμένους χώρους. Φυσικά, και το αυτόματο κιβώτιο Dualogic κρύβει μελανά σημεία! Μπορεί να διευκολύνει στην κίνηση της πόλης είτε στην αυτόματη είτε στην χειροκίνητη λειτουργία, όμως δείχνει μια ράθυμη τάση να ακολουθήσει τις εντολές του οδηγού.
Πολλοί θα δουν το 500C σαν ένα ακριβό παιχνίδι. Το σίγουρο είναι πως κοστίζει κάτι παραπάνω, αλλά τέτοιο στυλ με ανοιγόμενη οροφή δεν βρίσκεις εύκολα. Εξάλλου, για όσους το 500C είναι πειρασμός αλλά η τιμή παίζει πρωτεύοντα ρόλο, υπάρχουν και οι εκδόσεις με τον μικρότερο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,2 λίτρων. Για όσους πάλι το να ξεχωρίζουν είναι το παν, οι πεταλουδίτσες του δικού μας 500C είναι ένα μόνο στοιχείο από τη μακροσκελή λίστα των αξεσουάρ.

gocar.gr